recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rip dvd hvilke format ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRip dvd hvilke format ?

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 11:10

Hvis jeg stod og skulle rippe mine dvd-film vil jeg nok også vælge enten ISO eller MKV, da man ikke mister noget kvalitet i forhold til originalen. Hvilken ISO eller MKV er understøttet af PS3Cry Da PS3 hvilken understøtter ISO eller MKV filer, så ville jeg nok gå efter en mpeg2 fil eller evt. mpeg4.

Alternativ skal man udtrække video, lyd og undertekster fra dvd´en og så sætte den samme på en eller anden måde til en mpeg2 fil, så man bibeholder kvaliteten. Måske kan et video redigeringsprogram samle filerne til en mpeg2 fil. Bare et bud. Jeg ved ikke lige, hvilket redigeringsprogram som kan samle videodel og lyddelen og tilføje undertekster til mpeg2 filen.

Til top
@lex Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 11:32
@rhsin
Ja PCH C-200 og direkte kopiering må være vejen frem Smile
Bruger du et specielt program til kopieringen ?

MVH Alex
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Og jeg ripper slet ikke mine skiver... de lægges over i tsfolderen (for dvd) og bdmv folderen (blu ray) i sin originale form også foregår alt afspilning af disse via min Popcornhour C-200 (der findes andre afspillere).
Det er jo også at rippe. Du kan jo ikke bare smide en DVD film i din computer og så kopiere hele indholdet over i en mappe via stifinder eller lign. Filmen er jo kopisikret og derfor skal du have programmer som DVDfab eller lign. til den slags. De "bryder" kopisikringen så en kopiering kan foregå.
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 12:42

Husk lige på, at Deepmagic ønsker at streame hans film til en PS3 (som ikke understøtter alle formater). Hold jer til formater som han kan streame samt hvordan han bedst får lavet disse filer (hvilket videoformat skal han vælge, hvilke indstillinger skal han bruge for at opnå bedste resultat).

Redigeret af nph12 - 11-Februar-2010 kl. 13:02
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Februar-2008
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Husk lige på, at Deepmagic ønsker at streame hans film til en PS3 (som ikke understøtter alle formater). Hold jer til formater som han kan streame samt hvordan han bedst får lavet disse filer (hvilket filformat skal han vælge, hvilke indstillinger skal han bruge for at opnå bedste resultat).

Jeg er godt klar over, at det er meningen, at hans PS3 skal kunne streame filmene. Grunden til, at jeg beskriver andre formater og afspillere er, at jeg havde præcis det samme ønske. På grund af, at det tager umådeligt lang tid at lave formaterne om - kontra lægge dvd'en indhold direkte ned på en harddisk fandt jeg det smartere at droppe tanken om at streame til PS3'eren og i stedet lave en lille investering i en anden afspiller til et par tusinde.

jeg ved godt, at du ikke sidder foran skærmen i de 4 timer det tager at lave en film til en mpeg4 eller mkv-fil, men jeg har ikke tålmodighed til den slags.

Med andre ord: Det kunne være, man skulle overveje et andet alternativ til PS3'eren... Det sparer tid, og tid er som bekendt penge. Så er det bare at se hvilken "udgift", der er tungest.
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
deepmagic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Marts-2008
Point: 483
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 13:10

Husk lige på, at Deepmagic ønsker at streame hans film til en PS3 (som ikke understøtter alle formater). Hold jer til formater som han kan streame samt hvordan han bedst får lavet disse filer (hvilket videoformat skal han vælge, hvilke indstillinger skal han bruge for at opnå bedste resultat).

takker!
Syntes også at folk er begyndt at svare lidt i andre retninger
Til top
deepmagic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Marts-2008
Point: 483
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Poplic Poplic skrev:

Husk lige på, at Deepmagic ønsker at streame hans film til en PS3 (som ikke understøtter alle formater). Hold jer til formater som han kan streame samt hvordan han bedst får lavet disse filer (hvilket filformat skal han vælge, hvilke indstillinger skal han bruge for at opnå bedste resultat).

Jeg er godt klar over, at det er meningen, at hans PS3 skal kunne streame filmene. Grunden til, at jeg beskriver andre formater og afspillere er, at jeg havde præcis det samme ønske. På grund af, at det tager umådeligt lang tid at lave formaterne om - kontra lægge dvd'en indhold direkte ned på en harddisk fandt jeg det smartere at droppe tanken om at streame til PS3'eren og i stedet lave en lille investering i en anden afspiller til et par tusinde.

jeg ved godt, at du ikke sidder foran skærmen i de 4 timer det tager at lave en film til en mpeg4 eller mkv-fil, men jeg har ikke tålmodighed til den slags.

Med andre ord: Det kunne være, man skulle overveje et andet alternativ til PS3'eren... Det sparer tid, og tid er som bekendt penge. Så er det bare at se hvilken "udgift", der er tungest.

Meningen er jo at jeg har en PS3 som kan bruges til at streame. Og jeg derfor ikke har brug for en anden kasse samt bruge penge på ekstra udstyr.
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 13:33
Jeg prøvede på et tidspunkt dvd decrypter og rippede en dvd til en vob-fil, hvorefter jeg omdøbte den til mpg. Den kunne jeg godt streame filen til min PS3 og afspille filmen, men af gode grunde er der ingen undertekster på filmen (lidt af et problem). Her er der ingen kvalitetsforringelse.

Jeg prøvede også med dvd decrypter at udtrække video, audio  og undertekster til separate filer, men fandt aldrig ud af at samle filene til en mpeg2, som jeg ville. Det var sgu for lang håret til mig!

Det  tog ca. 10-15 at rippe/udtrække filene med dvd decrypter.

Nu har du fået alle mange erfaringerBig smile Held og lykke med projektet 

Redigeret af nph12 - 11-Februar-2010 kl. 13:37
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af deepmagic deepmagic skrev:

Meningen er jo at jeg har en PS3 som kan bruges til at streame. Og jeg derfor ikke har brug for en anden kasse samt bruge penge på ekstra udstyr.

Jeg kan sagtens følge din tankegang, men da PS3 ikke er synderligt fleksibel mht formater... og slet ikke formater som gør at du let og uden kvalitetstab kan flytte dine film (let mener jeg IKKE er at vente 2-3 timer på at den ripper en film om.. og risiko for at den mister detaljer i dynamiske afsnit i filmen pga forkert indstilling af bitraten).

Så et eller andet sted tror jeg du gør dig selv en tjeneste ved at overveje det grundigt inden du får kopiere formange film om.... tro mig jeg har været der.. havde rippet 350 cder i wma fordi det var det format jeg troede min receiver kunne streame i bedst kvalitet.... (den ku så også lige flac... så om igen Shocked )

Og det var alene derfor jeg pegede i en anden retning mht afspilleren.. da den måske på den lange bane er nemmest... og måske billigst at udvide med i fremtiden... jeg kommer snart op på 3 afspillere i huset så det er også noget både børn og lillemor måske kan få glæde af.

men ellers hvis du insisterer på at bruge PS3 som afspiller så ville jeg også bruge www.handbrake.fr også prøve mig lidt frem med bitraten især omkring dynamiske scener skal du være obs på den ikke begynder at lave fejl i billedet.. og en av. bitrate på eks 2500-2800 er måske et ok udgangspunkt 

Redigeret af rhsin - 11-Februar-2010 kl. 13:36
Mvh

René
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Februar-2008
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af deepmagic deepmagic skrev:

Oprindeligt skrevet af Poplic Poplic skrev:

Og min pointe er, at jeg stod i nøjagtig samme situation og med samme ambition, men kom frem til, at en ekstra boks var en bedre og på sigt billigere løsning end at holde fast i PS3'eren.
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 11:36

Er der ikke stor forskel på at streame og så afspille en videofil på en pc? Jeg ved godt, at man kan afspille en ISO-fil og en MKV-fil på en pc, men kan man også streame disse filformater? Er mpeg2 og mpeg4 ikke oplagt til at streame? Også på andre enheder end PS3?

Hvis Deepmagic stadig godt vil streame fra hans NAS til hans PS3, så er der vel ingen vej udenom at rippe dvd´ere enten i mpeg2 eller mpeg4. Udfordringen ligger i, hvor lang tid ripningen tager samt at finde de "rigtige" indstillinger til ripningen, så det bedste resultat opnås. Hvis der skal bruges mpeg4 + aac, så skal man omregne bitrate fra mpeg2 + ac3 til mpeg4 + aac (har ingen idé, hvordan man går dette præcis).

Som jeg ser det, så er der to muligheder:

1) Udtræk video, lyd og undertekster og så samle dem til en mpeg2 fil. Kender ikke til, hvordan man rent praktisk gør dette, men det burde man kunne google sig frem til.

2) Finde et godt ripningsprogram som kan gennem dvd-filmen i enten mpeg2 eller evt. mpeg4. Jeg kiggede selv på Imtoo dvd ripper på et tidspunkt, men ved ikke om dette program kan klare opgaven, men det er et forsøg værd. Dog skal man nok sætte sig lidt ind i indstillingerne, så det bedste resultat opnås. Programmet har mange profiler, så mon ikke at det er en som passer til Deepmagics behov.

God weekend til alle, og endnu en gang held og lykke med projektet, deepmagic. Håber det lykkes for dig, da det var alt for lang håret for mig.

Redigeret af nph12 - 12-Februar-2010 kl. 11:55
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2010 kl. 17:04
Glæder mig til en lille status på et tidspunkt, hvordan det gik med projektetSmile Er lidt nysgerrig efter at høre, hvilken løsning du valgte.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu