|
Rotel rmb 1565 - Denon X4000 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Stoffer1987 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-April-2008 Status: Offline Point: 658 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Marts-2014 kl. 00:18 |
Hej bare lige et lille spørgsmål.
Vil denne forstærker være et skridt op i forhold til Denon, iform af kræfter. Den står til 100W*5 i 8ohm. Jeg kan ikke rigtig vurdere om det ville give et nævneværdigt løft.. Mvh Kristoffer
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du får ikke noget ud af at erstatte din denon's effektdel fuldstændig, med en effekt i samme prisklasse, måske en lidt anden lyd..
du skal hellere supplere så din denon den kun ska trække f.eks center og bagkanaler og så købe en stereo effekt der trækker fronterne. På den måde får din receiver lang mere overskud og det er noget der kan høres. Hvilke højttalere kører du med.? |
|
![]() |
|
Stoffer1987 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-April-2008 Status: Offline Point: 658 |
B&W XTC og 2. På sigt skal der dog også baghøjtalere på.
Det er bare fint, tak for det. Så vil jeg ikke til at spare op til sådan en så :D
Redigeret af Stoffer1987 - 26-Marts-2014 kl. 07:47 |
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
Jeg er uenig. Rotel lyder meget bedre. Fyldigere og mere kraftfuld.
Om du så kan høre det på dine små designer højttaler er meget tvivlsomt. XT2 er jo baghøjttalere... mangler du ikke XT8 fronter?!? Du får aldrig power ud af de små kasser. Er stadig bittesmå enheder i små kabinetter. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
har du hørt den omtalte 1565 klasse D..???
jeg har haft både den og Rotel RB-1572 hjemme til test... mit anlæg fik klart mere ud af 1572 ( 2x250 watt ) til fronterne, end da jeg sprang helt uden om receiverens forstærkerdel og kun benyttede RB-1565..! |
|
![]() |
|
aznhandles ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 195 |
Hvor meget koster RB-1572 nu til dags? Er modellerne ikke ved at være gamle efterhånden?
|
|
![]() |
|
De koster stadig små 9000,- hos av-connection.
|
|
![]() |
|
aznhandles ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 195 |
av av! Ved i om der kommer bye modeller i fremtiden?
|
|
![]() |
|
Sejrsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Status: Offline Point: 813 |
Det tror jeg roligt at du kan regne med :)
|
|
![]() |
|
Er det ikke bare kompakte højtalere, der også kan bruges som baghøjtalere?
Jeg synes ihvertfald de gør det ganske fint. Min plan er dog at jeg på sigt skal opgradere til nogle bedre højtalere, dog ikke større :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |