|
Rippe DVD/Bluray koncerter |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Trisse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 307 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-December-2014 kl. 10:11 |
Jeg har 30-40 koncerter på DVD og Blu-ray som jeg alt for sjældent anvender. Ganske simpelt fordi jeg er for doven til at rejse mig og hente skiven, sætte skiven på, vente på Bluray starter op.
Derfor leder jeg efter en mulighed hvor jeg får mine koncerter ned på en harddisk eller lignende, som jeg kan tilgå fra sofaen med remoten. Jeg har flg. krav: a) Musik og billede skal være tabsfri og 100 % identiske med DVD/Bluray b) Det skal være muligt at hente de forskellige numre frem og betjening skal være bare nogenlunde up to date Hvad anbefaler I og hvad bruger I. Og vi snakker KUN koncerter (hvis det har nogen betydning). Pris er ikke nogen faktor, men selvfølgelig jo billigere jo bedre...... mvh. Jesper |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7129 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Make mkv kan klare opgaven. Man kan også lave iso fil af hele skiven
Ingen forskel på koncert eller film. Men du skal jo også have noget du kan afspille på? |
|
![]() |
|
Trisse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 307 |
Ja præcis. det er den samlede pakke jeg efterlyser.
Hvad bruger jeg til at rippe og hvad og hvordan afspiller jeg den på anlægget (Yamaha RX-a1040) mvh. Jesper |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Hvis du skal have fuld BluRay menu, så er der ikke så mange afspillere at vælge mellem. Dertil så skal du rippe i ISO-format - ellers får du ikke menuen.
Popcorn Hour A400 skulle kunne vise den fulde menu. |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Kan se der er kommet en ny Popcorn A410 pro. Nogen der har erfaring med denne?
Kan se at også Dune laver en medieplayer (HD Base 3d). Nogen der kan anbefale denne? Og så læser jeg mig til at Plex og XMDC/Kodi er fremragende software, men er det ikke overkill at lave et helt mediecenter med eks. Mac mini når mit behov kun er at få 30-40 DVD/Bluray ned på en disk eller lignende. Og endelig så er der ATV flash som jeg kan proppe på mit apple tv. Nogen der kender dette? Byd endelig ind med Jeres løsninger. mvh. Jesper |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Dune's kan ikke vise fuld BD menu.
|
|
|
|
![]() |
|
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
hverken PCH 400, 410 eller Dune HD Base 3D understøtter Blu-ray Menuer
PCH 300 understøtter til gængæld Blu-ray Menuer men her er du så også plaget af Cinavia |
|
![]() |
|
Jesper Nielsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2004 Sted: Danmark Status: Offline Point: 134 |
Jeg bruger handbrake og derefter subler til at tagge det (film). Koncerterne skriver jeg selv kapitlerne ind og det fungere super fint sammen med min Apple TV.
|
|
Jesper Nielsen
|
|
![]() |
|
Jesper Nielsen:
Jeg forstår ikke hvad du skriver. det nemmeste vil da klart være at kunne bruge Apple tv, men har du så det hele liggende på en nas eller hvad. Lige nu hælder jeg mest til en Mini mac 1 gb. med installation af XBMC eller Plex. Det burde vel dække mine behov om end lidt dyrt, men det går nok. mvh. Jesper |
|
![]() |
|
Apple TV kan ikke afspille noget tabsfrit format. Det får du ikke til at virke.
|
|
|
|
![]() |
|
Tror så nu at jeg har besluttet mig for at købe en Mac Mini og lave et set-up derfra. Så kan jeg jo prøve mig frem med Plex, XMBC eller andet. Måske Itunes?
Jeg har kigget lidt på EyeTV hybrid ift. optagelse da jeg gerne vil skifte vores Yousee bokse ud. Nogen der kender noget til EyeTV og/eller har erfaringer med Mac Mini som mediecenter. Og når vi nu snakker Mac hviket program er så bedt til at rippe DVD'er og blueray med? |
|
![]() |
|
Jesper Nielsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2004 Sted: Danmark Status: Offline Point: 134 |
Ups sent svar.. :) Det hele ligger i et iTunes bibliotek som ligger på en ekstern hdd. Fungere super fedt. Du skal bruge iTunes for at kunne streame til Apple TV. Jeg har en NAS men det fungere ikke denne vej. Og det er egentlig også lidt ligegyldigt om det er en NAS der er tændt eller iTunes via computer. Hvad er det du ikke helt forstår som jeg har beskrevet i mit tidligere indlæg? Det forarbejde der skal laves inden det kommer i iTunes?
|
|
Jesper Nielsen
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |