|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jgjensen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 376 |
![]() Sendt: 01-Marts-2011 kl. 13:05 |
hej,
Jeg har lige købt et netværkskabel for at forbinde min router med D-Link Homeplug men der var et par forskellige typer at vælge imellem - har jeg mon valgt den rigtige??
Jeg har købt Sandberg UTP Patch Cat6 (modelnummeret er 506-96)
De havde også en Cat5e
Er det den rigtige jeg har valgt?
Hvad er forskellen mellem de 2 kategorier?
På forhånd tak for svar
![]() |
|
Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng Philips DVD-R 5570H/58 Samsung HD-boks Freecom 2 TB NAS Buffalo 500 GB NAS Denon AVR 800 amp WD TV Live D-Link DHP-P307AV Homeplug Wii iPhone 4 |
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() |
Dit valg er helt fint. Forskellen ligger i de længder og hastigheder kablerne er garanteret at kunne håndtere, frit fra huskeren er det vist noget med at CAT5 lover dig at du kan kører gigabit hastighed på kabler op til 150 meter lange, CAT5e lover at kunne håndtere gigabit op til 350 meter og CAT6 lover at kunne håndtere gigabit på op til 500 meter lange kabler.
Jeg gætter på at det kabel du har købt langtfra er oppe i de længder hvor forskellen får betydning, så med mindre du har 3-400 meter mellem din router og din home plug kan du være ret ligeglad. ![]() |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19815 |
![]() |
Arrrh, de fleste ethernet kabler er vidst kun specificeret til 100 meter...... Klaus |
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() |
Hmm, okay, så var det huskeren der spillede mig et pus, beklager..
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Ja og med 90m installationskabel (stive ledere) og 10m patchkabel (bløde ledere). |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Det er 305 fod... ca 100m |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
Kategori 5 = 100 Mb/sek - 100m
Kat 6 til alm SOHO installation er meget fint og rimeligt fremtidssikret. Jeg ser ikke nogen grund til at gå højere op i kategori. Du kunne også godt have valgt Kat 5e da det er specificeret til gigabit.
BS
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |