recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rippet 5.1 lyd fra DVD bliver til stereo ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRippet 5.1 lyd fra DVD bliver til stereo ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
LeBlodia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 341
Direkte link til dette indlæg Emne: Rippet 5.1 lyd fra DVD bliver til stereo ?
    Sendt: 03-Februar-2010 kl. 22:23

Ved ikke om dette er det helt rigtige forum, men har søgt og kunne ikke finde nogle andre tråde.

Jeg har en del kombi albums med Depeche Mode, hvor albummet ligger på både CD og DVD. På DVD'en ligger albummet i både DTS 5.1 (24bit/96k) og Dolby Digital 5.1 Surround (24bit)
Jeg har brugt programmet "DVD Audio Extractor" til at rippe DTS lydsporet til FLAC og har valgt alle 6 kanaler. Når jeg efterfølgende åbner filen i WinAmp og vælger "View file info" står der:

Length: 312 seconds
Channels: 6
Bits per sample: 24
Sample Rate: 48000 Hz
File Size: 182097160 bytes
Average bitrate: 4654 kbps
Compression Ratio: 67%

Problemet er, når jeg så afspiller filen på min "Jukebox PC", så får jeg ikke alle 6 kanaler, men kun stereo ?

Min "Jukebox PC" er forbundet til min forstærker via S/PDIF og kører ASIO, som så vidt jeg har forstået skulle gøre, at det er den rå ubehandlede digitale lyd, der bliver smidt videre til forstærkeren.

Nogen som ved, hvor det går galt ?
Til top
Hyl.dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2010 kl. 23:13
Kender ikke noget til problemet, men kan det tænkes at det skyldes den afspiller du bruger. Kunne forstille mig at en del af de gængse programmer ikke er forberedt til at sende surround ud. Hvad hvis du prøver at afspille med fx VLC?
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu