recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - rip af musik - formater
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketrip af musik - formater

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 01:11

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Apple Lossless er ligesom, når du zipper en fil. Den er den samme, når du kigger på den igen!

Venligst
Søren
Ja den kan vist komprimeres ca 40%.

Men hvis jeg indsætter og importer en musik CD får jeg en fil størrelse på ca 20k pr nummer. Det kan da ikke passe.

Konverter jeg fra wma -> m4a (apple loseless) er filerne ~3/5MB

Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 01:23
du får ikke et musik nr i lossless ned og fylde 3-5MB, så er der smidt info væk. Det er jo nede i MP3 størrelse.
Til top
kfkv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: Fredericia
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 14:30

Jeg har også gjort mig en del overvejelser vedr. dette. Da jeg i sin tid rippede min cd-samling mht. at streame valgte jeg wma. Det var en dårlig ide. Når man har en stor samling, er der altid niveauforskel på cd'erne. Jeg har endnu ikke fundet et program, der kan normalisere mange wma-filer af gangen, så wma kan ikke anbefales. AAC styrer jeg langt uden om, da det ikke er alle afspillere der understøtter det. Jeg kan godt se det smarte i FLAC, men igen er der mange afspillere, der ikke understøtter det.

Nu er jeg vendt tilbage til mp3 (320 kbit). Det lyder fint, det er let at normalisere, alle nuværende - og formentig alle kommende - afspillere, streamere mv æder dem.

------

Mvh Kasper

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2007 kl. 18:56

Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

du får ikke et musik nr i lossless ned og fylde 3-5MB, så er der smidt info væk. Det er jo nede i MP3 størrelse.

Hej

du har selvfølgeligt ret, jeg lavede en mindre fejl.

Ved at benytte WMP kan jeg lave WAV filer (ca 700MB for hele CD'en).

Derefter kan jeg ændre dem til Apple Loseless i Itunes (Ca 400MB for hele CD'en).

Det er bare bøvlet at man ikke kan rippe direkte i Apple Loseless.

Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2006
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 19:04

Lige et sidespørgsmål:

Er AIFF et lossless format?

Jeg synes, jeg kan finde sider på nettet, som beskriver det som lossless, mens andre beskriver det som lossy. What's true?

Edit: Hvis man har en hulens masse numre liggende i flac og enkelte i mp3, og man skal have disse konverteret til fx. AIFF (kun FLAC filerne), hvad program skal man så bruge? Det skal kunne konvertere en masse filer, som ligger i forskellige undermapper.

Redigeret af andefeldt - 30-December-2007 kl. 19:06
Anders
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu