|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
kasper-n ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 116 |
![]() Sendt: 12-November-2011 kl. 20:55 |
|
Jeg søger en router med plads til en HDD, men jeg har kun kunne finde med USB. Primært skal den benyttes medie router (derfor skal der være plads til HDD). Den skal kunne streame 3d blu-ray, 5 meter gennem en væg og have indbygget bittorrent klient. Jeg har vel egentlig ikke noget at bruge router DNLA understøttelse til hvis jeg har en blu-ray afspiller som understøtter dette?
Findes der er sådan router eller noget der er tæt på? |
||
![]() |
||
Der Alte ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2011 Status: Offline Point: 367 |
![]() |
|
Jeg har aldrig hørt om en router med indbygget harddisk. Tvivler på, at de findes (til alm. brug i hvert fald).
Trådløs streaming af 3d blu-ray: Det er dømt til at gå galt! Det skal være via kabel. Du kunne jo overveje at placere en USB NAS server et sted, hvor du ikke kan se den. |
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2412 |
![]() |
|
Der er fx. D-link DIR-685 der har plads til en 2½" hdd indvendigt: http://www.dlink.com/products/default.aspx?pid=695
Jeg tvivler dog kraftigt på at du bliver glad for løsningen. Routere med "nas funktionalitet" plejer at være noget langsomt lort. Routernes primære opgave er at holde styr på netværkstrafikken og nas-delen plejer at være stærkt nedprioriteret og bærer præg af mest at være med fordi det ser godt ud i specifikationerne. De routere med nas jeg har prøvet med har været møglangsomme og har haft tendens til at tabe forbindelsen til disken i ny og næ. Det er muligt at sådan en DIR-685 er undtagelsen hvor der er styr på tingene, det skal jeg ikke kunne sige.. DIR-685'eren har plads til en enkelt 2½" hdd. Hvis du drømmer om at gemme blurayfilm på en 2½" hdd løber du hurtigt tør for plads. Endelig lyder det som om du forventer at streame 3d blurays over wifi, det plejer heller ikke at gå ret problemløst. Jeg tror du skyder dig selv i foden ved at afskrive ideen om en rigtig nas, men det vil tiden vel vise. |
||
![]() |
||
tobywan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
![]() |
|
En NAS bruger netop ikke ret meget strøm i forhold til den opgave den løser. Ofte erstatter den jo en reel maskine, som potentielt har langt højere strømforbrug. Du finder ikke en løsning, der løser opgaven ordenligt og samtidig er indbygget i en router. Det du skal have er storage + nogle simple processer som BT og muligvis noget andet. Enten køber du en fysisk maskine eller også køber du en NAS. Den funktionalitet du ønsker kræver en af de 2, andet er urealistisk.
Der er heller ingen som siger en NAS skal stå fremme. Den står perfekt i et skab, skunk, kælder eller lignende - godt gemt væk, da der jo kun er behov for at komme til den, når der er problemer. Som andre skriver er dit projekt med EN samlet enhed dømt til at gå galt. Det kræver bare sin egen selvstændige enhed foruden din router. Glem også alt om streaming af bluray over wi-fi - kabel kabel kabel :) En 1:1 rip af en bluray fylder ~30-50GB, overvej lige hvor mange af dem du kan have på en lille 2½" disk. En godt rip ligger under alle omstændigheder stadig i ca. 10GB, så du skal have plads, meget plads, bare du har en smule film. Derudover skal du også tænke på datasikkerhed. En enkeltdiskløsning er ret risikabelt, hvis noget går galt og en disk ryger, da ALT data så er væk. Måske lidt ligemeget når du har rippet / hentet de første 10 film, men når du begynder at have kørt hele samlingen ind, så ligger der rigtigt mange timer i det. Det er knap så sjovt at miste det hele i det tilfælde. Lyt til et råd fra en som både har købt for lille et storage og efterfølgende har mistet en disk. Heldigvis var der datasikkerhed på mit raid5 storage og jeg kunne få byttet disken uden at miste en eneste film. Men det at jeg startede med at købe en 2 bay løsning gjorde, at jeg ret hurtigt skulle ud og opgradere efter filmsamlingen fra skabet efterhånden begyndte at suge godt i de 2*1,5TB der var i min første NAS: Hvis du vil til at ligge 3d blurayfilm ind så skal du starte med MINIMUM at købe en 4 bay NAS og sætte den til at køre raid5, så dels har plads men, men også datasikkerhed. Det er DYRT at købe for billigt !
Redigeret af tobywan - 12-November-2011 kl. 23:19 |
||
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
||
![]() |
||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
|
Lad det ligge på din PC og tænd den når du vil se film, konfigurer evt. WOL hvis du ikke gå hen til PC'en for at tænde den.
Forstår godt du ikke gider NAS. Sat på spidsen kan man sige at de billigste NAS'er bare er et par harddiske med et netværkskort de dyreste er bare undermotoriserede og dyre PC'ere. Jeg streamer fra en laptop på vores kontor, det er en Core i5 med masser af RAM, den bruger ikke mere strøm end en NAS, er mange gange kraftigere og bruges som almindelig PC ved siden af
![]() |
||
![]() |
||
kasper-n ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 116 |
![]() |
|
Jeg har tænkt på at købe noget i stil med apples time capsule. De eneste 2 minus er at det er apple og at der ikke findes en bittorrent klient. Er der nogen der kender sådan en satan?
Angående plads så har jeg stadig kun brug for 1tb. Ryger disken køber man nyt med god samvittighed :) |
||
![]() |
||
Der Alte ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2011 Status: Offline Point: 367 |
![]() |
|
Hvis behovet er, som du beskriver, kan en 1TB Iomega Home media Storage klare opgaven,
Den er født med bittorrent. Den har også en USB-port, som du kan bruge til en ekstra, løs USB-disk (denne ekstra disk kan dog ikke skjules på netværket: Den er piv-åben for alle...) Alt hvad der hedder raid er udelukket. Derfor har jeg alle filerne liggende på min PC også. Min har kørt lydløst og upåklageligt i 18 måneder. Jeg gav omkring 800,- for den. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
![]() |
|
Hvis du nu finder en router der kan fungere som en NAS, gad vide om den så ikke bruger lige så meget strøm? Jo..... Klaus |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har lidt problemer med at finde en lille NAS (>5W idle er ikke godt nok) som har 802.11n (som er ultrastabil og ultra hurtig), bittorrent og 1TB HDD.
Det undrer mig sgu lidt at de fleste er kun er wired. Jeg må nok vente lidt endnu inden der er noget som virker. Ellers tak for de mange svar Redigeret af kasper-n - 13-November-2011 kl. 14:47 |
||
![]() |
||
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
![]() |
|
årsagen til det trådløse er, at en NAS benyttes til filoverførsel - streaming mv. det er typisk nogle processer der kræver et STABILT netværk og det er trådløst IKKE og det vil det aldrig blive...
jeg tror du kommer til, at vente en DEL tid før du ser "stabilt" trådløst netværk. Idag koster professionelle accesspoints i størrelsesordnen 2-5.000,-
|
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2412 |
![]() |
|
Jeg undrer mig over at du leder efter noget der er ultrastabilt og ultrahurtigt samtidigt med at du insisterer på at det skal være wifi (som ikke er nogen af delene). ![]() |
||
![]() |
||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
|
For ikke at tale om at strømforbruget skal være lavt. Wifi antennerne bruger mig bekendt også mere strøm end kablet ethernet.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |