recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rip af CD’er på PS3 vs. PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRip af CD’er på PS3 vs. PC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Emne: Rip af CD’er på PS3 vs. PC
    Sendt: 24-Marts-2009 kl. 16:59
Har tænkt på om PS3 gør et bedre stykke arbejde (kvalitet, fejlhyppighed, korrekt søgning på albums, osv.) i forhold til fx WMP? Havde en skive jeg rippede i WMP, hvor der opstod fejl i. Tænkte at PS3'eren måske var bedre og ville så i stedet bruge den.
Til top
lasse.j5 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2008
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2009 kl. 10:19
Hvis det handler om at rippe en CD i højst mulige kvalitet så kommer man ikke udenom lossless filformater som f.eks. FLAC.

Tjek evt. dette program ud. Det kan lave 100 % korekte rips af en cd.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2009 kl. 10:34

Oprindeligt skrevet af lasse.j5 lasse.j5 skrev:

Hvis det handler om at rippe en CD i højst mulige kvalitet så kommer man ikke udenom lossless filformater som f.eks. FLAC.

Du kan også benytte WMP til at rippe i lossless format...

M.v.h.

Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2009 kl. 20:32
Jeg har rippet alle vores cder.. Har over tusind stykker.

Jeg kan ikke høre forskel på dem jeg ripper på pc eller PS3.

Jeg har sat den til at rippe med 320 kbs. Fin lyd, dog er de orginale cder bedst :-)

Prøv dig frem..
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2009 kl. 18:25

Tak for svarene. Fik ikke skrevet at filerne skulle ende som MP3 320kbs. Grunden til at jeg spørger er fordi  jeg har oplevet at WMP har fejlet i rip i form af fejl i filerne og det er heller ikke altid af WMP trækker korrekte albumoplysninger ned (bytter rundt på numre).

@DarkHelmet: Hvad bruger du til at rippe hovedsagligt? PS3 eller PC.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2009 kl. 08:29
Jeg ripper alt på vores PS3.
Jeg gider ikke først rippe dem på pc, og skal have besværet med at flytte dem over på vores PS3 bagefter.

PS3 finder altid de rette info, og ripper pladerne på ganske kort tid, og ligger dem i mapper i en kører.

Du kan evt prøve at rippe dem i ATRAC som er sonys måde at rippe.

Efter sigende skulle dette format være ret godt. Jeg har kørt med minidisk i mange år, og jeg synes ikke at jeg mindes nogen mp3 afspiller spille ligeså godt..

Men prøv dig frem. Det kommer meget an på hvilket udstyr du afspiller på bagefter. Er det et billigt Bilka anlæg, eller et par aktive Mission 735a som mine, kan du med det samme høre forskel på gode og dårlige rips.

Det bedste er dog at smide dine orginale cder i maskine og afspille dem.. Så er der intet mp3 format der kan følge med.. :-)
Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2009 kl. 02:20
Jeg har temmelig for ikke at sige meget svært ved at høre forskel på de originale CD'er og så de 320 kbit MP3 filer jeg har rippet med min PS3.
Og det er vel at mærke ikke med dårlig TV lyd eller billigt stereoanlæg - jeg har den sidste måneds tid haft min PS3 sluttet direkte til en Firestone Cute Beyond hovedtelefonforstærker (som til trods for den lave pris, omkring 1.300 kr., har fået en del ros) og et par AKG K601 hovedtelefoner.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2009 kl. 16:45
Det er ikke sikkert at du kan høre den store forskel på om du afspiller en mp3 eller en orginal cd i din PS3.
Jeg har en ældre Sony cd afspiller som kostede over 10 kg kr.
Her kan jeg høre markant forskel på mp3 på vores PS3 og på min cd afspiller, men jeg har faktisk aldrig afspillet en cd på min PS3!

Mvh Dan
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu