FilmSalgFreak - Måske du bør overveje, om du overhovedet har i sinde at udføre det arbejde som det tager at rippe +2200 film, og dernæst om det er det værd i den absolut forringet kvalitet. +2200 film tager immervæk en hel del tid at rippe, og endnu længere tid, hvis de skal reencodes i et andet format, for at fylde mindre.. Og til den tid, så koster HDD sandsynligvis betydeligt mindre. Og så har du bøvlet med at overføre dem fra en 500GB disk til en til den tid nyere disk.
Selvfølgelig skal du have det, hvis det er det du vil. Og det har jeg da heller ikke i sinde at blande mig i. Men min erfaringer med ripning af film siger mig, at det er et forholdsvis tungt arbejde, og oftest får man slet ikke set en temmelig stor del af filmene igen, hvilket blot betyder, at man har brugt en masse tid på ingenting.
Jeg startede selv i sin tid for mange år siden præcis som dig. Idag ripper jeg kun film, som jeg ved bliver set igen. Det hænger selvfølgelig sammen med, at jeg ripper BD film idag, og at jeg gør det uden yderligere komprimering af filmene. Jeg har et hav af gamle DVD film liggende (specielt alle ungernes film), som simpelthen ikke bliver set mere. De er vokset fra dem, så i realiteten ligger de bare og optager plads. De ryger ud efterhånden som pladsen bruges til nye film, som jeg igen regner med, der skal ses igen.
Dernæst, når man spørger om sådan noget her i sådan et forum, hvor mange af os netop har fokus på kvalitet og ikke så meget på HDD priser, da det efterhånden er det mindste problem. Så må du forstå, at det kan være enormt svært at forstå, når der så pludselig er en, som er dels enormt fokuseret på prisen og langt mindre på kvaliteten. Jeg vil ikke gå så langt som til at beskylde dig for noget som helst. Men mærkeligt er det, det må jeg erkende.