|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
FilmSalgFreak ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 487 |
![]() Sendt: 23-September-2011 kl. 17:52 |
||
Jeg har købt mig en Playon HD og kunne godt tænke mig at få mine film over på en HD, så jeg kan se dem via min Playon.
Jeg har anskaffet mig WinX Dvd ripper og Shrinkdvd Mine filer skal fylde ca 1GB pr. film og formatet skal være det bedste af dem jeg kan vælge. Har prøvet at lave en film om til wmv. Filmen varer 1 time og 50 min Filen kom til at fylde 1,21GB Info: Audio 128KBps, sample rate 48000, format: WMAV2 Video 1400 kbps, frame rate 29.97, format WMV2 Video resolution: 720 x 404 Filen må helst ikke fylde mere pr. film. Er der andre indstillinger/formater der giver lige så godt kvalitet men mindre fylde (mb) eller bedre kvalitet og samme fylde? Redigeret af FilmSalgFreak - 23-September-2011 kl. 17:53 |
|||
![]() |
|||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2370 |
![]() |
||
Hvorfor ikke? Er der ikke et kvalitetstab, hvis man komprimere film (for meget)? Jeg har valgt at ligge film ind i den størrelse de nu engang har. Harddisk plads koster jo ikke alverden.
|
|||
![]() |
|||
FilmSalgFreak ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 487 |
![]() |
||
Tænkte nok det var det første spg. der blev stillet :-)
Indtil videre kan man kun købe billige 500 GB bærbare harddiske der ikke kræver ekstern strøm. Vil helst kunne have flere 100 film på sådan en disk. Filmene må kun fylde ca. 1-1.2 GB - fordi jeg er mærkelig :-) Hvad er bedst: wmv, mpg, avi eller andet?
|
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||
Det er også muligt med 1 TB diske http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/harddisk/IOMEGO1TB/iomega-ego-1tb-barbar-harddisk
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
||
1GB per film kan sagtens lade sig gøre så længe det er DVD. brug Handbrake og læg det som mkv men encodet med h.264. men hvad angår det med "flere hundrede film" så glem alt om det pjat. 500GB er i den lave ende nu. sweetspot hedder faktisk 750GB, og en 1TB 2,5" disk koster nu ikke alverden. og der kan altså nu engang ligge temmelig mange film på sådan en med 1GB per styk.
|
|||
![]() |
|||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7252 |
![]() |
||
forstår ikke du ønsker at rippe til så dårlig kvalitet.
Er det til et lille tv eller børne værelset. Harddiske koster jo ikke meget idag. Og hvorfor skal der lige være 100 film på en disk, du kan stadig kun se en af gangen. Når jeg ripper dvd film lader jeg billed kvaliiteten være men fjerne alt pladder. og så kommer en film tit til at fylde ca 4-5 gb |
|||
![]() |
|||
mm-bob ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Marts-2010 Status: Offline Point: 436 |
![]() |
||
Det er nok fordi det skal bruges til videresalg...?
|
|||
![]() |
|||
![]() |
|||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7252 |
![]() |
||
tror ikke der er købere til dvd film på 1 gb
|
|||
![]() |
|||
mm-bob ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Marts-2010 Status: Offline Point: 436 |
![]() |
||
Selve brugernavnet (FilmSalg...) leder hurtigt tankerne i den retning... Og hvorfor eller gå gennem ild og vand, for at presse netop 100 film ned på sweetspot hardisk..
Hmm - ja - jeg tænker jo bare mit...
Nu er det ikke fordi jeg lige har de vise ord om emnet.
Men hvis jeg havde, så tror jeg ikke lige, at jeg vil komme med nogen råd og vejledning her...
|
|||
![]() |
|||
![]() |
|||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2370 |
![]() |
||
Jeg synes absolut ikke det er rimeligt at du mistænker brugeren for ulovligheder, bare fordi han vil lægge sine film på harddiske. Så vidt jeg kan se er der der en del mennesker (mig selv inklusiv) der har film liggende på harddiske.
|
|||
![]() |
|||
The_Unforgiven ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 450 |
![]() |
||
Ja også mig. Men vil give ham ret , navnet siger meget. The_Unforgiven
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
@kaizer: Har du læst indlægget/tråden?Tror ikke der er mange herinde der ikke har film på harddisk. - Mig selv inkl.
Min mistænkeliggørelse har absolut ikke noget som helst at gøre med film på hardisk. Det er nu mere tilgangsvinklen der er "liiidt" (meget) mistænksom. Folk kan selvfølgelig drage deres egne konklusioner. Det var så bare min... |
|||
![]() |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |