|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
Det skal måske lige bemærkes, at mange afspillere brugerer disse tags til digital volumenregulering. Så hvis man har en afspiller, hvor den digitale volumenregulering påvirker lydkvaliteten hørbart, kan det være nødvendigt at undgå replay-gain, enten ved at slå det fra på afspilleren eller ved at undlade disse tags i filerne. |
||
![]() |
||
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
bleze ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Status: Offline Point: 491 |
![]() |
|
My Movies med en CD carousel og så kan man lave noget andet imens :)
|
||
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
|
||
![]() |
||
chrs ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 34 |
![]() |
|
1200 cd'ere fylder ca 300 GB hos mig. Alt er rippet med EAC. Der er en god guide på http://blowfish.be/eac/Setup/setup1.html
Det er ret let at lave tags selv. Scan pladernes cover med et OCR-program og gem i en txt-fil. Alle tracknavne kan kopieres samlet til Database/Get information from..... Det tager lang tid men det er sliddet værd. |
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
Sliddet værd i forhold til automatisk at hente dine tags i en database på nettet? Den må du vist lige forklare. |
||
![]() |
||
Simon, TC ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 428 |
![]() |
|
Hvis nogen skulle ønske at rippe CD'er på en Mac med OS X, kan jeg anbefale Max, som er rimelig tilgængeligt men stadig har masser af muligheder.
|
||
Tape Connection MKII
|
||
![]() |
||
Binnerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1137 |
![]() |
|
Hvor i landet bor du?
"My Movies for Windows Home Server" understøtter fra næste version en ny skifter, kaldet Nimbie NB 11 - det er sådan en du propper 100 diske i og sætter den til at køre.
Softwaren er lavet så den i samme go kan rippe til Flac og MP3 som sekundært format.
Jeg har puslet lidt med en idé om at leje Nimbie'en ud til vores brugere, og med 1200 CD'ere kunne du være en glimrende mulighed for en gennemgribende test.
|
||
![]() |
||
chrs ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 34 |
![]() |
|
der er stort set ingen brugbare tags til klassiske cd-ere
|
||
![]() |
||
![]() |
|
der er stort set ikke tags til klassiske plader |
||
![]() |
||
Binnerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1137 |
![]() |
|
Både My Movies og dbPowerAmp benytter (bla.) GD3 til meta-data - GD3 er så vidt jeg ved dem er er best på meta-data til klassiske CD'ere.
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() |
|
@dr.ralph:
Når du skal bruge Sonos senere, så tænk lige på album art. Der er forskellige max størrelser i Desktop Controller, Sonos's egen controller og iPhone controlleren. De største jpg billeder jeg kan få til at virke i iPhone controlleren er 420 x 420 pixel. 1024 x 1024 bliver over 256 k. Fra Sonos FAQ: Cover art / Album art must conform to the following standards to be displayed on the Sonos Controller and the Desktop Controller: Supported image file formats: .JPG, .GIF, .PNG or .BMP Maximum size: 1024 x 1024 If for some reason you are still unable to see the album art, please confirm that the file is named correctly. To do so, when you are in that folder, open the Tools Menu -> Folder Options -> View Tab -> If "Hide extensions for known file types" is checked, rename your file from 'folder.xxx' to 'folder'. On the Now Playing screen, album art is shown at 108x108 pixels. If you press the OK button to see full screen album art, it is shown at 210x210 pixels. If the digital format used does not support embedded album art, or the music files simply do not have it already embedded, you can place an album art image in the folder where the music is located, and name it "folder.jpg". JPEG is not the only format supported by Sonos however; GIF, PNG, and BMP up to 1024x1024 in size are also supported. The file must have the folder.xxx nomenclature and be located in the same folder as the music. - iPhone Controller supports up to 256k physical sized album art with no resolution limit. - CR200 supports up to 2048 x 2048 - CR100 supports up to 1024 x 1024 Tilføjelse. Hvis der er billeder i metadata, bliver de læst i stedet for folder.jpg
Redigeret af Brixen - 08-August-2010 kl. 11:03 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
dr.ralph ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2006 Sted: Kbh Ø Status: Offline Point: 243 |
![]() |
|
Tak til alle for svar - super dejligt med en masse brugbar hjælp
![]() Jeg har ombestemt mig lidt og vil nok bruge Apple Lossless, da jeg snart er klar til at få min Iphone 4 og jo derfor er tvunget til at bruge ICartoons som musikafspiller. Sonos understøtter jo Apple Lossless. Det bringer mig næste spørgsmål - hvis nu jeg gerne vil adskille mine Apple Lossless filer og så mit gigantisk store Mp3 arkiv, men benytte samme afspiller til dem (Itunes på PC og Sonos til anlægget) hvordan gør jeg så, så jeg ved jeg det ene øjeblik afspiller Apple Lossless og det andet øjeblik afspiller Mp3 filerne ? Jeg vil mest afspille Lossless filerne hjemme, men nogle ting har jeg KUN på Mp3 format og disse skal så også afspilles hjemme af og til. Omvendt så bruger jeg KUN Mp3 på min Iphone 4 på farten, og der vil være dubletter i mit musik arkiv, da jeg både laver min 1.200 cd'er om til Apple Lossless og til mp3 256 kbs - så hvad gør jeg her (er ikke Itunes ekspert, så langt fra) ![]() Redigeret af dr.ralph - 10-August-2010 kl. 05:53 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |