recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ripning af 1.200 CD'er til FLAC lossless ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRipning af 1.200 CD'er til FLAC lossless ?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2010 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

skrive replay-gain tags til filerne - på den måde ændres musikken ikke fysisk, men du kan indstille dine afspillere til at tage højde for disse tags

Det skal måske lige bemærkes, at mange afspillere brugerer disse tags til digital volumenregulering. Så hvis man har en afspiller, hvor den digitale volumenregulering påvirker lydkvaliteten hørbart, kan det være nødvendigt at undgå replay-gain, enten ved at slå det fra på afspilleren eller ved at undlade disse tags i filerne.
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Point: 645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2010 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

Jeg endte med at overse en eller anden indstilling, så dynamikken på alle mine rips blev komprimeret og så er det bare at starte forfra

Var det ved ripning til flac at du røg ud i et kvalitetstab!?
ja, jeg var kommet til at pille ved en eller anden indstilling, hvor der ikke var noget headroom til dynamik
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2010 kl. 15:06
My Movies med en CD carousel og så kan man lave noget andet imens :)
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
chrs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Juli-2004
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2010 kl. 17:16
1200 cd'ere fylder ca 300 GB hos mig. Alt er rippet med EAC. Der er en god guide på http://blowfish.be/eac/Setup/setup1.html
Det er ret let at lave tags selv. Scan pladernes cover med et OCR-program og gem i en txt-fil. Alle tracknavne kan kopieres samlet til Database/Get information from.....
Det tager lang tid men det er sliddet værd.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2010 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af chrs chrs skrev:

Sliddet værd i forhold til automatisk at hente dine tags i en database på nettet? Den må du vist lige forklare.
Til top
Simon, TC Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2007
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2010 kl. 21:20
Hvis nogen skulle ønske at rippe CD'er på en Mac med OS X, kan jeg anbefale Max, som er rimelig tilgængeligt men stadig har masser af muligheder.
Tape Connection MKII
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2010 kl. 21:27
Hvor i landet bor du?

"My Movies for Windows Home Server" understøtter fra næste version en ny skifter, kaldet Nimbie NB 11 - det er sådan en du propper 100 diske i og sætter den til at køre.

Softwaren er lavet så den i samme go kan rippe til Flac og MP3 som sekundært format.

Jeg har puslet lidt med en idé om at leje Nimbie'en ud til vores brugere, og med 1200 CD'ere kunne du være en glimrende mulighed for en gennemgribende test.
Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
chrs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2010 kl. 00:08
der er stort set ingen brugbare tags til klassiske cd-ere
Til top
chrs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2010 kl. 00:10
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af chrs chrs skrev:

Sliddet værd i forhold til automatisk at hente dine tags i en database på nettet? Den må du vist lige forklare.

der er stort set ikke tags til klassiske plader
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2010 kl. 09:56
Både My Movies og dbPowerAmp benytter (bla.) GD3 til meta-data - GD3 er så vidt jeg ved dem er er best på meta-data til klassiske CD'ere.
Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2010 kl. 10:57
@dr.ralph:
Når du skal bruge Sonos senere, så tænk lige på album art. Der er forskellige max størrelser i Desktop Controller, Sonos's egen controller og iPhone controlleren. De største jpg billeder jeg kan få til at virke i iPhone controlleren er 420 x 420 pixel. 1024 x 1024 bliver over 256 k.

Fra Sonos FAQ:
Cover art / Album art must conform to the following standards to be displayed on the Sonos Controller and the Desktop Controller: 

Supported image file formats: .JPG, .GIF, .PNG or .BMP 
Maximum size: 1024 x 1024 
If for some reason you are still unable to see the album art, please confirm that the file is named correctly. To do so, when you are in that folder, open the Tools Menu -> Folder Options -> View Tab -> If "Hide extensions for known file types" is checked, rename your file from 'folder.xxx' to 'folder'. On the Now Playing screen, album art is shown at 108x108 pixels. If you press the OK button to see full screen album art, it is shown at 210x210 pixels. 

If the digital format used does not support embedded album art, or the music files simply do not have it already embedded, you can place an album art image in the folder where the music is located, and name it "folder.jpg". JPEG is not the only format supported by Sonos however; GIF, PNG, and BMP up to 1024x1024 in size are also supported. The file must have the folder.xxx nomenclature and be located in the same folder as the music. 

- iPhone Controller supports up to 256k physical sized album art with no resolution limit.
- CR200 supports up to 2048 x 2048
- CR100 supports up to 1024 x 1024

Tilføjelse. Hvis der er billeder i metadata, bliver de læst i stedet for folder.jpg

Redigeret af Brixen - 08-August-2010 kl. 11:03
Venlig hilsen
KB
Til top
dr.ralph Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Februar-2006
Sted: Kbh Ø
Point: 243
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2010 kl. 05:52
Tak til alle for svar - super dejligt med en masse brugbar hjælp Thumbs Up

Jeg har ombestemt mig lidt og vil nok bruge Apple Lossless, da jeg snart er klar til at få min Iphone 4 og jo derfor er tvunget til at bruge ICartoons som musikafspiller.

Sonos understøtter jo Apple Lossless.

Det bringer mig næste spørgsmål - hvis nu jeg gerne vil adskille mine Apple Lossless filer og så mit gigantisk store Mp3 arkiv, men benytte samme afspiller til dem (Itunes på PC og Sonos til anlægget) hvordan gør jeg så, så jeg ved jeg det ene øjeblik afspiller Apple Lossless og det andet øjeblik afspiller Mp3 filerne ?

Jeg vil mest afspille Lossless filerne hjemme, men nogle ting har jeg KUN på Mp3 format og disse skal så også afspilles hjemme af og til. Omvendt så bruger jeg KUN Mp3 på min Iphone 4 på farten, og der vil være dubletter i mit musik arkiv, da jeg både laver min 1.200 cd'er om til Apple Lossless og til mp3 256 kbs - så hvad gør jeg her (er ikke Itunes ekspert, så langt fra) Question

Redigeret af dr.ralph - 10-August-2010 kl. 05:53
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu