|
|
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | |
Jimmbo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
![]() |
Der må jeg være dig svar skyldig. Jeg kan ikke huske hvordan man gør.
|
|
TV: Panasonic TX-P42G10E
Medier center: Popcorn Hour A-200 BD: Playstation 3 slim 320 GB Forstærker: Marantz SR6005 F-højtaler: DLS R66 C-højtaler: DLS RC55 B-højtaler: KEF 2005 SUB: KEF PSW2000 |
|
![]() |
|
fhansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1349 |
![]() |
Okay, har selv fundet ud af det. Fandt et program der hedder DVDx som kan lave VOB'erne om til MPEG og AVI. Men, men, men...hvilket format er at foretrække. Jeg troede at DivX var et bedre format end MPEG, men jeg kan da tydeligt se at kvaliteten er langt bedre når jeg vælger MPEG2 i forhold til DivX. Nogle der ved noget om dette? |
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
![]() |
Kvaliteten afhænger ikke af filformatet, men (groft sagt) af fil-størrelsen. Jo mindre fil, des dårligere kvalitet.
DiVX (og .MP4, som er PS3'ens native filformat) kan - på samme filstørrelse - lave bedre kvalitet end MPEG2, men hvis MPEG2-filen fylder 3 gange så meget som MPEG4-filen, så er MPEG2-filen altså bedre kvalitet. Så det er altid en afvejning imellem filstørrelse og kvalitet. Jo bedre kvalitet, des større fil. MPEG4 og DiVX bruger så mindre filstørrelse på samme kvalitet end MPEG2 gør (dvs. den samme kvalitet vil måske fylde 2 Gb i MPEG4, men 2.5 Gb i MPEG2). I sidste ende er det bitraten, der bestemmer kvaliteten. For MPEG4 (DiVX, XViD, QuickTime, MP4 og flere andre formater) synes jeg at en bitrate på 2 Mbit til 3 Mbit for en fuld opløsning DVD (720x576) er passende til backup-brug. For MPEG2 skal du nok op mellem 4 Mbit og 5 Mbit for samme kvalitet. |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
fhansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1349 |
![]() |
Okay. Som skrevet tidligere, har jeg fundet et program der hedder DVDx, men jeg har svært ved at finde ud af at ændre de instillinger som du snakker om. Jeg går ud fra at sammenligningsmæssigt er det ligesom MP3 og WMA, så jeg forstår godt hvad det er du snakker om. Men, findes der et gratisprogram der er nemmere at bruge end det jeg har fundet? Ved godt det ikke er gratis, men hvad med ANYDVD, kan det gøre jobbet? |
|
![]() |
|
saaby ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 208 |
![]() |
fhansen - Ved godt det heller ikke er gratis, men kig evt. også på http://www.dvdfab.com/dvd-fab-platinum.htm Der kan i programmet vælges at brænde til bl.a. PS3. Har dog ikke selv en PS3 så jeg har ikke selv denne funktion. Har mindre børn = ridser i DVD'er, så jeg bruger selv programmet til at lave kopier så det i det mindste ikke er orginalen der går tabt. Syntes at programmet er lige til at går til og nemt at bruge. |
|
![]() |
|
![]() |
Saaby: Tak, men jeg vil meget gerne holde mig til noget gratis. Jeg har nu prøvet at lege lidt med DVDx, og har prøvet at lave film i SVCD og i DivX. Jeg har stadig ikke rigtigt nogen ide om hvad jeg laver, men prøver mig frem. Der er dog en del instillinger hvor jeg er totalt blank på hvad jeg skal sætte dem til. Jeg har også problemer med at når jeg laver filmen i DivX, så bliver billedet kvadratisk. Jeg har prøvet nogle forskellige ting og kan heller ikke se hvor der skulle være en forskel i instillingerne mellem SVCD og DivX. Nogle andre der bruger dette program eller nogen der kender andre nemmere programmer? |
|
![]() |
|
![]() |
Hej alle Jeg har nu leget lidt med DVDx og har nu nogenlunde fundet ud af hvordan det fungerer. Lagde en film ned, overførte de til min PS3 og lå og så den forleden. Udemærket resultat. Tak for eventuelle indputs alle sammen. Jeg har nu kun 3 sidste spørgsmål: Hvilket format kan bedst anbefales: Xvid eller DivX? Bruger DivX lige nu. Og hvilken funktion har "Deep analysis" i DVDShrink? Og kan man på nogen måde vedhæfte et billede til en *.avi-fil, så det fremstår når man leder filerne igennem på sin PS3? Redigeret af fhansen - 29-Marts-2008 kl. 09:01 |
|
![]() |
|
![]() |
Er der evt. også nogle der ved noget om first pass og second pass. Har DVDx 2.10 og DivX codec 6.8 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |