recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rip af film?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rip af film?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 45 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 05-Februar-2010
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 45 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Rip af film?
    Sendt: 22-Februar-2015 kl. 20:33
Jeg beklager på forhånd hvis dette emne er smidt i den forkerte kategori.

Jeg står i den situation at min Synology NAS skal fyldes med aaaaaalle de dvd film jeg har liggende så de kan ryge i kælderen. til dette skal jeg dog have fat i noget ordentligt software der kan gøre dette og gerne få undertekster med (hvis dette er muligt?). 

er der nogen der har erfaring med et godt program der kan gøre dette? Big smile
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2015 kl. 20:46
Hvad skal afspille dem ?

Som iso fill ?    Mkv container ?
Har selv brugt make mkv til at ligge dvd på min nas. Og afspilles med kodi på en pc
Til top
Bruger udmeldt 45 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 05-Februar-2010
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 45 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2015 kl. 21:01
jeg afspiller fra en boxee box og engang når der kommer smart tv i soveværelset skulle den også meget gerne kunne afspille dem (nok et samsung) :) så MKV eller MP4 ville nok være fint vil jeg sige :)
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2015 kl. 21:03
MakeMKV laver en 1:1 kopi af filmen med de lydspor og undetekster du ønsker. Det tager ikke længere tid end det tager at læse skiven da den ikke konverteres.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2015 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

MakeMKV laver en 1:1 kopi af filmen med de lydspor og undetekster du ønsker. Det tager ikke længere tid end det tager at læse skiven da den ikke konverteres.

...og det fungerer fint med f.eks. Boxee Box, medmindre det er Blu-ray rip med meget høj bitrate.

Men simplere medieafspillere, som dem der typisk er indbygget i tv men også f.eks. Chromecast, kan ikke vise de VobSub undertekster som findes på DVD eller PGS undertekster som findes på Blu-ray.

Det mest kompatible er derfor at reencode med et program som kan "fastbrænde" underteksterne i billedet, f.eks. VidCoder (gratis) eller Handbrake (gratis).

Det næst-mest kompatible er at finde SRT undertekster på nettet, men det er der trods alt en del arbejde i.

Der er ingen løsning som er "bedst". Det kommer an på ens krav og vejning af fleksibilitet, arbejdstid, kompatibilitet m.v.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2015 kl. 21:52
Panasonic har ingen problemer med vobsub - kun PGS
Til top
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2010
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2015 kl. 23:07
Jeg bruger altid MakeMKV. Fungere super godt og min Dune HD afspiller dem uden probz.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2015 kl. 09:39
Dune er også en hel del mere fleksibel når det kommer til undertekster end et TV er. Min egen Dune klarer uden problemer alle de undertekstformater jeg har prøvet - indlejrede som eksterne.

Jeg har til gengæld haft en del bøvl med at få vist underteksterne på TV og andre enheder fra TV-producenterne. Selv med SRT filer skal man ofte være ret præcis i navngivning mv. for at få dem til at spille og det he rmed at hente underteksterne på nettet til de film man selv ripper har jeg ikke specielt gode erfaringer med. De passer kun i ca. 50% af tilfældene, så jeg endte med at lave dem selv, hvilket så tager 20-30 minutter afhængig af hvor god OCR-tracing man får på PGS-teksterne.

Min læring: Drop den indbyggede medieafspiller i TV'ene og køb en ekstern. Dune har en HDMI-dongle, som kan det samme som deres mindste serie (men som også koster det samme...).
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu