|
router problem? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
djangs ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 689 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Maj-2013 kl. 17:09 |
er der nogen der kan hjælpe mig med dette.
har en trådløs router koblet op(linksys e3200) når jeg tester netværket trådløst ligger jeg på ca 12/12mb har jeg den så koblet op med kabel ligger jeg på 70/20mb. det bliver testet på en bærbar. er min router defekt eller hvad kunne det evt være. |
|
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hastigheden er altid lavere på trådløst.
Så jeg mener ikke du har nogen fejl. Og det kommer også på dit netkort samt afstande. har denne hastighed på trådløs / kabel ![]() Redigeret af hansie - 23-Maj-2013 kl. 20:00 |
|
![]() |
|
audiogon ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 23-Februar-2010 Status: Offline Point: 395 |
Jeg kører kun WIFI og har mellem 37 og 40 mb/S. Hastighed ind i huset er 40.
Jeg bruger en Asus RT-AC66U men egentlig kun på 2,4 mhz båndet. Tidligere på min ustabile D-link fik jeg også den høje hastighed tæt på routeren. Sikker din bærbare har N teknologi?? |
|
![]() |
|
The_Joshua ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 157 |
Tilslutter mig ovenstående, men du kan også tjekke følgende:
- Deler du kanal med andre? (Brug evt. wifi analyzer) - Opdater drivere og firmware. - Undlad at sikre dit netværk med wep-nøgle, hvis du har det. - Nåh, ja og lad være med at poppe popcorn i microovnen mens du kører testen ![]() ![]() |
|
![]() |
|
djangs ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 689 |
Sikker din bærbare har N teknologi??
øhh det vil jeg da tro den har, kan man se det nogen steder, bærbar hedder packard bell easy note ts11hr.
|
|
|
|
![]() |
|
audiogon ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 23-Februar-2010 Status: Offline Point: 395 |
Den har N teknologi, men næste gang køb en Asus pc, med ordentlige komponenter og specs......gerne med SSD harddisk.
|
|
![]() |
|
Ja, at skifte kanal kan være vejen frem, men jeg har været der og aldrig igen. Asus rules ![]() ![]() ![]() ![]() Og jeg har fuld sikring med wep nøgle und alles, og det kører som smurt uden udfald, og kanaler har jeg ikke tjekket, selv om der går 4 netværk ind med analyzer.....Tidligere var det ikke andet end sur rø.
|
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1253 |
Ja, til op: doppebtlklik på det trådløse netværks ikon i task-baren find dit net, højreklik og vælg status - hvad står der under "speed"?
Prøv også lige hvad der sker med hastigheden hvis du sætter computeren lige op af routeren (så er det ikke dårligt signal der forstyrrer og kun (næsten) opsætning der kan være problemet). Det kan meget vel være som andre har sagt at der er flere netværk der ligger og driller hinanden, hvis du har en smart phone installerer du en wifi analyzer app til den, aller brug wireshark fra din PC. Her kan du se hvad der ligger af netværk og på hvilke kanaler. Find et "hul" og indstil din router til at køre der. @audiogon: WEP er der ingen sikkerhed i - brug WPA2 /ask |
|
![]() |
|
kan se at den står på kanal 11, og der er der ikke så mange bruger på.
nu kører jeg på 2,4ghz, kan man sætte den over til 5ghz uden problemer? |
|
|
|
![]() |
|
brisk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-December-2009 Status: Offline Point: 169 |
N speed KRÆVER WPA2.
Du kan kun bruge G speed med WEB |
|
![]() |
|
The_Joshua ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 157 |
Det var også min pointe med WEP'en. Der er max 54 Mbit
![]() |
|
![]() |
|
Ja, nu har jeg åbenbart ikke været specifik nok.....WEP2, og det de sidste mange år, eller så længe jeg har lagt mærke til det.
Routeren anbefaler det jo selv, ellers ville den nok heller ikke kunne give 1300 mb/s trådløst..... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |