|
Rippe Blurays i REMUX |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
xalodogan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-August-2010 Status: Offline Point: 549 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Marts-2015 kl. 22:31 |
Jeg har en del blurays som jeg gerne ville rippe til min NAS.
Jeg har prøvet Make MKV som ripper filmen i 1:1. Men er der overhovedet nogen ide i at rippe dem i 1:1 eller kan man nøjes med 1080p. Lige nu har jeg kun et 40" tv men investere snart i et 60". Ville jeg overhovedet kunne se forskel på en remux udgave ifht komprimeret udgave ? Jeg har intet surround udstyr eller lign. Kan sagtens nøjes med alm DTS eller DD lyd. Det er mere billede kvaliteten jeg er i tvivl om. Tegnefilm kan slet ikke betale sig at rippe i 1:1 da forskellen er minimal.
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12404 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Om DU kan se en forskel kan kun du afgøre, men der VIL være en forskel, hvis du komprimerer filmene yderligere end de allerede er på Blu-ray'en.
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
Rip dem i 1:1
Harddisk plads er ikke så dyr mere. Og du vil fortryde senere. Vi går jo mod store skærme. |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
ikke for noget, men der bliver virkelig rodet rundt i begreber her.
1080: opløsningen af billedet, har INTET med noget som helst andet at gøre 1:1 rip: der ændres IKKE i billede eller lydkvaliteten når man kopierer over på HDD, man kan sagten lave det som en et remux, for at mindske antallet af lydspor eller fjerne uønskede reklamer eller extras. remux: at man først skiller video og audio fra hinanden i separate streams og derefter sætter dem sammen igen, primært for at gøre så man kun har en enkelt eller 2 lydspor i videoen. REENCODE: - her omkoder man signalet til en anden kvalitet - typisk for at spare plads og ALTID i dårligere kvalitet end udgangspunktet - det er DETTE trådstarter i virkeligheden snakker om. og afhængigt af hvilken kvalitet man vælger, så kan det være svært at se forskel, men bliver det blæst op på et 4K 65" TV eller 100" lærred så vil man nok kunne se forskelle. |
|
![]() |
|
MulleB ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2013 Status: Offline Point: 745 |
Citat: Men er der overhovedet nogen ide i at rippe dem i 1:1 eller kan man nøjes med 1080p.
det er jo det samme? dine BB skiver er 1080P du kan vælge at rippe mainmovie og kun de lydspor du ønsker for at spare plads, men at komprimere er mine øjne tåbeligt, så kan du ligeså godt nøjes med at købe DVD'er. |
|
![]() |
|
xalodogan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-August-2010 Status: Offline Point: 549 |
Tror sgu bare jeg ripper 1:1 når det handler om storfilm osv.
Resten encoded i en lavere kvali. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |