recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rip Dvd til nas lossless, til Xbmc eller Wmc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rip Dvd til nas lossless, til Xbmc eller Wmc

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
micstig Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-August-2010
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micstig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Rip Dvd til nas lossless, til Xbmc eller Wmc
    Sendt: 25-Oktober-2013 kl. 10:54
Hej

Jeg på tænker at lægge hele min dvd samling ind på min nas, har lige lagt hele cd samling ind i flac format :) hvilket program skal jeg bruge til det, så det fremstår bedst i xbmc eller wmc, og fylder mindst det er ikke must for mig at dvd menu mv er på, kan jeg se en omtale og et cover og så ellers se filmen i fuld kvalitet er helt fint for mig

nogle der har et bud eller link :)
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2013 kl. 10:55
MakeMKV
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2013 kl. 10:57
Make mkv er et godt bud

Her piller du bare du ud der ikke er ønsket   evt DVD shrink og ud som iso filer
Til top
micstig Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micstig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2013 kl. 11:38
er der fuld kvalitet på lyd og billede, og hvordan med covers og sådan i xbmc, finder den selv det eller?

det måske ligesom ved musiken at lave en mappe til hver film hvor man gemmer mvk i sammen med en billede fil eller?

Redigeret af micstig - 25-Oktober-2013 kl. 11:40
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2013 kl. 12:05
Nej i XBMC bestemmer du selv hvordan du vil gemme filerne - alle i en mappe/delt op i genre osv. XBMC finder selv covers og bygger en database op med info fra f.eks imdb
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2013 kl. 12:51
MakeMKV reencoder ikke filmen så du får samme kvalitet uden alt skrammel. Altså en film der fylder væsentligt mindre og starter med det samme uden irriterende menuer
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2013 kl. 14:09
Makemkv laver som udgangspunkt en fuld 1:1 kopiering af din DVD over i mkv-container så du kun har 1 fil. Du kan dog vælge at udelade ekstra lydspor, ekstra materiale etc, således at du eventuelt sparer lidt på pladsen. Men det er dig selv der vælger hvor meget der skal med, og det går lynende hurtigt.
Hvis du vælger at navngive dine MKV-filer bare nogenlunde korrekt, så har XBMC også meget lettere ved at finde metadata når den skal ud og scrape efter info.
Til top
micstig Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micstig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2013 kl. 18:37
Tudsind tak for de gode og hurtige indput :)

mvk og wmc hvordan gør man det? kan man også se cover og film omtale her lige som på xbmc?

jeg kan ikke rigtigt beslutte om jeg vil sætte wmc på døren til fordel for XBMC :)

og kan mvk i grunden ses på android tablet (nexus 7 2013) ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2013 kl. 18:40
ja VLC skulle gerne kunne afspille mkv-filerne. men glem alt om WMC - Den platform er desværre en død sild. (win8 har ikke engang længere CODEC installeret til at kunne afspille mpeg2 video. De har valgt ikke at licensere codec, så det er muligt. DVD i WMC - glem det.)
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2013 kl. 18:55
MakeMKV laver kun din DVD om til en MKV fil. Den har intet med metadata at gøre. De ting sørger XBMC for.
Til top
micstig Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micstig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2013 kl. 18:55
ville også gerne køre xbmc, men live tv fungere bare bedre + programmering af optaglese er bare nemere med remote potato og det er mig bekendt kun til wmc :)  + xbmc tage en krig om at starte op syntes jeg, og så savne jeg at den er lige så stabil som wmc, før jeg ligger wmc i graven, men det kan jo være det er mig der ikke harset lyse endnu ;)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2013 kl. 21:24
2 forskellige ting så brug 2 forskellige programmer. til Optagelse bruger de fleste herinde DVBviewer da WMC ganske enkelt ikke bliver udviklet længere og det er så absolut heller ikke tidssvarende. XBMC er super godt til mediecenter med DVD/BD film, og i den nyeste udgave er der også live-tv, men ja - har man været vant til en applikation til live-tv så er det da helt sikkert en vanesag. - hvad angår opstart af xbmc så har jeg ikke observeret nogen problemer der. Synes snarere det er wmc der er langsommere.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu