recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ripning af dvd film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketripning af dvd film

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2008 kl. 15:27
Ok, følgende tags er indtil videre banned: mkv, x264, h.264(i nogen udstrækning) mp3(i nogen udstrækning) afspilning af visse cd'ere(med rootkits), afspilning af visse dvd'ere(med rootkits) Windows Media Player(Kan rippe CD'ere(nogen med rootkits) Graphpedit kan afhælpe problemer med DRM og Tokens(Hvis folk da ved hvad det er) Regionsfrie CD'DVD, Blueray afspillere...

Redigeret af Patriarken - 16-September-2008 kl. 15:30
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2008 kl. 15:33

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Nero kan (vil)ikke kopiere de fleste DVDer fordi de er Kopibeskyttede, det kan Clone DVD sammen med AnyDVD

Det er dette der er ulovligt.

Alt det andet ævl i skriver har jo intet med mit indlæg at gøre.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2008 kl. 15:34
Glem nu ikke at der også står i reglerne at der ikke må reklameres for kommercielle produkter. Dvs Windows også omfattes. Så der må kun tales om gratis programmer der ikke kan bryde kopibeskyttelse. Tror egentlig lige så godt vi kan lukke denne del af forumet ned.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2008 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Nero kan (vil)ikke kopiere de fleste DVDer fordi de er Kopibeskyttede, det kan Clone DVD sammen med AnyDVD

Flemming

Og det er jo det det ikke er, hvis det er nødvendigt at bryde den for at afspille den med sit medie-software.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2008 kl. 15:42

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Flemming

Og det er jo det det ikke er, hvis det er nødvendigt at bryde den for at afspille den med sit medie-software.

Hvad har afspilning med kopiering at gøre? Det er da ikke nødvendigt at kopiere for at afspille.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2008 kl. 15:51
Okay, så siger vi det sådan her fremover. Du har brug for AnyDVD til at omgå regionskodningen for at kan afspille en reg1 dvd. Så er det lovligt at have AnyDVD på sin maskine. Og så kan man pludselig kopiere kopibekyttede dvd og blu-rays. Og hvad nu hvis du har en computer med dvd-drev, men ikke vil betale for en ekstern mpeg2-decoder som WMP kræver for at afspille dvd, så er det pludselig nødvendigt at kopiere dvd'en til evt. xvid for at se den.
Den danske lov om kopiering er pisse åndsvagt sat op, men i den sidste ende er kopiering af egne indkøbte dvd'er fuldt ud lovligt.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2008 kl. 15:52
Hvis man nu har et bluray(med bluray logoet på) drev og en amd sempron med et gf 6200. Er det så ikke en nødvendighed? Jeg har jo et bluray drev og kan afvikle filmen potentielt, desuden har jeg lovligt erhvervet mig rettighederne til filmen.......

Jeg kan jo heller ikke direkte bryde kopibeskyttelsen på et Readonly medie hvis ikke jeg egede Anydvd....Er det så ikke nødvendigt for mig at kopiere den til harddisken som et led i at kunne afspille mit lovligt erhvervede medie?

Redigeret af Patriarken - 16-September-2008 kl. 15:58
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2008 kl. 19:42
Hvorfor virker det som om nogle folk herinde ikke tror at DVD'er er kopibeskyttede?

Alle kommercielle DVD'er er krypteret og må derfor ikke diskuteres på forummet.

Hvis det eksempelvis er en hjemmelavet DVD af juniors første skridt, som folk ønsker at rippe, så er der ingen problemer.

Redigeret af Cyberguyen - 16-September-2008 kl. 19:43
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2007
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2008 kl. 20:25

Den ændring af lov om ophavsret der forbyder digital kopiering, var forældet allerede da den blev indført i 2001.

Den siger - som nogle her påpeger - ganske rigtigt, at det ikke er lovligt at bryde en kopi-spærring for at kopiere et digitalt produkt.

Men den siger også, at deter lovligt at bryde en kopi-spærring, hvis det er nødvendigt for at afspille produktet.

Okay - for at kunne lytte til kopi-beskyttede CD'ere - som der var mange af på markedet da loven blev ændret, og som var lovens primære sigte - på ens MP3 afspiller, er man nødt til at bryde kopi-spærringen og foretage en kopi!

Altså er det lovligt.

Problemet - og idiotien i loven - er bare vokset siden. I dag kommer der flere og flere af denne slags produkter på markedet. Det er ikke muligt at bruge dette produkt som tiltænkt, og afspille sine DVD eller Blu-ray film fra sådan en afspiller, uden at bryde kopi-spærringen (herunder regionskodningen) og foretage en kopiering til afspillerens harddisk.

Altså er det lovligt.

Men loven siger stadig, bogstaveligt talt, at det er ulovligt at kopiere et kopi-beskyttet produkt... Loven er altså helt ude af trit med virkeligheden.

Jeg bruger selv en Squeezebox som musikafspiller, og læste jeg kun loven, og ikke undtagelserne til den, ville det ikke være lovligt for mig, at kopiere alle mine CD'ere til min server og afspille dem derfra, da mange af dem er kopibeskyttede. Men nu er det nødvendigt for mig, for at kunne afspille dem på min afspiller - og så kan jeg henholde mig til undtagelsen i loven.

Mage til juridisk makværk tror jeg man skal lede længe efter, i den danske lovgivning. Heldigvis.

Redigeret af erla - 16-September-2008 kl. 20:26
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2008 kl. 20:29

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Hvorfor virker det som om nogle folk herinde ikke tror at DVD'er er kopibeskyttede?

Alle kommercielle DVD'er er krypteret og må derfor ikke diskuteres på forummet.

Hvis det eksempelvis er en hjemmelavet DVD af juniors første skridt, som folk ønsker at rippe, så er der ingen problemer.

Når der nu er undtagelser til forbuddet imod kopiering, der tillader kopiering, så er det vel lovligt at diskutere, om ens situation hører ind under en af disse undtagelser, og man derfor godt må kopiere de ellers kopi-beskyttede produkter

/Erla

Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2008 kl. 20:34

Der er nu altså masser af kommercielle DVD'ere der ikke er krypteret...

Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2008 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

Der er nu altså masser af kommercielle DVD'ere der ikke er krypteret...

Regionskodningen alene, regnes i lovens forstand for en kopi-spærring, og må som sådan ikke omgås - og så alligevel...

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu