recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rock band som fremtidens teambuilding
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRock band som fremtidens teambuilding

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Januar-2007
Status: Offline
Point: 379
Direkte link til dette indlæg Emne: Rock band som fremtidens teambuilding
    Sendt: 25-Juni-2008 kl. 16:08

Kære alle sammen,

Det kan måske have jeres interesse at se, hvordan Rockband på PS3 bliver brugt i NOVO Nordisk som en fed form for teambuilding - som endte med en rock koncert afviklet på ps3 rockband.

From event to insight:

Læs artiklerne, se billederne og flip over videoerne nederst på siden.

http://www.fo-online.dk/index.php?option=com_content&vie w=article&id=105%3Afo032008-193-rocks&catid=5%3Agene relt&Itemid=3&lang=da

Redigeret af geuken - 25-Juni-2008 kl. 21:51
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Point: 871
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 10:54
monster fedt koncept!  tiden de har haft til at forberede sig taget i betragtning klarede de sig sku rigtig godt! 

noget af det sværeste er nok at kunne spille spillet uden at være 100% fikseret på skærmen, ellers ligner man et bræt, og der skal jo helst være gang i den på scencen se fx "fra amatører til stjerner part 1.", der sku gang i sangeren, hvor imod at trommeslagerens koncentration sidder 100% i skærmen. MEN! som sagt er det svært på så kort tid at lære rytmen og det er foran et stort publikum, så 10/10, for det her arrangement af NOVO Nordisk er alt for sejt

EDIT: tror sku lige jeg må tage mig et spil rock band, kom helt i det humør af de videoer

Redigeret af nekolas - 26-Juni-2008 kl. 10:55
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 11:22

Lidt OT, men lidt malurt i bægeret, og et problem ved mange former for team-building: Man skaber et tættere sammenhold i gruppen, men glemmer at træne i at få nye personer ind i gruppen (som jo er en mindst lige så vigtig ting på en større arbejdsplads). Eksempel:

Et fælles sprog ”Det, vi har fået med os hjem er et fælles sprog. Jeg kan gå hen og sige rock’n’roll og hvad er dit show lige nu. Det vil gøre det meget nemmere for os at kommunikere med hinanden om en lang række ting.”

Ja, fælles sprog for dem der var med. Det man har gjort er at skabe en klike blandt dem der var med på kurset, nye der kommer ind bliver mødt af en jargon de ikke kender, og en indforståethed de ikke kan forholde sig til, og har meget let ved at føle sig udenfor. Ikke at det gør team-building dårligt, det er bare en detalje jeg har savnet de gange jeg har været på team-building...

Bortset fra det, så er det en fed idé at bruge Rock Band til det formål.

Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 11:34
Geuken, kan du ikke skaffe mig en stilling hos NOVO?

BORING!
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2008 kl. 18:40
Arj, det minder mig om en tur i byen efter en gang absinthe
Til top
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 379
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2008 kl. 09:50

Hej Alle sammen,

Tak for jeres gode ord. Det var et super cool arrangement og det glædede mig, at al teknikken faktisk fungerede utrolig godt på trods af det var et vovestykke.

Det spændende var at bruge "play as the way" til personlig og organisatorisk læring i virksomheder, hvor rockband var en anderledes måde at gribe ind i menneskers traditionelt meget disciplineret liv på arbejdspladser. Rocken var god til at få nerven frem hos alle. Nok om det.

Hvis nogen vil læse lidt om mere gaming & fremtidens samfund m.m. kan jeg godt linke til et par artiklerne

Bedste hilsner fra,

Geuken

Redigeret af geuken - 29-Juni-2008 kl. 09:56
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu