Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
BorreBoy
Super bruger
Oprettet: 03-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 383
|
Emne: Rippe DVD og Blu-ray Sendt: 17-Januar-2010 kl. 09:44 |
Hejsa.
Jeg har en Qnap NAS og en WD TV Live. Den WD er jo helt fantastisk :-)
I den anledning, overvejer jeg at lægge alle mine film over på min NAS, og afspille dem via WD'en.
Jeg har aldrig rippet DVD og Blu-ray før. Hvad vil i anbefale til det? Programmet må max. koste 500kr. og gerne være gratis.
Jeg vil gerne beholde menusystemerne, det originale lydformat, og danske undertekster.
Menusystemet er dog ikke afgørende.
Jeg får snart en MAC, så det skal altså være et MAC program
|
|
nicklaslj
Junior bruger
Oprettet: 04-December-2007
Point: 39
|
Sendt: 17-Januar-2010 kl. 11:16 |
RipIt! Den ripper filmen(ved ikke om det virker med BR) også selvom filmen er beskyttet af koder.. den ripper dog i org størrelse så filmene fylder en del, hvis du ikke er ligeglad med størrelsen på filerne, så kan du bruge handbrake til at konvertere dem i bagefter så de fylder ca. 1/3.. MAC
|
|
nicklaslj
Junior bruger
|
Sendt: 17-Januar-2010 kl. 11:18 |
Btw. Ripit har 10 gratis rips og koster derefter en 100lap, handbrake er gratis! Mange film kan du køre direkte i handbrake, men hvis der er koder på, så æder den dem ikke.. Hvis du har en NAS og vi ikke snakker 1000 film, hvorfor så ikke bare bruge ripit og så lad det være det.. det gør jeg og det går hurtigt!
|
|
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
|
Sendt: 17-Januar-2010 kl. 20:15 |
borreboy - der findes ikke BD-rippere til MAC. eftersom der ikke er nogen officiel (dog er der i uoffiel og i de nyeste developerbuilds af snowleopard) understøttelse for BLueray på mac. Men ellers er det Handbrake all the way især når det drejer sig om DVD'er det gør den ganske fortrinligt.
|
|
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8643
|
Sendt: 18-Januar-2010 kl. 09:30 |
MakeMKV skulle da gerne kunne rippe Blu-ray.
Kræver selvfølgelig Blu-ray drev.
|
|
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 18-Januar-2010 kl. 12:58 |
lunddal skrev:
MakeMKV skulle da gerne kunne rippe Blu-ray.
Kræver selvfølgelig Blu-ray drev. |
Der må være visse begrænsninger i forhold til Blu-ray, for eksempel BD+ (visse Fox udgivelser) og måske også nye udgivelser hvor de nødvendige AACS keys endnu ikke er "fundet".
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
lunddal
Guld medlem
|
Sendt: 18-Januar-2010 kl. 13:20 |
De oplyser at det burde virke med seneste BD+ og AACS (pr. 5/1, hvor seneste MakeMKV version er fra).
|
|
nicklaslj
Junior bruger
|
Sendt: 18-Januar-2010 kl. 13:55 |
Lunddal: Æder MakeMKV alle dvd'er uanset begrænsninger etc.?
|
|
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 18-Januar-2010 kl. 13:58 |
lunddal skrev:
De oplyser at det burde virke med seneste BD+ og AACS (pr. 5/1, hvor seneste MakeMKV version er fra). |
Ok, det kan jeg godt se nu. Jeg er ikke klar over hvem der står bag makemkv, men eftersom der er tale om et freeware program, vil jeg umiddelbart gætte på at deres DRM-omgåelse stammer fra doom9.org forumet. Det er et stykke tid siden at jeg sidst checkede status der, men mit indtryk var at doom9 var noget bagefter Slysoft som har folk der er full-time beskæftiget med at finde nye keys og implementere nye varianter af BD+. EDIT: jeg æder mine ord i mig igen... Makemkv udvikleren har sin egen kilde til AACS keys. Cool.
Redigeret af JesperLund - 18-Januar-2010 kl. 14:09
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
lunddal
Guld medlem
|
Sendt: 18-Januar-2010 kl. 14:19 |
nicklaslj skrev:
Lunddal: Æder MakeMKV alle dvd'er uanset begrænsninger etc.? |
Jeg kender det ikke til bunds, men pt. er programmet gratis, så det skader ikke at prøve
Mht. Blu-ray ripning på Mac er der dog den lille hage, at det kun virker med BD-ROM drev der også kan brænde DVD (CD er vist godt nok), og altså ikke med drev der kun kan læse.
|
|