recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rækkefølge på Ipod Shuffle
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRækkefølge på Ipod Shuffle

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 375
Direkte link til dette indlæg Emne: Rækkefølge på Ipod Shuffle
    Sendt: 26-Marts-2009 kl. 20:15
Jeg har en IPod Shuffle som jeg bruger til bl.a. at høre lydbøger på, som jeg låner på biblioteket. men de lydbøger jeg låner i MP3 format og ligger ind i ITunes for derefter at ligge dem på IPod'en kommer altid til at ligge i den forkerte rækkefølge, det virker som om at den sorter efter "navn" hvad den jo også skal men det er ikke filnavnet den ligger i kolonnen "navn" men til gengæld er det titel, dvs. højreklik på filen i Explore, vælg egenskaber derefter faneblad dokumentinfo hvor der er et felt der hedder titel, dette felt indeholder som oftest navnet på filen, bare ikke det foran stående filnummer, også bliver nummerene sorteret i alfabetisk rækkefølge. Andre gange indeholder det godtnok et nummer men så ligger de i rækkefølgen 1,10, 11-19,2,20 osv. Der ville jeg jo så normalvis omdøbe dem så der kom et 0 foran de enkeltstående cifre, det virker jo i explore, men det hjælper ikke at omdøbe filerene, når den tager efter titel, og dem kan jeg jo ikke så nemt omdøbe uden at skal gøre det enkeltvis, hvad kan man gøre?
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2009 kl. 20:03
Øhh er der ingen andre der kender problemet? eller er der ingen der har en løsning på det?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2009 kl. 20:21

Oprindeligt skrevet af jhjorsal jhjorsal skrev:

Øhh er der ingen andre der kender problemet? eller er der ingen der har en løsning på det?

Har også oplevet det, men på MP3 podcast downloadet fra DR til iPod Nano. Prøvede også at omdøbe med Explorer med nul foran, uden held.
Valgte så kun kapitel 1-9, slettede, og derefter 10-xx
Gætter på det må skyldes noget ID3 TAG, som iTunes finder i selve filen. Men har endnu ikke tjekket om det er synderen.

Mvh JørgenT

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2009 kl. 19:40
Hvis man ikke kan sætte Itunes op til at sorter på det rigtige felt, må det handle om at finde en smart måde at omdøbe titel (den der findes ved højreklik på filen i Explore, vælg egenskaber derefter faneblad dokumentinfo hvor der er et felt der hedder titel) det virker bare underligt, at man ikke kan få filnavnet frem i "Navn"
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu