recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Router problem/HTPC problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRouter problem/HTPC problem

 Besvar Besvar Side  <1 8910
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2009 kl. 11:07
Jeg vil gerne vende tilbage til mit første bud.. En defekt dlink
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2009 kl. 11:11

Det må du ikke sige... har aldrig haft problemer med Dlink, så hvis det er routeren er det første gang

Men det kunne desværre godt tyde på det, for HTPC'en har stået slukket siden problemet opstod i foregårs og her i går eftermiddag da jeg tændte for den.... tadaaaaa, så var der net på igen

Til top
arear51 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-April-2009
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2009 kl. 11:15

Zardo

 

Giver KAndersen ret desværre eller prøv at ping dine ip adresser se hvad cmd siger.

har du opdateret din d-Link med den nyeset firmware? prøv dette

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2009 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Zardo Zardo skrev:

Det må du ikke sige... har aldrig haft problemer med Dlink, så hvis det er routeren er det første gang

Men det kunne desværre godt tyde på det, for HTPC'en har stået slukket siden problemet opstod i foregårs og her i går eftermiddag da jeg tændte for den.... tadaaaaa, så var der net på igen

Altså, jeg har kun haft erfaring med den 624+ jeg brugte i sin tid. Det spøjse er, at det var præcis samme problem, bortset fra, at det var på WAN siden. Den kunne simpelthen ikke fastholde den DHCP tildelte IP adresse fra TDC/Yousee, hvilket resulterede i, at jeg jævnligt røg af nettet, (da det var WAN siden).

Da jeg skiftede til anden router, så forsvandt disse problemer. Og trods flere forskellige routere efterfølgende, har jeg aldrig haft dette problem sidenhen.

Dit problem kan sagtens ligge i netkortet på dit media center. Jeg ved ikke hvad der er nemmest for dig at udskifte, (router eller netkort). Men jeg ville nok prøve at udskifte een af delene, for at bruge udelukkelsesmedtoden.

 

Til top
arear51 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-April-2009
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2009 kl. 13:17

zardo

prøv at opdatere din router med ny firmware..

prøv at pinge din loopback adresse 127.0.0.1

se hvad den kommer med af svar.

ja _Dlink har ry for at være nogle dårlig routere anbefaler dig at købe linksys

KAndersen helt enig det godt kan være netkortet på multimedie centeret eller routeren..

 

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2009 kl. 13:17

Oprindeligt skrevet af arear51 arear51 skrev:

Zardo

Giver KAndersen ret desværre eller prøv at ping dine ip adresser se hvad cmd siger.

har du opdateret din d-Link med den nyeset firmware? prøv dette

Hvis jeg ping'er når der er net på, så får jeg jo svar tilbage uden problemer, når den ikke er på så er der ikke svar.
Hvad er det jeg skal opnå/se efter og hvornår skal jeg pinge?

Alt er opdateret, det tjekkede vi jo da du var forbi hos mig... remember ;)


Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Dit problem kan sagtens ligge i netkortet på dit media center. Jeg ved ikke hvad der er nemmest for dig at udskifte, (router eller netkort). Men jeg ville nok prøve at udskifte een af delene, for at bruge udelukkelsesmedtoden.

Det er helt sikkert routeren... "netkortet" er onboard og sidder i et HFX Micro (passivt kølet), så det vil jeg helst ikke rode med med mindre det bliver nødvendigt


 

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2009 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af arear51 arear51 skrev:

zardo

prøv at opdatere din router med ny firmware..

prøv at pinge din loopback adresse 127.0.0.1

se hvad den kommer med af svar.

ja _Dlink har ry for at være nogle dårlig routere anbefaler dig at købe linksys

KAndersen helt enig det godt kan være netkortet på multimedie centeret eller routeren..



Broadcom leverer chipset til stort set alle routere på consumentmarkedet. Er generationen den samme, sidder samme Broadcom chip i hhv en Linksys og en D-Link.

Jeg tror stadigvæk på en driver bug, eller en bios opdatering til dit bundkort kan afhjælpe problemet..


Redigeret af Patriarken - 09-Oktober-2009 kl. 14:45
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2009 kl. 10:19

Der findes ikke nyere BIOS opdateringer til mit bundkort end den der allerede er installeret og nyeste driver til netværkskortet er også installeret.

Routeren har også nyeste firmware men en ny må snart være på trapperne pga. draft N ikke længere er draft

Jeg har nu slået DHCP fra i routeren og kørt med faste IP adresser på både den bærbare og HTPC'en.

Det er stadigvæk kun HTPC'en der driller, så nu prøver jeg at bruge routeren fra Telenor for at se om det skulle være Dlink'en der fejler, selom jeg tvivler på det, da den bærbare, dog trådløs, kører fint?

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2009 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Zardo Zardo skrev:

Der findes ikke nyere BIOS opdateringer til mit bundkort end den der allerede er installeret og nyeste driver til netværkskortet er også installeret.

Routeren har også nyeste firmware men en ny må snart være på trapperne pga. draft N ikke længere er draft

Jeg har nu slået DHCP fra i routeren og kørt med faste IP adresser på både den bærbare og HTPC'en.

Det er stadigvæk kun HTPC'en der driller, så nu prøver jeg at bruge routeren fra Telenor for at se om det skulle være Dlink'en der fejler, selom jeg tvivler på det, da den bærbare, dog trådløs, kører fint?

Det er efterhånden en lang tråd, så jeg ved ikke om dette har været foreslået: et defekt netkabel

Hvis netkablet har en løs forbindelse, kan du risikerer at det bliver en on/off tilslutning. Prøv at skifte kablet, både mellem PC og udtag og krydsfelt til router (hvis der er et sådan setup)

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2009 kl. 12:20

Det har været på tale. Mine kabler er målt igennem og der var hul igennem, men det er klart, hvis der er en løs forbindelse, så kan den måling jo ikke rigtig bruges.

Jeg prøver lidt forskellige ting han ad vejen, men idet jeg har en lille søn så er tiden ikke altid til at man kan sidde og nørde hele aften.

Et eller andet er defekt, skal bare finde ud af hvad det er

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 8910
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu