|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kbh4 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 721 |
![]() Sendt: 01-April-2010 kl. 10:09 |
Hej!
Jeg er en nybagt (glad) Sonos-ejer - men der er lidt som 'irriterer' mig... Måske er det bare et spørgsmål om at sætte de rigtige tags på musiksamlingen, eller stille på noget andet? Problem nr. 1: Både Suede og Travis har lavet et album som hedder "Singles" - når jeg browser 'albums' står der kun ét album som hedder "Singles", og "Suede" står som kunstneren; men alle numrene ligger i det album, både Suedes og Travis'. ![]() Hvordan får jeg skilt dem ad i to albums? Jeg har sat "Album", "Album artist" og "artist" tags på alle filer... Problem nr. 2: På albums med flere forskellige kunstnere (f.eks. diverse "hits" albums) har jeg sat "albumartist=Various artists" samt "artist" tags på de enkelte numre - men når jeg browser albums, står kunstneren på albummet til at være den kunstner som jeg har sat på det første nummer i albummet, og ikke "Various artists" som jeg forventede... -Kent |
|
![]() |
|
FNørd ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
![]() |
Hmm
Har ikke Sonos, eller noget der ligner for den sags skyld - desværre. Men hvad med at prøve at sætte en underscore _ efter singles - altså singles_ på det ene album og på numrene på samme - det er ikke så elegant; men kan måske løse dit problemet. Mvh FNørd
|
|
![]() |
|
Rune Boa ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() |
Hej
Har lige tjekket min egen Sonos - og må erkende at numrene under albummet "Greatest Hits" er en skønsom blanding af kunstere/albums. Har bare ikke observeret det før.
Det er nok ikke rigtig noget at gøre ved det (udover at omdøbe albums en smule).
Rune
|
|
![]() |
|
finnbrodersen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 152 |
![]() |
Hej
Jeg har ikke Sonos, men..
Typisk skal TPE2 tagget sættes i ID3v2 tags, for for skelne forskellige "Greatest Hits" albums
TPE2 hedder typisk "Album Artist" eller "Band" i de forskellige tag programmer.
Jeg benytter mp3tag (http://www.mp3tag.de/en/download.html) som jeg kun kan anbefale
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |