recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rip af CD-samling : Musicbee + Squeezebox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRip af CD-samling : Musicbee + Squeezebox

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 23:39
@Lasse: Jeg bruger MusicBee og har også installeret hos andre som var nye i cd-ripning/squeezebox universet med gode resultater - det er nemt at gå til og giver hurtigt gode resultater og du kan bruge det til hele processen.
Til top
Jørn G. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Oktober-2008
Sted: Aalborg
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 23:39
Tjo'eh, men han spurgte om input til hvad man kan gøre mht. folder-struktur, tagging og covers, og det her er én måde at gøre det på. Du har naturligvis din egen som jeg sikkert også ville finde underlig :)
Til top
bhaagensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Maj-2008
Sted: Denmark
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 23:53
Fair nok :) Jeg er album-orienteret, så jeg holder mig til den mere gengse? Kunstner/Album/-struktur.

Mht. til genre er vi helt enige - i stedet for at genbruge andres (uklare) definitioner som rock/alt-rock/pop-rock/hard-rock/punk-rock/ska-rock/etc..., så find en katagorisering som giver mening i forhold til lige præcis dit brug og husk at formålet er at forsimple - således kan det ikke nytte noget med 1000 genre, for så er man lige vidt...

Til top
skare Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2006
Sted: Vejle, Denmark
Point: 293
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 09:06
Hej 

Hvis du har en ældre PC stående der ikke bliver brugt, var VortexBox måske en mulighed

Når det først er sat op er det bare at smide en CD i og vente på at den spytter den ud igen, og så smide den næste i.

Det koster gratis :)

Til top
la55e Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Februar-2011
Sted: DK
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 16:40
Ripper i direkte til NAS? Eller til PC for derefter at kopiere til NAS? Er der fordele/ulemper?

(Nu er jeg på tastatur så kan lige udvide mit spørgsmål)

Jeg tænker, hvis jeg skal redigere tags og lign. skal det vel være på samme klient som min MusicBee er installeret på eller...?

Spurgt på en anden måde: Kan jeg redigere tags, titler og lignende gennem MusicBee hvis filerne ligger på NAS?

vh L 

Redigeret af la55e - 26-Maj-2011 kl. 19:52
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Point: 826
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 17:13
Direkte til NAS, hvilket er helt problemfrit.
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2005
Point: 1049
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 17:33
jeg synes bare Squeezen har problemer med at den poster "folder"-album art ofte.

Det vil sige har jeg en mappe med lidt blandede i og alle filerne er fine med covers, men at "Folder-art" har et andet billede, som så overruler alle de enekelte covers.

Sommetider kan den slet ikke finde ud af at covers.  Selvóm man sætter et "Cover.jpg"  osv.

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 17:57
Pade2204: Det forstod jeg ikke.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 18:45
Jeg bruger iTunes til at lave mine cd'er om til Apple Lossless, hvilket jo virker fint med min Squeezebox Duet, streamet fra min MacBook Pro.

Mit problem er med hensyn til covers. Jeg har prøvet et program kaldet Bliss, men det finder kun godt 95%, og resten får måske endda et tomt cover sat ind i stedet, som ikke er det sædvanlige iTunes bruger, og som synes at blokere for manuelle ændringer.

Er der nogle gode forslag til hvordan man ordner covers på Mac?
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon
Til top
la55e Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

@Lasse: Jeg bruger MusicBee og har også installeret hos andre som var nye i cd-ripning/squeezebox universet med gode resultater - det er nemt at gå til og giver hurtigt gode resultater og du kan bruge det til hele processen.

Hej Tipsen

Nu er jeg igang med Musicbee, men der kommer ikke albumart med i Squeezbox. Har du oplevet noget lignende og kan jeg tilføje dem efterfølgende på NASen?

I CD mapperne på NAS (en mappe pr album) ligger coveret som .jpg og .png - men det bliver ikke vist i squeezbox. Kan du - eller andre - hjælpe med dette?

vh Lasse
Til top
la55e Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af saaby saaby skrev:

Bruger selv MB og syntes absolut ikke der er noget at klage over. Ripper fint til FLAC direkte til NAS'en (Readynas), nemt at bruge, har fundet næste alle cd'er jeg har stoppet i den, nem konvertering fra FLAC til f.eks. MP3 hvis man lige skal have noget musik med på farten, masser af indstillingsmuligheder f.eks. read offset, standard encoding parameters.... 

Kan kun sige at det er pengene værd (nå ja det koster jo gratis Big smile )

Hej Saaby

Har du problemer med album-covers når du ripper med Musicbee til NAS?

Jeg ripper og album art ligger ved siden af musikfilerne - men bliver ikke vist i min afspiller :-/

- men kan ikke lige greje hvad der skal gøres.

/L

Redigeret af la55e - 26-Maj-2011 kl. 22:37
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 21:39
Prøv at lave en "clear og rescan" i SBS. Det er ikke nok at lade den søge efter nye numre når det kommer til covers.
Selv bruger jeg dBpoweramp da den er god til tags. Skal også have forsket i brug af ReplayGain.
Kan se at MusicBee understøtter ReplayGain.

Jeg finder lige et link jeg har mht opsætning af dBpoweramp.  Beskrivelsen kommer også med et bud på håndtering af klassisk musik, men som altid er det endnu et ikke helt vellykket forsøg.
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu