Jeg vil da gerne give mit besyv..
1. drop tanken om eet format til streamer og iPad..
Der er så lidt plads på din iPad at du hurtigt vil finde ud af at su skal skrue meget ned for
kvaliteten, for ikke at fylde den op for hurtigt.
plus at den ikke tager særlig mange formatter.
(Jeg har ingen erfaring på dette område, så dette er gætterier, og hvad jeg har læst host og her)
2. Jeg vil anbefale MKV, da det er eet af de mest gængse formatter, som langt de fleste streamere understøtter, det er tilmed et format hvor at du ikke nødvendigvis behøver at komprimere filmen, og "ødelægge" billed og lyd kvalitet (ex. en bluray film rippet i MKV, kan være ligeså flot på MKV, som var det den originale skive)
udover det, kan man med et komprimerings værktøj som Handbrake, komprimere filmen til ca 1/3 af størrelsen, uden at der er noget nævneværdigt tab af billedekvaliteten..
så du kan få dine DVD film ned og fylde ca 1,5 GB med DTS 5,1 lyd, og rigtig flot billede kvalitet (taget i betragtning at det ER en DVD film)
3. Boxee har indbygget blæser, og personligt synes jeg at den støjer lige rigeligt..
popcorn hour har nogle alternativer, i en lille størrelse, uden blæser, dem kunne du evt tage et kig på. har ingen erfaring med playon, men har hørt lidt negative ting om dem.
wireless streaming.. for nogen går det godt, for andre mindre godt (Boxee har en dårlig rækkevidde, min iPad har godt signal hvor at min Boxee står, min boxee modtager intet (så jeg bruger ledning))