recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rip af DVD film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRip af DVD film

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
FilmSalgFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 487
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2011 kl. 12:36
Det er sgu da dejligt at blive beskyldt for alverdens ulovligheder fordi man ikke vil have sine film til at fylde 4-5 GB stk.

Hvis nu jeg ønskede at mine film kun fyldte 50mb pr. stk., kunne du (mm-bob) så stadig ikke være komplet ligeglad? Hvis ikke du vil eller kan svare på mit oprindelige spørgsmål, så syntes jeg at du skal blande dig udenom.

Mit brugernavn er flere år gammelt og jeg oprettede mig i sin tid for at sælge dvd film og PS3 spil på dette forum, samt at få svar på enkelte HI-fi spørgsmål som jeg var i tvivl om. Deraf navnet. Det burde ikke være nødvendigt at jeg skal sidde og forsvarede mig selv.

Jeg har over 2200 film i min samling og ønsker ikke at de fylder så meget mere (fysisk). 2200 x 5 = 11.000
En harddisk på 1 TB koster ca 6-700 kr. Jeg ønsker ikke at bruge 7000 kr på plads til filmene.

Var det svar nok? Er jeg renset for mistanke?

For øvrigt skrev jeg at jeg helst ville have FLERE end 100 film pr disk. Hvor får I fra at det skal være nøjagtigt 100 film? Hvem tror for øvrigt på at der er et marked for købere af film man selv ripper og lægger på harddiske. Hvis jeg ville lave en forretning ud af noget sådant, så havde jeg nok brugt piratebay og lignende.

Redigeret af FilmSalgFreak - 25-September-2011 kl. 12:47
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2011 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

1GB per film kan sagtens lade sig gøre så længe det er DVD. brug Handbrake og læg det som mkv men encodet med h.264. men hvad angår det med "flere hundrede film"  så glem alt om det pjat. 500GB er i den lave ende nu. sweetspot hedder faktisk 750GB, og en 1TB 2,5" disk koster nu ikke alverden. og der kan altså nu engang ligge temmelig mange film på sådan en med 1GB per styk.

Handbrake?

Umiddelbart ligner det ikke at WinX DVD ripper kan rippe i .mkv format?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 13:09
FilmSalgFreak - Måske du bør overveje, om du overhovedet har i sinde at udføre det arbejde som det tager at rippe +2200 film, og dernæst om det er det værd i den absolut forringet kvalitet. +2200 film tager immervæk en hel del tid at rippe, og endnu længere tid, hvis de skal reencodes i et andet format, for at fylde mindre.. Og til den tid, så koster HDD sandsynligvis betydeligt mindre. Og så har du bøvlet med at overføre dem fra en 500GB disk til en til den tid nyere disk.

Selvfølgelig skal du have det, hvis det er det du vil. Og det har jeg da heller ikke i sinde at blande mig i. Men min erfaringer med ripning af film siger mig, at det er et forholdsvis tungt arbejde, og oftest får man slet ikke set en temmelig stor del af filmene igen, hvilket blot betyder, at man har brugt en masse tid på ingenting.

Jeg startede selv i sin tid for mange år siden præcis som dig. Idag ripper jeg kun film, som jeg ved bliver set igen. Det hænger selvfølgelig sammen med, at jeg ripper BD film idag, og at jeg gør det uden yderligere komprimering af filmene. Jeg har et hav af gamle DVD film liggende (specielt alle ungernes film), som simpelthen ikke bliver set mere. De er vokset fra dem, så i realiteten ligger de bare og optager plads. De ryger ud efterhånden som pladsen bruges til nye film, som jeg igen regner med, der skal ses igen.

Dernæst, når man spørger om sådan noget her i sådan et forum, hvor mange af os netop har fokus på kvalitet og ikke så meget på HDD priser, da det efterhånden er det mindste problem. Så må du forstå, at det kan være enormt svært at forstå, når der så pludselig er en, som er dels enormt fokuseret på prisen og langt mindre på kvaliteten. Jeg vil ikke gå så langt som til at beskylde dig for noget som helst. Men mærkeligt er det, det må jeg erkende.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 16:26
Endnu mere mærkeligt bliver det nok, når jeg så fortæller at jeg lige har købt en 55" VT30 :-)

Jeg har ikke tænkt mig at rippe alle 2200 film. Kun dem som jeg ikke gider have i samlingen, men som jeg måske engang om lang tid vil gense. Sandsynligheden for at få dem genset er meget lille, hvorfor jeg har det fint med at de ligger i en knapt så god kvalitet.

Nu prøver jeg med Handbrake og ser hvordan det kommer til at se ud. Fik Monster til at fylde 1 GB :-)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 17:22
Seriøst? Ja, det er mærkeligt. Mærkeligt at du har tænkt dig at rippe film du sandsynligvis aldrig får at se igen. Og endnu endnu mere mærkeligt, at du ydermere ripper dem i en lousy kvalitet.
Men heldigvis er vi mennesker forskellige LOL
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 18:00
Nu har jeg lige smugkigget mit 1GB mkv rip af Monsters på DVD og kvaliteten er nøjagtigt som hvis jeg sætter skiven på, så jeg ser ingen grund til at bruge 4.7 GB plads.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 19:24
med det gode tv du har købt bør der være forskel.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2011 kl. 20:54
Prøv at lave et screendump af hhv. din rippede version og DVD-versionen. Det er muligt, at du ikke kan se forskellen når du sidder og ser din rippede version alene, men hvis du får de to op ved siden af hinanden , så vil der med garanti være forskel i detaljeniveauet.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu