recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ripping af DVD'er til mediecenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ripping af DVD'er til mediecenter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MadsRobin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Juni-2011
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MadsRobin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ripping af DVD'er til mediecenter
    Sendt: 30-Januar-2012 kl. 09:37
Nu får jeg snart min NAS, og i den forbindelse skal jeg have rippet min samling af medier. Starter med DVD'erne.

Jeg vil gerne have dem ned i et format der opfylder følgende krav:
Spilles af det meste.
God komprimering uden at det går for meget ud over kvalitet.
Skal kunne fjerne unødvendigt materiale (andre sprog, undertekster osv.).
Gerne bibeholder kapitler.
Mulighed for at bibeholde ekstra materiale.

Jeg tænkte på bare at rippe dem som .iso'er, men der er jo ikke rigtigt nogen komprimering?

Hvad har været jeres løsninger? Jeg er helt grøn inden for det her :)
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3842
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 10:15
Hvis du vil bibeholde menuer så er det kun ISO.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MadsRobin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 10:33
og hvis man ikke skal bibeholde menuer & ekstra materiale?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 10:54
Kik på MakeMKV - men den komprimerer ikke. Men hvorfor vil du komprimerer - plads koster ikke mange penge, men det gør den tid du spiler på at komprimere Wink
MakeMKV bruger ca. 15 min på en DVD. Hvis du skal komprimere den tager det måske 2 timer Confused
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MadsRobin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 10:55
Plads koster da netop mere for tiden, med de harddisk priser ;)

Jeg kigger på MakeMKV :D
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 890
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 11:06
Eller DVDFab
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MadsRobin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 11:17
Jeg prøver MakeMKV, da den ummidelbat også understøtter Blu-Ray. Så vidt jeg kan se så ripper MakeMKV den til en MPEG-2 kan det passe?

Hvis nu jeg vil converte det til MKV med .h264, så burde størrelsen på filerne blive lidt mindre? MEn tager det timer at lave det om til .h264 (Eftersom jeg har et par hundrede film, så er jeg ikke ude efter noget der tager flere timer pr film)
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 11:22
MakeMKV pakker bare MPEG-2 ind i en MKV container. Derfor kan den gøre det med den hastighed det tager at læse skiven.
Mht. til priser på HDD : 200 DVD x 15min = 50 timer. 200 DVD x 2 timer = 400 timer. Hvad er din timeløn (og strømforbrug) for de 350 ekstra timer - kontra at du skal give 600-900kr ekstra for en HDD.......
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MadsRobin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 11:30
Ekstra storage er... Hmm, 2.000 minimum, eftersom at mere storage betyder jeg må købe 2x3TB diske istedet for de 2TB der er nu :D

Men ja, det tager tid...
Til top
Thrane74 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-December-2008
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thrane74 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 13:43
evt brug dvdshrink.
Kan rippe uden tab og kan komprimere det ned. mindes man stadigvæk kan have menu og fjerne overflødigt materiale.
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Point: 890
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af Thrane74 Thrane74 skrev:

evt brug dvdshrink.
Kan rippe uden tab og kan komprimere det ned. mindes man stadigvæk kan have menu og fjerne overflødigt materiale.

Komprimering medfører altid tab af kvalitet.
Til top
Thrane74 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-December-2008
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thrane74 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 14:39

sylvest. Enig

men mente at programmet både kan rippe uden komprimering og komprimere det (selvfølgelig med  tab af kvalitet)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu