recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ripperprogram til DVD/BD film?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ripperprogram til DVD/BD film?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ripperprogram til DVD/BD film?
    Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 12:03
hej
jeg er så småt ved at bevæge mig væk fra det faste medie , til streaming.

jeg vil den forbindelse købe en Synology ds413J m/4 x 4tb diske , samt en Dune HD base 3D.
jeg har en del bluray og dvd film jeg skal have rippet over på synology nas'en.
Jeg er absolut en klovn til alt hvad der hedder EDB og lign.
Min plan er at rippe alle dvd/bd koncerter over som iso filer, da dune godt kan håndtere de originale chapter ( vigtig til musik ) Men samtlige film , skal bare ligges ind som MKV filer...kun filmen med HD lyd og danske undertekster
har i nogle dage prøvet at lege med DVDfab. Men jeg kan ikke få den til at rippe til iso......det står heller ikke nogen steder. MKV kunne jeg dog godt finde.
Hvilket program vil i anbefalde ( det behøver ikke at være gratis, det ska bare fungere )som kan rippe til iso og MKV LET.

Et tillægsspørgsmål - dune har jo subtitle shift som jeg vil bruge. Er det brugbart uanser hvilket format man vælger?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 12:16
Bruger selv AnyDVDHD til at rippe fra BD - men bruger ikke ISO-container. , hvis det bare er 1:1 kopiering så brug endelig Makemkv. Kan have både kapitler og lyd og undertekst spor med over afhængig af hvad du selv vælger, men ikke menu. Er mere end rigeligt efter min mening - prøv det selv og leg med det inden du lægger dig fast på ISO.  - www.makemkv.com gratis og lige til at downloade.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 12:25
Kan se du vil have en Dune 3D afspiller, hvis du vil rippe 3D Blu-ray skal de ligge i iso format hvis du ikke ønsker at midste kvalitet i billedet
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Kan se du vil have en Dune 3D afspiller, hvis du vil rippe 3D Blu-ray skal de ligge i iso format hvis du ikke ønsker at midste kvalitet i billedet


jeg kommer ikke til at se 3-D
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 12:36
Jeg bruger Dvdfab og ripper udelukkende til ISO. Funker sublimt.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Bruger selv AnyDVDHD til at rippe fra BD - men bruger ikke ISO-container. , hvis det bare er 1:1 kopiering så brug endelig Makemkv. Kan have både kapitler og lyd og undertekst spor med over afhængig af hvad du selv vælger, men ikke menu. Er mere end rigeligt efter min mening - prøv det selv og leg med det inden du lægger dig fast på ISO.  - www.makemkv.com gratis og lige til at downloade.


Det er 1:1 kopiering.
Hvad med copy protect?
Jeg havde bare forståelsen af at MKV ikke kunne medbringe originale chapters , hvilket er den eneste årsag til at jeg ville gå Iso vejen.
der må selvfølgelig ikke være kvalitetstab på hverken billed og lyd
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Jeg bruger Dvdfab og ripper udelukkende til ISO. Funker sublimt.


jeg kan ikke finde nogen steder hvor der står ISO i DVDfab
Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Marts-2006
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 12:42
Jeg bruger AnyDVD HD og kopierer til ISO 1:1 så virker 3D også.
Mvh
Bo

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af bomndk bomndk skrev:

Jeg bruger AnyDVD HD og kopierer til ISO 1:1 så virker 3D også.

men er det med forfilm etc?
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Bruger selv AnyDVDHD til at rippe fra BD - men bruger ikke ISO-container. , hvis det bare er 1:1 kopiering så brug endelig Makemkv. Kan have både kapitler og lyd og undertekst spor med over afhængig af hvad du selv vælger, men ikke menu. Er mere end rigeligt efter min mening - prøv det selv og leg med det inden du lægger dig fast på ISO.  - www.makemkv.com gratis og lige til at downloade.


Det er 1:1 kopiering.
Hvad med copy protect?
Jeg havde bare forståelsen af at MKV ikke kunne medbringe originale chapters , hvilket er den eneste årsag til at jeg ville gå Iso vejen.
der må selvfølgelig ikke være kvalitetstab på hverken billed og lyd



MakeMKV laver 1:1 kopiering af selve filmen med original chapter og den/de lydspor og tekster du vælger
copy proction (AACS, BD+) tager MakeMKV sig også af så vidt jeg husker
Nogen grund til du vælger en Dune 3D når du ikke vil bruge 3D delen ?


Redigeret af Hackerjac - 31-Oktober-2013 kl. 13:17
Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Marts-2006
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af bomndk bomndk skrev:

Jeg bruger AnyDVD HD og kopierer til ISO 1:1 så virker 3D også.

men er det med forfilm etc?


Ja derfor er det "kopierer til ISO 1:1" Smile

Mvh
Bo

Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 13:29
Men når det skal afspilles på en Dune Base 3D kan det være ligemeget om der er menuer på Blu-ray da den kun understøtter Blu-ray light
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu