recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - RingeSamsung 32" LCD-TV  - Har jeg købt for billig
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRingeSamsung 32" LCD-TV - Har jeg købt for billig

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
velsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 18:35
Tak til KsKruger. Jeg vil prøve at lege lidt med indstillingerne fra avforums.

Til molassen. Har du pillet ved indstillingerne for at lave forbedringer?
Til top
E.Boje Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-December-2009
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af velsi velsi skrev:

Har netop købt et Samsung 32" LCD-TV LE32B455WXXE til 4499 kr.

Er der nogen her på Recordere.dk som har erfaring med dette tv. Jeg er selv dybt skuffet over billedkvaliteten. Har en Samsung HD boks fra You See tilsluttet.

Betragtnings vinklen er meget lille. Sidder man i en tre personers sofa og flytter sig fra midten og ud til siden, er der en markant ændring i billedet.

Ansigterne er voksagtige selv når jeg ser nyhederne på DR 1, som på mit gamle lcd tv stod knivskarpt og detaljeret på studieværten
E.Boje
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 18:42

Ansigterne er voksagtige selv når jeg ser nyhederne på DR 1, som på mit gamle lcd tv stod knivskarpt og detaljeret på studieværten.  

Det er velsagtens et spørgsmål om korrekt justering af af billedet, hvis det da er muligt at få det justeret rigtigt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 18:43

Har netop købt et Samsung 32" LCD-TV LE32B455WXXE til 4499 kr.

Er der nogen her på Recordere.dk som har erfaring med dette tv. Jeg er selv dybt skuffet over billedkvaliteten. Har en Samsung HD boks fra You See tilsluttet.

Betragtnings vinklen er meget lille. Sidder man i en tre personers sofa og flytter sig fra midten og ud til siden, er der en markant ændring i billedet.

Ansigterne er voksagtige selv når jeg ser nyhederne på DR 1, som på mit gamle lcd tv stod knivskarpt og detaljeret på studieværten.

Har prøvet alle mulige indstillinger, men lige meget hjælper det.
HD kanalerne står hæderligt, men man skal ikke flytte sig meget for et billedet bliver lyst og kedeligt

Har jeg købt et for billigt tv og derfor ikke kan forvente mig mere?

Jeg blev endnu mere skuffet, da jeg så at Fona sælger samme model til 4000 kr. Dead

Håber naturligvis at Elgiganten lader mig bytte tvet til noget bedre, men til hvad?
Det må højst koste 5000 kr.

Håber at der er nogen der kan hjælpe en skuffet Samsung ejer...

Hvordan har du tilsluttet det? HDMI... SCART... ?

Hvordan er HD boksen indstillet?

MVH
tvkartoffel

Redigeret af tvkartoffel - 24-Januar-2010 kl. 18:44
Til top
E.Boje Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 18:58
Hov - - der gik lige "koks" i det. Ville bare sige at jeg selv lige har afleveret samme model Samsung tv pga elendig billede/ betragtningsvinkel - kunne heller ikke justere til ordentlig billede Angry.

I forrige uge havde jeg et Sony 32" W5500 på prøve, og på det var billedet super - men betragtningsvinklen omend endnu ringere - bare en halv meter til een af siderne og der var betydelig billed ændring, og det dur simpelthen ikke i et køkken Confused

Det næste bliver nok panas 32" lcd som desværre er dyrere og ellers må jeg vente til LG med flere kommer med OLED 32" næste år Star

E.Boje
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 19:54
Først og fremmest havde jeg selv modellen stående i soveværelset for omkring et halvt år siden, eneste forskel er farven. Jeg kan ikke nikke genkendende til den omtalte kritik, og dog. Jeg medgiver, at det selvfølgelig ikke er et af de bedste skærme på markedet, langt fra, og standardindstillingerne er bestemt et kritisk punkt. Jeg har før skrevet meget og kalibreret denne model, og givet et bud på, hvordan man indstiller Tv'et bedst, men det er efterhånden lang tid siden.

Først og fremmest skal Tv'et sættes til "Film-mode". Dynamisk eller Standard skal man ikke bruge tid på. Allerede ved at sætte Tv'et til Film, ændrer billedet sig markant i den positive retning, problemet er, at skærmen heller ikke her vil levere et tilnærmelsesvis korrekt billede. Denne model vil derfor først efter min mening, levere et fornuftigt billede, efter man indstiller og/eller kalibrerer Tv'et.

Samsung's Tv, selv de helt billige, er udstyret med ret mange justeringsmuligheder, og generelt set er Samsung's tv generelt iblandt de skærme, som efter kalibrering leverer den største markante forskel, uden at billedet nødvendigvis er det bedste, men det er en anden sag.

En god investering ville i dette tilfælde være en kalibreringsdvd, f.eks. den velkendte DVE Essentials, som kan købes i f.eks. Hifi-klubben, eller amazon.co.uk, både som Blu-ray, eller som DVD.

Efter en kalibrering "Ikke ISF eller prof, men dog med sensor og måleudstyr",  kom jeg frem til et resultat, som jeg personligt var helt tilfreds med, med tanke på prisen. Diverse test, f.eks. den som allerede er blevet refereret herinde, viser jo også, at de målbare resultater er ret positive for denne skærm, med fin kontrast, og fornuftig farvegengivelse.

Slå alle billedforbedringsteknikker fra, det gælder desuden for skarphed, som skal ned på 0. Farvetemperatur fra 45-55. Kontrast omkring 60-65. Baggrundslys på 0. Lysstyrke på ca. 50-55. Justering af hvidbalancen kan også være med til at forbedre farvegengivelsen, men her skal man helst bare lade den være som den er, medmindre man f.eks. køber DVE. Farvetemperatur skal ligge på Varm2, og ikke normal, kold og lignende. Der er forhold i alle rum, som gør at indstillingerne differentierer sig, og indstillingerne er ikke en garant for optimal billedgengivelse, hertil anbefaler jeg en DVE, som tager højde for lys, panel og produktforhold.

Nedenfor er der et link, taget med et lousy mobilkamera, og selvfølgelig er billedet ikke retvisende i forhold til virkeligheden, som er væsentligt bedre men bare lige for at give en idé.

http://my.imageshack.us/v_images.php

Redigeret af vasif - 24-Januar-2010 kl. 20:11
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af E.Boje E.Boje skrev:

Hov - - der gik lige "koks" i det. Ville bare sige at jeg selv lige har afleveret samme model Samsung tv pga elendig billede/ betragtningsvinkel - kunne heller ikke justere til ordentlig billede Angry.

I forrige uge havde jeg et Sony 32" W5500 på prøve, og på det var billedet super - men betragtningsvinklen omend endnu ringere - bare en halv meter til een af siderne og der var betydelig billed ændring, og det dur simpelthen ikke i et køkken Confused

Det næste bliver nok panas 32" lcd som desværre er dyrere og ellers må jeg vente til LG med flere kommer med OLED 32" næste år Star

Kommer de med 32" OLED næste år ?
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
E.Boje Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af E.Boje E.Boje skrev:

Kommer de med 32" OLED næste år ?
 Ifølge LG ja Clap

LG OLED-TV EL9500

LG EL9500 er det største OLED-TV til dato da det med sine 15 tommer overgår Sonys 11” XEL-1. EL9500 kommer i handlen fra marts.

LG præsenterer nye 2010 modeller
LG præsenterer nye 2010 modeller

Tv’et er stadig for småt, men Tv’et skal give en indikation af hvad OLED teknologien kan byde på. LG har positive udsigter mht. OLED, og man forventer at lancere det første 32” OLED-TV i 2011 efterfulgt af 40/42 tommer modeller i slutningen af 2011 eller starten af 2012.

E.Boje
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2008
Point: 1010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 23:07
godaften.

Det er da godt nok træls med den oplevelse som du har fået dig af en Samsung skærm, men dette kunne jeg godt have fortalt dig, beklager min tale måde. Men Samsung skærme er på ingen måde de bedste til at lave  fjernsyn/fladskærme.

Vedr. betrækningsvinkelen, det er ikke helt korrekt at LCD er dårlige og at Plasma er bedre. Jo Plasma gør det bedre end LCD det er korrekt, men det har mindst lige så meget at gøre den computer styring som der sidder inde bagpanalet og behandler alle informationer inden de bliver videre sent til panalet, som er dårlig. B&O f.eks. bruger jo stort set kun LCD panaler, men der er på ingen måde problemer med betrækningsvinkelen, ingen misfarvninger eller noget når du ser på fjernsynet/Fladskærmen fra siden, dette skyldes at  B&O bruger en bedre computer til at behandle informationerne inden de når ud til panalet..

Så sagt på en anden måde, jo dårlige computer som sidder i skærmen til at behandle informationerne jo dårligere billede, og jo bedre computer som sidder i skærmen til at behandle informationerne jo bedre bliver billedet.

Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Cami Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2009
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 07:14
Det er åbenbart meget forskelligt hvordan folk oplever det her fjernsyn. Jeg havde selv 2 af dem hjemme som køkken/soveværelse tv, havde sat en af dem op 4 dage og må tilstå at jeg intet problem havde med billedkvaliteten, tværtimod så sys jeg at billedet stod rigtigt godt. Især sammenlignet med den mindre samsung 300 serie (som mine forældre har en af, her er selv de digitale kanaler "grynet"..).

Jeg fik dog 455'erne byttet til noget helt andet (en dyrere philips med full hd og 100hz), da den på 4 dage "smed" de digitale kanaler 2 gange, og så var lyden ikke noget og råbe hurra for, men det er vist generelt for samsungs nuværende modeller.
Mvh. Allan
Til top
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2008
Point: 243
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 13:00
Hej

Jeg tror ikke, at dit TV fejler noget. Men boksen.

Jeg har et andet Samsung TV med DVB-T/C tuner, og det bruger jeg på Yousee uden boks. Det er ganske fremragende. Følsom tuner, synes jeg også. Det er LE32A446T1W

Jeg tror ikke, at der er ret meget forskel på modellerne m.h.t. tuneren. Kan du køre ind i TV direkte ? uden boks.
Jeg har sendt min 3126 HDD boks retur. Hakkede og skabte sig.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 15:50
må også indrømme jeg kan ikke nikke genkendende til din kritik, har købt et par af de b450 32" til 2800kr stykket hos fleggaard, ene som gave til de gamle som sommerhus tv.

Sortniveauet er genialt, og jeg har justeret den, men krævede ikke ret meget arbejde, og vi kan sagtens sidde spredt uden det går galt, dog som alle LCD mister den lidt ved off angle viewing.

Hvorfor har du også en samsung boks sat til? den har intern kabel tuner, og den er 100x bedre end den boks samsung sælger.

derudover er den tuner også justeret ind efter tv´et.

lyder netop mere som om du har problemer mellem koblingen, i min verden er B450 on par med B5x og B6x i 32" segmentet.

Jeg vil da indrømme B450 ikke levere billed kvalitet som den V10 jeg havde, men jeg synes klart det er den stærkste LCD, har både haft W5500 og V5500, og bryder mig slet ikke om de tv, og clouding på 32" er fuldstændigt åndsvagt. men det synes sony så ikke.

fatter bare ikke du har givet over 4k for den, den har været solgt i mange dk butikker i det 455 trim til 3500 samt 2800 hos fleggard i b450 udgaven, som har sammel DVB-T/C modul.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu