|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() Sendt: 07-December-2010 kl. 13:09 |
router mister båndbreddeinternet forbindelsen er 10/2 fra dktvsættes pc direkte på cable modemmet har vi den lovede hastighed 10/2 mbit routeren som har voip er en cisco/linksys rtp300 med nyeste fw sættes computeren til en af portene bagi så er båndbredden 4.9 mbit anvendes trådløs linksys wap54g så er båndbredden 2.81 mbit down men upload er 2mbit er det routeren der ikke kan håndtere en 10/2 mbit linie den er 3 år gammel der er ingen support på voip routere og hente fra cisco/linksys Hvis det er routeren hvilken kan så anbefales ,fik anbefalet en dlink dir655 af shg men er det der problemet ligger ? |
|
![]() |
|
Benjamin7 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: 8740,Denmark Status: Offline Point: 1764 |
![]() |
Kunne du ikke bare firmware opdatere det ? SÅ burde dine problemer være løs, for det er faktisk rigtig fint udstyr du har :)
|
|
Hilsen
Benjamin D. Simonsen 8740 - Brædstrup |
|
![]() |
|
![]() |
linksys wap54g blev opdateret til ver fra marts 2010
men der var noget der slog mig ,inde i routeren var der et punkt der hed speed/dublex den stod til full dublex 100mb ,den flyttede jeg til auto og satte så et test kabel på routeren
resultatet
10.80 down
2.16 up
linksys wap54g står og snakker med en anden wifi (netgear wgr 614/v9)som er bridge mod wap 54g (netgear boksen har linksys wap54g´s mac nummer i sig) når jeg monterer et lan kabel i denne router som nu kører bridge så kommer flg resultat :
10.74 mbit down
2.14 mbit up
men konnekter jeg til trådløs som jo er en del af bridgen er hastigheden 6.21 down og 1.91 up
jeg bør vel slette alle mac numre fra maskiner så brigden arbejder alene så der ikke bruges båndbredde fra bridgen og så køre med en trådløs der sidder på lan porten på bridgen så bærbare går ind på den nye wifi del
den trådløse del handler om max 3 maskiner og på fast kabel er der 1x hp printer 1x pc + 1x tp
ydermere var der monteret 1x krydset kabel mellel dktv modemmet og linksy rtp300 og 1x krydset kabel mellem rtp300 og linksys wap54g dette er nu fjernet og skiftet ud med nye lige kabler
men til ny wifi del hvad kan du der anbefale
nu har du en ide om projektet jeg har skruet sammet Redigeret af jetdirect - 08-December-2010 kl. 00:59 |
|
![]() |
|
Benjamin7 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: 8740,Denmark Status: Offline Point: 1764 |
![]() |
Hvis jeg da endlig skal anbefale en router er jeg lidt fan af Linksys og denne her har jeg brugt mange steder hvor der er tale om familier der skal have glæde af eks Video/Musik/Billede
http://www.shg.dk/Netvaerk-Router/Linksys-E3000-High-Performance-N-Router-2230040.html Grunde er at den har en 4 port 1000mbit switch som ikke er normalt og se :), og selvfølgelig har den også de nyeste Wlan standarter :) hvis den høje hastighed er ligemeget har de en med en standart 10/100mbit switch del i, som koster ca det halve :) Det der undre mig rigtig meget er at bare du knalder din router på så falder hastigheden.. jeg ville i første omgang skift kablet, og herefter ville jeg fabriks genskabe routeren, og så firmware opdatere den igen. vent med at sidde det trådløse op og starte med at teste hastigheden af igennem routeren først :). Få du så den lovede hastighede igennem den? Redigeret af Benjamin7 - 08-December-2010 kl. 15:42 |
|
Hilsen
|
![]() |
|
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak for din mail
så du mit svar svar i går aftes ?
der var en fejl i routeren under dublex/speed og så var der indsneget sig et par crossede kabler
hastigheden er 10/2 på routeren nu
vedr valg af router skal der være voip da vi kører dette op med telsome .
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen :)
Det havde jeg lige over set, jamen må jeg ikke få lov og forslå den model jeg selv køre med (Kun fordi det hele er i en box, så¨er man sikker på det kan sammen) http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=406212 Ved det er en Zyxel og at jeg skrev at jeg fan af Linksys :), men det er bare lidt mere til at gå til Linksys, hvor man lidt hurtigere kan fare lidt vil i eks Zyxel, men det er vel mere om en smagsag :D Håber du kan bruge det til noget m8 :) |
|
Hilsen
|
![]() |
|
ARTISTEN ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 474 |
![]() |
Jeg Kabre lige tråden et øjeblik, jeg har et spørgsmål i samme boldgade.
Jeg har også problem med hastigheden på trådløs, jeg har en forbindelse der heder 30/30Mbps. Min Linksys WRT54GL viser ved kabel 34/31Mbps, men trådløs 17/16Mbps. Kan der gøres noget ved det? Et ekstra spørgsmål når man Firmware opdatere ruteren, falder de øvrige data som er gemt væk?
Nuwærende firmware er : V 4.30.7
|
|
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19834 |
![]() |
Næppe, trådløst har ikke særlig stor båndbredde. Klaus |
|
![]() |
|
![]() |
speed/dublex at den står til auto ,dette var fejler hos os
at vi ikke så 10mb på trådløs er pga vi kører bridge og trådløse der sidder på samme accespoint mister dermed båndbredde pga linket tager den fulde hastighed
tjek også dine kabler at du ikke har nogen der er krydsede
|
|
![]() |
|
![]() |
ARTISTEN
![]() Fejlen er super nemt, for du har kun 54Mbit ved Wlan men det er målt i Halfduplex, diverse hvis du skal kunne snakke begge veje er du i noget der minder om ca 25mbit. det sidste tab er fordi du sikkert ikke har 100% signal styrke, og derved taber nogen pakker i transmission. Ved Firmware opdatering gemme 99% af alle routere deres profiler, og den du har der kan du rolig springe igang med. Redigeret af Benjamin7 - 10-December-2010 kl. 18:28 |
|
Hilsen
|
![]() |
|
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
![]() |
kan da sagtens gøre noget med de 30/30 på wireless, en ordentlig N router burde klare 30/30 uden problemer.. min Apple Basestation ligger på 12-13mb/sec i snit ... = ca 120mbit..
og på min 20/2 linie performer den 17.5/1.7 på min laptop, ligesom den gør på mine kablede maskiner, så mister reelt ikke noget.. det kræver desværre N standarten.. kører man med de ældre 56mbit netkort så får man effektivt omkring 10-15mbit MAX.. det er min erfaring.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |