recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rip af film ligger de så dobbelt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rip af film ligger de så dobbelt?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Rip af film ligger de så dobbelt?
    Sendt: 10-Juni-2012 kl. 16:27
Hej

Jeg har lige et par spørgsmål.

Jeg  er igang med at rippe min DVD samling og der bruger jeg DVDFab. Den fungerer sådan set godt nok. Filmene bliver lagt i en mappe under DVDFab osv.

Jeg har også en iPad og der bruger jeg Handbrake til at få dem gemt i iPad-format de film som jeg vil have på iPad'en. De film jeg konvertere ligger de så dobbelt, altså både i iTunes og DVDFab-mappen?

Er det en fordel at have alle film i iTunes? (Det er ikke alle jeg vil have over på iPad'en, meningen er, at de skal kunne streames fra Synology når sådan en bliver købt).

Mvh. Lasse
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2012 kl. 19:14
Hvis du du både vil have en version i fuld opløsning uden tab og i en iPad version, så har du to versioner. Handbrake laver jo en fil mere med den opløsning og det format du vælger, men den sletter ikke den fil du har rippet med DVDfab.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2012 kl. 21:47
Ok. Så det er IKKE at foretrække at have alt liggende i iTunes, kun dem til iPad/iPhone.

Tak for hjælpen.
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
M!NGO Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-April-2009
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M!NGO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2012 kl. 21:52
Jeg har været lidt i samme båd...

Jeg valgte den løsning der hedder Air Video Server, Den klare fint at streame ALT jeg har smidt efter den direkte til aTV, Ipad, Ipod & Iphone, Selve server delen er gratis og der findes også en "free" version ad App'en men brug de 6-12 kr og så er du kørende...
M!NGO
- Imac 27" - 2x aTV2 - Iphone5 - Ipad2 - Ipad Mini -

- 2xWDTV Live 3g - QNAP TS-509 5x3TB -
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2012 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af M!NGO M!NGO skrev:

Jeg har været lidt i samme båd...

Jeg valgte den løsning der hedder Air Video Server, Den klare fint at streame ALT jeg har smidt efter den direkte til aTV, Ipad, Ipod & Iphone, Selve server delen er gratis og der findes også en "free" version ad App'en men brug de 6-12 kr og så er du kørende...

Kan den kopiere filmene til ipaden, eller kun streame dem? Hvis den kun kan stream, er det jo ikke ideelt hvis man vil have filmene med.
Til top
M!NGO Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-April-2009
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M!NGO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2012 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Hej

Er det en fordel at have alle film i iTunes? (Det er ikke alle jeg vil have over på iPad'en, meningen er, at de skal kunne streames fra Synology når sådan en bliver købt).
Mvh. Lasse

Den kopiere ikke filmen over på iPaden, men den kan sagtens streame den ud via nettet,
Den kan dog sagtens gemme den "transcodet" film i dit iTunes bibliutek og så kan itunes derefter flytte den over på iPaden

ellers kan du installere VLC player på din iPad den afspiller næsten hvad som helst
M!NGO
- Imac 27" - 2x aTV2 - Iphone5 - Ipad2 - Ipad Mini -

- 2xWDTV Live 3g - QNAP TS-509 5x3TB -
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu