|
Ripning til medieafspiller? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-September-2012 kl. 12:23 |
Hvis man skal rippe blu-ray der skal kunne afspilles dels via en surround receiver men også på et alm almindeligt tv (f.eks. i børneværelset), skal man så rippe både med f.eks DTS HD-Master lyd og noget Dolby 2.0 (eller hvad det hedder) for at kunne afspille begge steder? Eller kan en medieafspiller godt afspille en film med DTS HD lyd på et almindeligt tv?
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis det er DTS HD-MA, så burde det ikke være nødvendigt. Alle afspillere kan hive et DTS Core spor ud ad et HD-Ma spor, og derfra burde din medie-afspiller kunne kovertere fra 5.1/7.1 til stereo.
Derimod er jeg knap så sikker på DD True HD, fordi det spor ikke har et DD+ med i sporet. Så der tror jeg desværre du må rippe begge spor med. Jeg har dog set, at nogle rippere, kan konvertere et DD True HD spor til et DTS HD-MA. Og så er der også et DTS Core spor med. Det er dog ikke noget jeg selv har prøvet..
|
|
![]() |
|
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ok, takker
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |