|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
![]() |
Også herfra skal der lyde et
men jeg mener ikke at MCE vil afspille Flac. Det er ikke noget problem at brænde en ny CD med dine favorit sange, - de fleste brændeprogrammer vil selv konvertere FLAC tilbage til wav, helt uden at du skal bekymre dig om det, og så sker det selvfølgelig helt uden kvalitetstab. Flac fylder mellem 20 og 80% mindre på harddisken end wav, regn med 30% for pop/rock. |
|
mvh Infinity
|
|
![]() |
|
snirgens ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
![]() |
Hej nunbaggi Hej jeg kan afspille Wav med min ( windows media player V.10 uden problemer, så jeg mister ikke noget kvalitet Der er en Tysker som har lavet et program til at rippe CDer "Gratis" http://www.exactaudiocopy.de/ der er god info på siden Nu trænger jeg snart til 30 graders varme udenfor igen God Weekend af det som er tilbage
|
|
|
Binnerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1137 |
![]() |
Jeg syntes der er kommet mange oplysninger her som går omkring formaterne, og ikke hvad der er hensigtsmæssigt i hvilke sammenhænge.
Først og fremmest, som det er nævnt, så er der flere meget brugte "lossless" (uden kvalitetstab) formater, typisk WAV, WMA, Flac og Apple Lossless der er brugt i større grad. WAV filer kan ikke indeholde meta-data (tags), og derfor er WAV ikke et hensigtsmæssigt format. Apple Lossless er hensigtsmæssigt hvis man kører iTunes og iPod's, men er ikke hensigtsmæssigt til ret meget andet, da ikke meget andet understøtter det. Flac er hensigtsmæssigt til bla. Squeezeboxes og lign. afspillere, da det kræver meget lidt kraft at decode, men da Windows Media Center ikke kan læse det, så er det i Media Center sammenhæng ikke hensigtsmæssig. Hvis du kører Media Center er der kun ét format der er hensigtsmæssigt i forhold til lossless lyd, og det er WMA Lossless. Så, hvis du starter med at afgøre hvilke enheder der skal afspille din musik, så vælger du formatet herefter. Mvh Brian Binnerup |
|
![]() |
|
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() |
Stort set enig med Binnerup. Du kan dog godt få flac-understøttelse i Windows Media Center hvis du gider rode lidt med det.
|
|
![]() |
|
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
![]() |
Du har vel ikke en opskrift på det? Jeg er ved at flytte fra Flac til WMAlossless. |
|
mvh Infinity
|
|
![]() |
|
Binnerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1137 |
![]() |
Du kan godt få WMC til at afspille flac, men du får igen problemer med tags, osv., så det bliver aldrig nogen god løsning.
Media Center brugere bør vælge WMA Lossless. |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
I Windows MediaPlayer: Thats it! |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Kan forøvrigt godt være jeg misforstod spørgsmålet. Hvis dit spørgsmål går på konvertering fra Flac til WMA så er mit svar ikke relevant. Redigeret af MCenterFreak - 22-Februar-2009 kl. 23:57 |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
![]() |
Der skal nok være programmer der kan lave en Flac til WMA konvertering - Flac's executeable kan extracte en Flac fil til WAV, og Windows Media Encoder kan lave den til WMA.
Så teknisk er det bestemt muligt, så skal værktøjet også nok findes. |
|
![]() |
|
![]() |
Det gør dBpoweramp gerne. |
|
mvh Infinity
|
|
![]() |
|
katbird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2004 Sted: Fredensborg Status: Offline Point: 551 |
![]() |
Windows 7 understøtter forøvrigt AAC.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |