recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - RIP tider - CD, DVD og BD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRIP tider - CD, DVD og BD

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Meier Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2010 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af tobiasl tobiasl skrev:

Oprindeligt skrevet af Meier Meier skrev:

det er primer dit drav der er flaske halsen her vis det skal gå stækere kig på et drav der kan læse  den given media hurdiger Smile
Tja - nu viser min pc tit 100% aktivitet på processoren, så det er nok ikke kun drevet....
Jeg kan også se store nedgange i bitraten, når jeg ripper fra både DVD og CD, så jeg er ret sikker på at min lille processor har for meget at se til.... Smile
komprimere du da martrialet når du liger det ind for så har du da ret for bitrate har da ikke noget af sige vis det er rå data eller tager jeg fjal der ?
edit har lige prøvet af starte et any DVD HD blu-ray til image og any DVD HD bruger kun ram ved mig så den bruger så lidt cpu den ikke en gang kan kome op på 1% af min cpu  det er en I7 4ghz men derfor vis din maxer la os sige en 1 kernet ud så brude jeg også se noget 

ps lige på 8.58 mb/sek ved blu-ray med  som sagt så lidt cpu load den ikke kan måle det
Nej - ingen komprimering. Kiggede lidt nærmere på CPU-brug: Svinger mellem 10-100%, men mest nede i den lave ende.
Det er faktisk værre når jeg lægger CD'er ind som FLAC.

Det var også mere når jeg gør flere ting samtidigt - altså flere CD'er eller DVD eller en kombination.
Her går det virkeligt langsomt, og CPU-brug ligger på 100% - men jeg har heller ikke så meget RAM her på den gamle stationære.....Cry
mig bekent er FLAC jo ikke det fomat en cd er i men bare et ukombimert format ved ikke om det kan være derfor den bruger det cpu liger selv ikke musik ind 
Flac er et såkaldt 100% LossLess format - det er vist "berygtet" for at være ret krævende mht. processorkraft LOL
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2010 kl. 14:15
>Flac er et såkaldt 100% LossLess format - det er vist "berygtet" for at være ret krævende mht. processorkraft LOL
hvofor findes der så 8 kompress levels ?!?! hvis det er lossless :-)
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
Meier Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juli-2007
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2010 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

>Flac er et såkaldt 100% LossLess format - det er vist "berygtet" for at være ret krævende mht. processorkraft LOL

Jeg lurede også lidt over det, men der er vist ikke forskel på kvaliteten, kun RIP-tiden og størrelsen af .flac filen påvirkes. Der er også forskel på hvor "let" det er at afspille.

Umiddelbart mener jeg ikke at der er den store forskel Smile

Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Point: 826
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2010 kl. 19:43

Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

Jeg lurede også lidt over det, men der er vist ikke forskel på kvaliteten, kun RIP-tiden og størrelsen af .flac filen påvirkes. Der er også forskel på hvor "let" det er at afspille.

Umiddelbart mener jeg ikke at der er den store forskel Smile

FLAC kan sammenlignes med en rar.-fil der kan komprimeres mere eller mindre (hvilket er mere eller mindre krævende), men ligegyldigt hvad kan pakkes ud med identisk resultat.

Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Februar-2005
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 01:44
En film liggende som vob-filer (4,3 gb) konverteret til isofiler over kabel til wdtv hd live 7,39 min. med pc i5 3,3 og 4 gb ram.
Processor 30-35 % ram 40-50%
Niels
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu