recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rippe tv serier og andet til en fil
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rippe tv serier og andet til en fil

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Free Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-December-2004
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Free Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Rippe tv serier og andet til en fil
    Sendt: 01-Maj-2012 kl. 08:24

Jeg har rippet hele min samling via handbreake med preset apple tv 2. Nu er jeg løbet ind i et problem og håber nogen kan hjælpe mig.

Jeg skal i gang med at rippe tv serier og andet, men jeg vil gerne have resultatet skal ligge i en fil.

Handbreake kan ikke bruges da man kun kan rippe de enkelte episoder. Desuden har jeg hentet Pavtube som prøve version da jeg havde fået at vide at dette program godt kunne det jeg ønskede og det kan det, men problemet er at med apple tv 2 presetet tager det 7 timer at rippe en DVD i forhold til handbreake hvor det tager 2 timer at rippe en dvd.

Resultatet skal være en m4v fil som kan importeres til iTunes

Er der nogen der kender en anden metode for at opfylde min ønske?

Har kun Windows så det skal være et program der kan køre på dette OS

Med venlig hilsen

Free

Til top
gadeberg87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-November-2009
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gadeberg87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2012 kl. 08:56
Du kan bruge "mergemkv" til at flette mkv filer efter du har rippet dem. Om den kan klare m4v ved jeg faktisk ikke. Men du kan da gøre et forsøg.
Panasonic Tx-P42V10E, Xbox 360, Dune HD D1, Yamaha RX-V 671, DLS D3, Harmony One, Synology DS209
Til top
Free Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Free Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2012 kl. 09:14
Mkv virker ikke
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2012 kl. 09:30
Quicktime Pro kan vist gøre det. Den koster dog penge.

En anden mulighed var at kombinere dem direkte i dit DVD-rip og så fodrede den samlede fil til handbrake bagefter.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2012 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

....En anden mulighed var at kombinere dem direkte i dit DVD-rip og så fodrede den samlede fil til handbrake bagefter.

Det virker normalt ikke da man får 2 titler i samme fil. Og Handbrake laver 1 fil pr. titel.

Redigeret af kim.t - 01-Maj-2012 kl. 09:37
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2012 kl. 10:41
Jeg mente nu noget ala det her:
http://www.dvd2one.com
hvor man netop smelter episoder sammen i selve rippet. Herefter kan man så konvertere med Handbrake.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2012 kl. 10:56
Jeg står med samme problem som Free - så jeg vil da også prøve det. 
Jeg har prøve at gøre det via DVDShrink på Godfather part 2 som ligger på 2 skiver. Men som sagt laver den 1 ISO fil med 2 titler. Filmen afspilles selvfølgeligt som 1, men da der ligger 2 titles vil Handbrake dele den op igen.
En anden grund til at prøve er også at børnenes DVD'er - f.eks Rasmus klump, pingu - bliver delt op i en masse små 5-6min film/filer. Dem vil jeg nemlig også gerne have samlet i 1 fil til iPad.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2012 kl. 11:39
Ellers lyder den her til at være sagen:
http://en.wikipedia.org/wiki/MPEG_Streamclip

Selv har jeg løst problemet med Rasmus Klump og de andre af denne type ved at lade iTunes se dem som TV-serier i stedet. Så kan man gruppere dem og de vil så komme til syne i "TV-serier" på iPad'en i stedet. Det gør det lidt mere bøvlet at spole, da man spoler i hvert afsnit hver for sig og man kan vist heller ikke bare starte forfra idet et tryk på "play" for TV-serien hopper til det sted du er kommet til - dvs. det kapitel du var ved at se. For at spole helt tilbage skal man således trykke "Back" X-antal gange, idet et direkte valg af kapitel fra listen ikke automatisk springer videre til næste afsnit... lidt dumt, at dette kun sker hvis man trykker "Play".

Redigeret af Yakken - 01-Maj-2012 kl. 11:41
Til top
Free Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Free Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2012 kl. 11:28
Jeg har fundet løsningen www.freemake.com
Dette program samler en serie til en fil.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu