recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ripning til medieafspiller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ripning til medieafspiller?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ripning til medieafspiller?
    Sendt: 15-September-2012 kl. 12:23
Hvis man skal rippe blu-ray der skal kunne afspilles dels via en surround receiver men også på et alm almindeligt tv (f.eks. i børneværelset), skal man så rippe både med f.eks DTS HD-Master lyd og noget Dolby 2.0 (eller hvad det hedder) for at kunne afspille begge steder? Eller kan en medieafspiller godt afspille en film med DTS HD lyd på et almindeligt tv?

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 12:45
Hvis det er DTS HD-MA, så burde det ikke være nødvendigt. Alle afspillere kan hive et DTS Core spor ud ad et HD-Ma spor, og derfra burde din medie-afspiller kunne kovertere fra 5.1/7.1 til stereo.
Derimod er jeg knap så sikker på DD True HD, fordi det spor ikke har et DD+ med i sporet. Så der tror jeg desværre du må rippe begge spor med.
Jeg har dog set, at nogle rippere, kan konvertere et DD True HD spor til et DTS HD-MA. Og så er der også et DTS Core spor med. Det er dog ikke noget jeg selv har prøvet..
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Point: 845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 08:08
Ok, takker
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu