recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rippe Blurays i REMUX
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rippe Blurays i REMUX

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Rippe Blurays i REMUX
    Sendt: 19-Marts-2015 kl. 22:31
Jeg har en del blurays som jeg gerne ville rippe til min NAS. 

Jeg har prøvet Make MKV som ripper filmen i 1:1. 

Men er der overhovedet nogen ide i at rippe dem i 1:1 eller kan man nøjes med 1080p.

Lige nu har jeg kun et 40" tv men investere snart i et 60". 

Ville jeg overhovedet kunne se forskel på en remux udgave ifht komprimeret udgave ?

Jeg har intet surround udstyr eller lign. Kan sagtens nøjes med alm DTS eller DD lyd. Det er mere billede kvaliteten jeg er i tvivl om. 

Tegnefilm kan slet ikke betale sig at rippe i 1:1 da forskellen er minimal.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12404
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2015 kl. 03:31
Om DU kan se en forskel kan kun du afgøre, men der VIL være en forskel, hvis du komprimerer filmene yderligere end de allerede er på Blu-ray'en.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2015 kl. 06:27
Rip dem i 1:1

Harddisk plads er ikke så dyr mere. Og du vil fortryde senere. Vi går jo mod store skærme.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 16:20
ikke for noget, men der bliver virkelig rodet rundt i begreber her.
1080: opløsningen af billedet, har INTET med noget som helst andet at gøre
1:1 rip: der ændres IKKE i billede eller lydkvaliteten når man kopierer over på HDD, man kan sagten lave det som en et remux, for at mindske antallet af lydspor eller fjerne uønskede reklamer eller extras.
remux: at man først skiller video og audio fra hinanden i separate streams og derefter sætter dem sammen igen, primært for at gøre så man kun har en enkelt eller 2 lydspor i videoen.
REENCODE:  - her omkoder man signalet til en anden kvalitet - typisk for at spare plads og ALTID i dårligere kvalitet end udgangspunktet - det er DETTE trådstarter i virkeligheden snakker om.

og afhængigt af hvilken kvalitet man vælger, så kan det være svært at se forskel, men bliver det blæst op på et 4K 65" TV eller 100" lærred så vil man nok kunne se forskelle.
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2013
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 19:07
Citat: Men er der overhovedet nogen ide i at rippe dem i 1:1 eller kan man nøjes med 1080p.

det er jo det samme? dine BB skiver er 1080P

du kan vælge at rippe mainmovie og kun de lydspor du ønsker for at spare plads, men at komprimere er mine øjne tåbeligt, så kan du ligeså godt nøjes med at købe DVD'er.
Til top
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2010
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2015 kl. 12:56
Tror sgu bare jeg ripper 1:1 når det handler om storfilm osv.

Resten encoded i en lavere kvali.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu