|
Router med gæste login |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Packer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Maj-2007 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 527 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Juli-2013 kl. 17:38 |
Hej
Hvilken router kan man bruge med YouSee hvor man også kan oprette et gæste login foruden sit eget hjemmenetværk. Vil gerne give mulighed for Internet men ikke for at kunne se alle mine mapper på diverse computere og NAS. Jesper
|
|
![]() |
|
Moerkbak ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 10-Februar-2010 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 348 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
husk router og wireless accesspoint er ikke det samme, selvom mange tilsyneladende tror det er synonymt.
Selvom gæster har adgang til dit netværk får de ikke automatisk adgang til dine mapper, medmindre du har delt mapperne for "alle". Den rigtige løsning på dit problem er at lave et vlan, men det er ofte noget ret avanceret noget at begive sig ud i. Du kan sandsynligvis løse det tilfredsstillende ved blot at købe en billig router og sætte den i "røven" af din TDC router. Det er noget rod ifht portforwarding mm, men siden det blot er til gæster, er det sikkert irrelevant. |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
Jeg bruger Apple Time Capsule som router, så den jeg har fået fra Stofa er sat i bridge mode.
Apples routere har gæstenetværk. Der er sikkert andre, men dem kender jeg ikke. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Packer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Maj-2007 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 527 |
Hej
Har også læst på YouSee at man kan sætte sin egen router i "røven". Men hvilken indflydelse har det så på alle mine portforwardinger som jeg bruger til min NAS (synology). Jesper
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
Alt skal sættes op i din egen router i stedet for. den får direkte forbindelse til internet. Men jeg kender ikke noget til portforward. Det er lidt forskelligt hvad bridge mode kaldes hos forskellige udbydere, og nogle steder koster det noget pr. Måned. Fx Fullrate kalder det fast IP og tager 10 kr./md. Redigeret af Brixen - 05-Juli-2013 kl. 18:19 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Hej
Skal lige forstå det ret. YouSee router sørger for alle indstillinger såsom det normale internet, WI-FI kendt af familien, portforwardinger til NAS, printer, osv Anden router med gæste adgang sørger kun for dette da den er i et såkaldt bridge mode. Jesper
|
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
D-Link DIR-655 har gæstezone
![]() |
|
![]() |
|
Hej Jesper
|
|
![]() |
|
Jeg har gjort det omvendt. Stofas kabelmodem er i bridge mode. Dvs. Port 1 i Stofas router er min adgang til internet. De andre porte og wireless bruges ikke. Min egen router klarer alt andet, også gæstenet. Mine egne adresser startert med 168.x.x.x og gæsterne får 10.x x x Min egen router kan ses udefra på adressen 212.x.x.x Redigeret af Brixen - 05-Juli-2013 kl. 18:50 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Hej
Har idag fast IP så køber en router der kan gæste log in og sætter det op som du har gjort burde løse mit behov Jesper
|
|
![]() |
|
Prøv lige at spørge i Netværk området, så du ikke får købt noget forkert: http://forum.recordere.dk/forum_topics.asp?FID=76&title=netvrk Jeg er ikke netværksekspert - fortæller bare hvad jeg selv har gjort. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Hej
Det prøver jeg. Men tak for input. Jesper
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |