|
"Rippe" filer fra mapper på en nem måde? |
Besvar |
Forfatter | ||
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7908 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 13:08 |
|
Hej.
Min kone downloader musik fra iMesh. Men iMesh lægger musikken i mapper, måske efter album. Men når musikken skal op på f.eks. iPod, så skal musikken ligger som filer i én mappe. Dvs. Jeg sidder og åbner mapperne som iMesh har lavet og kopierer filerne over i en anden mappe. Er det muligt at gøre dette på en nemmere måde? Som måske også samtidigt sikrer at der ikke er dobbeltfiler. Altså at jeg f.eks. vælger alle mapper og filer i mappen som iMesh er sat til at gemme downloads i, kopiere over i en anden mappe og så kopieres kun filerne, ikke mapperne?
Redigeret af Thorvald - 14-Oktober-2012 kl. 13:09 |
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
ITunes kræver ikke at filerne ligger i én mappe. Du kan da godt tilføje både enkeltmapper og en hel overordnet mappestruktur.
|
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nå - det synes jeg ellers ikke at det virkede. Når jeg sammenligner antal filer i iTunes med det antal filer der er i hovedmappen (med undermapper osv), så stemmer tingene ikke overens.
Hvordan kan man se hvilke mapper der er tilknyttet iTunes biblioteket? Er det (biblioteket) forskelligt med de forskellige enheder (iPod, iPhone)?
|
||
Thorvald. |
||
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Biblioteket er det samme for alle enheder. Jeg tilføjer mine mapper manuelt og bruger ikke iTunes' egen standardmappe til musik.
|
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, jeg tilføjer også mapper manuelt og bruger heller ikke iTunes standardmapper. Jeg har en mappe, der hedder XX's telefon, og derunder mapper til billeder og musik.
Det er jo ikke særligt smart at det er det samme bibliotek til alle enheder. På iPod skal der jo ikke være billeder eller toner. Og hvad så hvis der er to forskellige brugere med hver sin iPhone og hvert sit ønske om hvad der skal være på den af billeder og musik? Endnu en grund til at jeg personligt aldrig selv ville vælge noget der står Apple på.
|
||
Thorvald. |
||
huntiedk
Guld medlem Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis der er to brugere kunne man jo oprette to Windows-brugernavne på pc'en og dermed få to iTunes-biblioteker.
Alternativt sætter man op pr. enhed hvad der skal over, dvs. vinger kunstnere/albums/tracks af separat pr. enhed. Man behøver ikke lægge filerne i iTunes' eget katalog; man kan trække filer eller kataloger over i iTunes og bede iTunes om ikke at kopiere filerne. Så er der bare en reference til de oprindelige filer i iTunes. Sådan gør jeg med al musikken på min NAS. |
||
Øst, vest, ::1 bedst
|
||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9401 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
|
Selvfølgelig kan man sikkert det, Apple virker bare besværligt, når man er vant til Windows. Nå men, det var nu heller ikke det, der egentligt var spørgsmålet. Hvordan ser man hvilke mapper, man har sagt skal udgøre biblioteket? Hvordan ved man om den også tager de filer der er i undermapper og deres undermapper?
|
||
Thorvald. |
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |