|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | |
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
@Lasse: Jeg bruger MusicBee og har også installeret hos andre som var nye i cd-ripning/squeezebox universet med gode resultater - det er nemt at gå til og giver hurtigt gode resultater og du kan bruge det til hele processen.
|
|
![]() |
|
Jørn G. ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2008 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 76 |
![]() |
Tjo'eh, men han spurgte om input til hvad man kan gøre mht. folder-struktur, tagging og covers, og det her er én måde at gøre det på. Du har naturligvis din egen som jeg sikkert også ville finde underlig :)
|
|
![]() |
|
bhaagensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 134 |
![]() |
Fair nok :) Jeg er album-orienteret, så jeg holder mig til den mere gengse? Kunstner/Album/-struktur.
Mht. til genre er vi helt enige - i stedet for at genbruge andres (uklare) definitioner som rock/alt-rock/pop-rock/hard-rock/punk-rock/ska-rock/etc..., så find en katagorisering som giver mening i forhold til lige præcis dit brug og husk at formålet er at forsimple - således kan det ikke nytte noget med 1000 genre, for så er man lige vidt... |
|
![]() |
|
skare ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2006 Sted: Vejle, Denmark Status: Offline Point: 293 |
![]() |
Hej
Hvis du har en ældre PC stående der ikke bliver brugt, var VortexBox måske en mulighed Når det først er sat op er det bare at smide en CD i og vente på at den spytter den ud igen, og så smide den næste i. Det koster gratis :) |
|
![]() |
|
la55e ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Februar-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 51 |
![]() |
Ripper i direkte til NAS? Eller til PC for derefter at kopiere til NAS? Er der fordele/ulemper?
(Nu er jeg på tastatur så kan lige udvide mit spørgsmål) Jeg tænker, hvis jeg skal redigere tags og lign. skal det vel være på samme klient som min MusicBee er installeret på eller...? Spurgt på en anden måde: Kan jeg redigere tags, titler og lignende gennem MusicBee hvis filerne ligger på NAS? vh L Redigeret af la55e - 26-Maj-2011 kl. 19:52 |
|
![]() |
|
rasmusvn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Odense N Status: Offline Point: 826 |
![]() |
Direkte til NAS, hvilket er helt problemfrit.
|
|
![]() |
|
Pade2204 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Maj-2005 Status: Offline Point: 1049 |
![]() |
jeg synes bare Squeezen har problemer med at den poster "folder"-album art ofte.
Det vil sige har jeg en mappe med lidt blandede i og alle filerne er fine med covers, men at "Folder-art" har et andet billede, som så overruler alle de enekelte covers. Sommetider kan den slet ikke finde ud af at covers. Selvóm man sætter et "Cover.jpg" osv. |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Pade2204: Det forstod jeg ikke.
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12444 |
![]() |
Jeg bruger iTunes til at lave mine cd'er om til Apple Lossless, hvilket jo virker fint med min Squeezebox Duet, streamet fra min MacBook Pro.
Mit problem er med hensyn til covers. Jeg har prøvet et program kaldet Bliss, men det finder kun godt 95%, og resten får måske endda et tomt cover sat ind i stedet, som ikke er det sædvanlige iTunes bruger, og som synes at blokere for manuelle ændringer. Er der nogle gode forslag til hvordan man ordner covers på Mac? |
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon |
|
![]() |
|
la55e ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Februar-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 51 |
![]() |
Hej Tipsen Nu er jeg igang med Musicbee, men der kommer ikke albumart med i Squeezbox. Har du oplevet noget lignende og kan jeg tilføje dem efterfølgende på NASen? I CD mapperne på NAS (en mappe pr album) ligger coveret som .jpg og .png - men det bliver ikke vist i squeezbox. Kan du - eller andre - hjælpe med dette? vh Lasse
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Saaby
Har du problemer med album-covers når du ripper med Musicbee til NAS? Jeg ripper og album art ligger ved siden af musikfilerne - men bliver ikke vist i min afspiller :-/ Der er nok nogle svar at finde her: http://wiki.slimdevices.com/index.php/AlbumArtwork og http://www.avforums.com/forums/streamers-network-music-players/847646-squeezebox-duet-artwork-missing.html - men kan ikke lige greje hvad der skal gøres. /L Redigeret af la55e - 26-Maj-2011 kl. 22:37 |
|
![]() |
|
slate ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Struer, Denmark Status: Offline Point: 589 |
![]() |
Prøv at lave en "clear og rescan" i SBS. Det er ikke nok at lade den søge efter nye numre når det kommer til covers.Selv bruger jeg dBpoweramp da den er god til tags. Skal også have forsket i brug af ReplayGain.
Kan se at MusicBee understøtter ReplayGain. Jeg finder lige et link jeg har mht opsætning af dBpoweramp. Beskrivelsen kommer også med et bud på håndtering af klassisk musik, men som altid er det endnu et ikke helt vellykket forsøg.
|
|
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo DVD:124, RØD:141, BLÅ:107 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |