|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Forfatter | |
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Eneste forskel er at filerne ikke er pakket ind i mkv-papiret. :)
|
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() |
|
|
.....
|
|
![]() |
|
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
Jeg benytter selv RipBot264 ( http://forum.doom9.org/showthread.php?t=127611 ). |
|
![]() |
|
Kennethxyz ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 269 |
![]() |
Nu ved jeg ikke hvilket mediacenter du bruger, men eks. XBMC kan afspille DVD ISO, og hvis du bruger det binder du dig ikke til et format, og du får lov il at beholde menu osv.
Bare et forslag... MVH Kenneth
|
|
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5 Mac Mini |
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Jeg har aldrig fattet hvorfor man bruger alle de indpakninger (mkv, ISO, osv.) da de fleste afspillere alligevel bare bruger tid på at pakke det ud igen til det samme format.
Der er vel kun en ide med det hvis man ændrer filformatet til eks AVI, MPEG4, eller lign., hvis afspilleren ikke kan klare andet.
|
|
![]() |
|
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
Jeg kører MKV. I mit tilfælde var det for at finde et fælles format som alle mine afspillere rundt om i lejligheden kunne klare og som understøttede HD, flere lydspor, tekster, nemt at transportere mm. < ="-" ="text/; =utf-8">MKV løser denne opgave rigtigt godt. Jeg encoder det meste indhold til 720p for at få størrelsen ned og bibeholde det meste af kvaliteten.
Men når jeg skal have den bedste film oplevelse, så finder jeg nu Blu-ray'en frem alligevel.
|
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() |
Jeg ripper til mkv fordi jeg synes det er praktisk at have filmen i en enkelt fil fremfor en række vob-filer. Det er heller ikke alle afspillere der magter det der med at regne ud at en flok vob-filer hører sammen, jeg husker fx. at have siddet med vlc eller mpc-hc og var nødt til at se film i brudstykker. |
|
![]() |
|
Kennethxyz ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 269 |
![]() |
bruger også MKV til mit HD materiale, men jeg gider ikke alt det arbejde, når jeg bare kan bruge DVD decrypter til at rippe disken med et tryk, så er Makemkv lige lidt mere besværligt og et mindre godt alternativ imo, da man mister menu osv.
|
|
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5 Mac Mini |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Jeg er rimelig enig med dig i, at det er fjollet afspillerne skal bruge tid på at pakke det ud. Omvendt er det jo ikke den proces som tager helt voldsomt med resourcer, så afspillerne skal nok overleve det.
Så for nemhedens skyld synes jeg det er helt fint.
|
|
![]() |
|
Tanaburs ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 445 |
![]() |
Jeg har rippet dvd til .mkv vha. anydvd og handbrake og disse kan jeg afspille på mit samsung tv med usbmovie 2.0... |
|
![]() |
|
![]() |
At menuer, java og alt det andet er væk betragter jeg som en stor fordel :-)
|
|
![]() |
|
almvik ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 99 |
![]() |
"Jeg har rippet dvd til .mkv vha. anydvd og handbrake og disse kan jeg afspille på mit samsung tv med usbmovie 2.0..."
Nu er det jo sådan, at når du bruger handbrake laver du det jo om til f.eks. x264, hvilket ikke er mpeg-2. Det er derfor, a du kan afspille det via usbmovie 2.0. :-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |