recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rip af CD-samling : Musicbee + Squeezebox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRip af CD-samling : Musicbee + Squeezebox

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2011 kl. 08:00
Hmm har testet musicbee, men den roder rundt i rækkefølgen af numre & tagger dem dermed forkert....  Så jeg tilbage til at taste sangtitler manuel=no-go.
Til top
Jørn G. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Oktober-2008
Sted: Aalborg
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2011 kl. 08:18
Hmm, Album Art virkede fint på alle versioner af SqueezeBox Server (som dengang hed SqueezeCenter) til og med version 7.3.4. Siden 7.4+ viser min SB Controller det samme billede for alle numre - og siden jeg ikke har ændret noget går jeg ud fra det er en bug de snart får løst. Har prøvet at slette databasen og rescanne filerne nogle gange, men eneste effekt er at det nu er et andet billede som bliver vist hele tiden... men hvis I andre ikke har det problem er det jo nok min opsætning den er gal med.

Redigeret af Jørn G. - 27-Maj-2011 kl. 22:15
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Point: 826
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2011 kl. 08:39
Oprindeligt skrevet af clausols1 clausols1 skrev:

Hmm har testet musicbee, men den roder rundt i rækkefølgen af numre & tagger dem dermed forkert....  Så jeg tilbage til at taste sangtitler manuel=no-go.

Der er altså enten noget galt med Musicbee, du begår en fejl, eller det er en meget speciel plade.

Rækkefølge burde være en ganske fundamental del.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2011 kl. 09:22
@clausols1: "Roder den rundt" med alle skiver eller er det en bestemt som er kikset? (Har aldrig oplevet det selv og synes som rasmus også det lyder lidt mærkeligt)
Til top
twilight Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Juli-2009
Sted: Denmark
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2011 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af la55e la55e skrev:

Hej Tipsen

Nu er jeg igang med Musicbee, men der kommer ikke albumart med i Squeezbox. Har du oplevet noget lignende og kan jeg tilføje dem efterfølgende på NASen?

I CD mapperne på NAS (en mappe pr album) ligger coveret som .jpg og .png - men det bliver ikke vist i squeezbox. Kan du - eller andre - hjælpe med dette?

vh Lasse

Hej Lasse,

prøv at rename dit cover til "folder.jpg".
Det virker ihvertfald på min squeeze.
Så er du også fri for at indsætte coveret i hver enkelt fil. Virker naturligvis kun optimalt, hvis du har en mappe pr album.
Vh
Kim
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2011 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af Jørn G. Jørn G. skrev:

Hmm, Album Art virkede fint på alle versioner af SqueezeBox Server (som dengang hed SqueezeCenter) til og med version 7.3.4. Siden 7.4+ viser min SB Controller det samme billede for alle numre - og siden jeg ikke har ændret noget går jeg ud fra det er en bug de snart får løst. Har prøvet at slette databasen og rescanne filerne nogle gange, men eneste effekt er at det nu er et andet billede som bliver vist hele tiden... men hvis I andre ikke har det problem er det jo nok min opsætning den er gal med.
Umiddelbart ikke en fejl jeg har set omtalt på http://forums.slimdevices.com Har du haft en tråd derinde eller oprettet en fejlrapport?

Mit første forslag ville være clear & rescan.... men det siger du ikke virker.
Har du din musik til at ligge som "en cd pr folder"?! Jeg har selv en folder med 100 løse MP3 numre og dertil en dynge album art på diverse albums. Lige netop DEN folder kan opføre sig som du beskriver:

"Har prøvet at slette databasen og rescanne filerne nogle gange, men eneste effekt er at det nu er et andet billede som bliver vist hele tiden"

og for de 100 numre vil der kun blive vist det samme cover
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
Jørn G. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Oktober-2008
Sted: Aalborg
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2011 kl. 14:00
Nu vil jeg ikke hijacke denne tråd, men kan da lige kommentere:
Oprindeligt skrevet af slate slate skrev:

Umiddelbart ikke en fejl jeg har set omtalt på http://forums.slimdevices.com Har du haft en tråd derinde eller oprettet en fejlrapport?
Nej, ville ikke melde det ind før jeg var sikker på andre også havde problemet. Siden det ikke er tilfældet må jeg fejlsøge noget grundigere på min konfiguration.
Citér Har du din musik til at ligge som "en cd pr folder"?!
Nej, en folder pr. bogstav i alfabetet, derundre ligger numre. Numre med samme kunstner får deres egen underfolder under kunstnerens navn.

Anyway, skrev det blot fordi andre nævnte problemer med cover-filer, men tror det problem jeg har er af en anden kategori. Jeg åbner en ny tråd hvis jeg får brug for mere input :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2011 kl. 14:08
@tipsen & rasmusvn:

Det er alle CD'ere. Jeg kører med default settings, så der er ikke rodet i noget Wink

Balladen er ikke større end at jeg finder noget andet SW, men lidt ærgeligt da det ellers virker ret OK.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2011 kl. 21:30
@claus: Er track-listen korrekt inden du ripper eller er den allerede "shufflet" inden du starter ripning? (og ER det faktiske de rigtige tracks blot i forkert rækkefølge?)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2011 kl. 21:57
Screendump af rip CD vinduet

Og et ditto af cden

Hvad der sker aner jeg ikke, men tror at jeg finder et betalt alternativ Smile
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2011 kl. 22:36
Det er sgu mærkeligt - tænkte først at det kunne være nogle enkelte skiver som er udgivet i flere forskellige udgaver, hvor rækkefølgen af numre blot er ændret, men når du skriver at det er alle cd'er så har jeg simpelthen ingen logisk forklaring på det!

Har lige testet min egen musik-bi og har ikke kunnet fremtvinge den fejl du oplever - der kører det hele bare perfekt!
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Point: 826
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2011 kl. 22:47
#clausols1
Det virker lidt som om, at der mangler en "track setting", hvordan ser metadata ud, hvis du tager egenskaber for den enkelte fil ala dette:

Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu