recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rip filmsamling til MKV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRip filmsamling til MKV

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 08:15
Eneste forskel er at filerne ikke er pakket ind i mkv-papiret. :)
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af urup urup skrev:

Nu ved jeg ikke lige om .bup, .vob og .ifo filer (som findes på en dvd) kan afspilles via en mulitmedie-box, men dette ville være en nem mulighed. Anydvd og f.eks. nero recode er det eneste der behøves.
Du taler om mappen video_ts, og den af stort set alle netværksmultimedia afspiller afspille.
.....
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af den_nye den_nye skrev:

Hvilke alternativer findes der til makemkv?

Jeg benytter selv RipBot264 ( http://forum.doom9.org/showthread.php?t=127611 ). 

< ="-" ="text/; =utf-8">
Til top
Kennethxyz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 08:55
Nu ved jeg ikke hvilket mediacenter du bruger, men eks. XBMC kan afspille DVD ISO, og hvis du bruger det binder du dig ikke til et format, og du får lov il at beholde menu osv.

Bare et forslag...

MVH

Kenneth
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 09:31
Jeg har aldrig fattet hvorfor man bruger alle de indpakninger (mkv, ISO, osv.) da de fleste afspillere alligevel bare bruger tid på at pakke det ud igen til det samme format.
Der er vel kun en ide med det hvis man ændrer filformatet til eks AVI, MPEG4, eller lign., hvis afspilleren ikke kan klare andet.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 09:41
Jeg kører MKV. I mit tilfælde var det for at finde et fælles format som alle mine afspillere rundt om i lejligheden kunne klare og som understøttede HD, flere lydspor, tekster, nemt at transportere mm. < ="-" ="text/; =utf-8">MKV løser denne opgave rigtigt godt. Jeg encoder det meste indhold til 720p for at få størrelsen ned og bibeholde det meste af kvaliteten. 

Men når jeg skal have den bedste film oplevelse, så finder jeg nu Blu-ray'en frem alligevel. 
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Jeg har aldrig fattet hvorfor man bruger alle de indpakninger (mkv, ISO, osv.) da de fleste afspillere alligevel bare bruger tid på at pakke det ud igen til det samme format.
Der er vel kun en ide med det hvis man ændrer filformatet til eks AVI, MPEG4, eller lign., hvis afspilleren ikke kan klare andet.

Jeg ripper til mkv fordi jeg synes det er praktisk at have filmen i en enkelt fil fremfor en række vob-filer. Det er heller ikke alle afspillere der magter det der med at regne ud at en flok vob-filer hører sammen, jeg husker fx. at have siddet med vlc eller mpc-hc og var nødt til at se film i brudstykker.
Til top
Kennethxyz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 10:01
bruger også MKV til mit HD materiale, men jeg gider ikke alt det arbejde, når jeg bare kan bruge DVD decrypter til at rippe disken med et tryk, så er Makemkv lige lidt mere besværligt og et mindre godt alternativ imo, da man mister menu osv.
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

For nemhedens skyld vil jeg tro, i de fleste tilfælde. Dog har jeg også en afspiller, som ikke kan afspille video_ts folder, men derimod fint tager iso.
Jeg er rimelig enig med dig i, at det er fjollet afspillerne skal bruge tid på at pakke det ud. Omvendt er det jo ikke den proces som tager helt voldsomt med resourcer, så afspillerne skal nok overleve det.
Så for nemhedens skyld synes jeg det er helt fint.
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-November-2008
Point: 445
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af almvik almvik skrev:

Søg og du skal finde. Prøv Makemkv, Trial & Error, det tager ikke så lang tid at
lave en dvd om til mkv. Ellers er der masser af guides rundt på nettet.
Google.com er din ven! :-) Et enkelt råd, Samsungs USB 2.0 movie understøtter IKKE
Mpeg-2 i en mkv-container. Jeg havde selv samme drøm, men har nu købt en
A.C. Ryan Mini som klarer sagerne :-) 

Jeg har rippet dvd til .mkv vha. anydvd og handbrake og disse kan jeg afspille på mit samsung tv med usbmovie 2.0...
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2010 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af Kennethxyz Kennethxyz skrev:

bruger også MKV til mit HD materiale, men jeg gider ikke alt det arbejde, når jeg bare kan bruge DVD decrypter til at rippe disken med et tryk, så er Makemkv lige lidt mere besværligt og et mindre godt alternativ imo, da man mister menu osv.

At menuer, java og alt det andet er væk betragter jeg som en stor fordel :-) 
Til top
almvik Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2009
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2010 kl. 23:42
"Jeg har rippet dvd til .mkv vha. anydvd og handbrake og disse kan jeg afspille på mit samsung tv med usbmovie 2.0..."

Nu er det jo sådan, at når du bruger handbrake laver du det jo om til f.eks. x264,
hvilket ikke er mpeg-2. Det er derfor, a du kan afspille det via usbmovie 2.0. :-)
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu