recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ripperprogram til DVD/BD film?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ripperprogram til DVD/BD film?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Cami Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-December-2009
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cami Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 13:32
Findes der en container alá ISO (der kan håndtere hele disken, inkl. forfilm etc.) som kan læses af AppleTV/iTunes?
Mvh. Allan
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 13:36
ciat:
MakeMKV laver 1:1 kopiering af selve filmen med original chapter og den/de lydspor og tekster du vælger
copy proction (AACS, BD+) tager MakeMKV sig også af så vidt jeg husker
Nogen grund til du vælger en Dune 3D når du ikke vil bruge 3D delen ?


den skulle være knap så nørdet, og rimlig stabil.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Jeg bruger Dvdfab og ripper udelukkende til ISO. Funker sublimt.


jeg kan ikke finde nogen steder hvor der står ISO i DVDfab

Det står der heller ikke som sådan.

Nu ved jeg ikke hvilken version af DVDFab du har, men i min er der til højre for feltet "Target" to knapper. Den første ligner en folder. Vælg den anden, og den laver en iso fil.

Husk at ændre settings til DVDFabf Burning Engine, under DVD/Blu-ray --> Write. 

Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 13:41
Jeg tror det er fordi du prøver med dvdfab bluray ripper. Du skal bare bruge dvdfab bluray copy. Den laver 1:1 klon der virker perfekt med alle film. Er ekstremt nemt og bruge.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 13:43
Dvdfab bluray copy, er meget nemmere end det kaizer snakker om.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 13:50
Jeg har droppet alle menuer, forfilm m.m. Bruger MakeMKV - også til BluRay. Det er gratis så længe den er i beta : http://www.makemkv.com/forum2/viewtopic.php?f=5&t=1053 (du skal kun bruge denne aktiveringsnøgle hvis du skal rippe BluRay)
Jeg tror ikke du kan finde et format til iTunes som kan klare menuer.
Jeg bruger kun iTunes til børnene film som afspilles på ATV eller stremes direkte til deres iPad fra iTunes.


Redigeret af kim.t - 31-Oktober-2013 kl. 13:51
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 14:04
tro allerede jeg er blevet meget klogere. nu skal jeg sku hjem og prøve det af :-) tak for hjælpen.

Flere input er selvfølgelig velkommen
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Jeg tror det er fordi du prøver med dvdfab bluray ripper. Du skal bare bruge dvdfab bluray copy. Den laver 1:1 klon der virker perfekt med alle film. Er ekstremt nemt og bruge.


pt er det dvd film. Så jeg ska vælge dvd copy - full. Men det er uden muligheder for at pille overflødigt materiale fra ?
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 14:17
Så vælger du main movie og vælger den lyd og de undertekster du ønsker.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Så vælger du main movie og vælger den lyd og de undertekster du ønsker.
syntes bare jeg har prøvet det. resultatet var at det ligger som 2 mapper - ts audio og ts video under pladens navn ( U2 live in paris ) i det her tilfælde
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Så vælger du main movie og vælger den lyd og de undertekster du ønsker.
syntes bare jeg har prøvet det. resultatet var at det ligger som 2 mapper - ts audio og ts video under pladens navn ( U2 live in paris ) i det her tilfælde


Ja, det lyder rigtigt. Men de to mapper ligger vel som undermapper?! Har du prøvet at afspille det?
Til top
Petey Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 88
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Petey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

pt er det dvd film. Så jeg ska vælge dvd copy - full. Men det er uden muligheder for at pille overflødigt materiale fra ?


Det kan DVDfab gøre automatisk for dig under DVD Copy -> Full Disc.  Du skal blot sætte hak ved Change DVD playback order og Remove annoying PGCs steder inden du ripper.  Hent det ned og leg lidt med det.
Jeg bruger MKV under DVD Ripper til almindelige film og ISO under DVD Copy til serier, da jeg så beholder de vigtige menuer.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu