recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rotel 1510 er landet, første indtryk.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRotel 1510 er landet, første indtryk.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kiss_alo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Emne: Rotel 1510 er landet, første indtryk.
    Sendt: 13-Februar-2009 kl. 12:52
Jeg har lige sat en ny Rotel RB-1510 til min Denon AVR 2105 via et par Supra EFF-I kabler.

Højtalerne er Skyskraber-Voigt-horn(High Fidellity design ca. 1985) med Lowther PMA2 driver(med sølv-spole) og Coral H90 (Super HiFi-bullet-horn) delt af en Wima-condensator ved 15 kHz.

Lyden:

Diskanten er ret hård og kornet, men fuld af små ting jeg ikke havde hørt før. Forstærkeren skal lige spilles til før den yder max.

Edit1: Diskanten er ikke så slem fra LP via OM40.

Mellemtone: Meget åben og blid, med en del nye instrumenter på mine gamle Lp-er og CD´er. Stemmer er runde og naturligt sammenhængende. S´er og T´stritter lidt, men falder forhåbentlig på plads.

Man kan næsten "høre ned i halsen" på sangeren og se drøblen for sig, når inspillingen er til det. (fx Sharin Foo på Thomas Larsen project - The Other Side... lyt oh lyt!)

Bassen: Stram og kort, lidt tilbagetrukket i forehold til hvad jeg er vandt til.

De forskellige instrumenter er adskildt, med hver sin rumklang, hvis ikke produceren har sørget for at der er sammenhæng i lydbilledet.

Den blå ring om Power-knappen fik et stykke pap efter et par minutter.

Input Digital signal fra Sony Cd-afspiller.

Musik på CD: Shanice-Inner shild, Jasom Mraz - We sing... , High Fidelity Reference CD nr 7 - med flere.

Jeg er tilfreds med købet 

Mvh
Anders.

Redigeret af kiss_alo - 15-Februar-2009 kl. 02:17
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu