|
Ripping af DVD'er til mediecenter |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
MadsRobin ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Juni-2011 Status: Offline Point: 15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-Januar-2012 kl. 09:37 |
Nu får jeg snart min NAS, og i den forbindelse skal jeg have rippet min samling af medier. Starter med DVD'erne.
Jeg vil gerne have dem ned i et format der opfylder følgende krav: Spilles af det meste. God komprimering uden at det går for meget ud over kvalitet. Skal kunne fjerne unødvendigt materiale (andre sprog, undertekster osv.). Gerne bibeholder kapitler. Mulighed for at bibeholde ekstra materiale. Jeg tænkte på bare at rippe dem som .iso'er, men der er jo ikke rigtigt nogen komprimering? Hvad har været jeres løsninger? Jeg er helt grøn inden for det her :) |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3842 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du vil bibeholde menuer så er det kun ISO.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
MadsRobin ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Juni-2011 Status: Offline Point: 15 |
og hvis man ikke skal bibeholde menuer & ekstra materiale?
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3842 |
Kik på MakeMKV - men den komprimerer ikke. Men hvorfor vil du komprimerer - plads koster ikke mange penge, men det gør den tid du spiler på at komprimere
![]() MakeMKV bruger ca. 15 min på en DVD. Hvis du skal komprimere den tager det måske 2 timer
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
Plads koster da netop mere for tiden, med de harddisk priser ;)
Jeg kigger på MakeMKV :D |
|
![]() |
|
Sylvest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 890 |
Eller DVDFab
|
|
![]() |
|
Jeg prøver MakeMKV, da den ummidelbat også understøtter Blu-Ray. Så vidt jeg kan se så ripper MakeMKV den til en MPEG-2 kan det passe?
Hvis nu jeg vil converte det til MKV med .h264, så burde størrelsen på filerne blive lidt mindre? MEn tager det timer at lave det om til .h264 (Eftersom jeg har et par hundrede film, så er jeg ikke ude efter noget der tager flere timer pr film) |
|
![]() |
|
MakeMKV pakker bare MPEG-2 ind i en MKV container. Derfor kan den gøre det med den hastighed det tager at læse skiven.
Mht. til priser på HDD : 200 DVD x 15min = 50 timer. 200 DVD x 2 timer = 400 timer. Hvad er din timeløn (og strømforbrug) for de 350 ekstra timer - kontra at du skal give 600-900kr ekstra for en HDD.......
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Ekstra storage er... Hmm, 2.000 minimum, eftersom at mere storage betyder jeg må købe 2x3TB diske istedet for de 2TB der er nu :D
Men ja, det tager tid... |
|
![]() |
|
Thrane74 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
evt brug dvdshrink.
Kan rippe uden tab og kan komprimere det ned. mindes man stadigvæk kan have menu og fjerne overflødigt materiale.
|
|
![]() |
|
Sylvest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 890 |
Komprimering medfører altid tab af kvalitet. |
|
![]() |
|
Thrane74 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
sylvest. Enig men mente at programmet både kan rippe uden komprimering og komprimere det (selvfølgelig med tab af kvalitet)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |