recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Router samme ip
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRouter samme ip

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Datamax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 402
Direkte link til dette indlæg Emne: Router samme ip
    Sendt: 20-November-2008 kl. 22:01
Hej, skal  slutte en router til et fullrate modem (zyxel) , den kan ikke finde ip adr står bare og søger og søger. noget med den har samme ip tror jeg(router og modem) hjælp hvad skal jeg gøre :)
     CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3
Til top
atdjei Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Oktober-2005
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 22:21

Oprindeligt skrevet af Datamax Datamax skrev:

Hej, skal  slutte en router til et fullrate modem (zyxel) , den kan ikke finde ip adr står bare og søger og søger. noget med den har samme ip tror jeg(router og modem) hjælp hvad skal jeg gøre :)

Hej

Du kan købe en ekstra ip adresse, den koster 10,- pr. md.

Hilsen Jimmi

Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 22:28
Du skal ikke bruge nogen ekstra ip-adresse. Jeg har én, som jeg router til seks pc'er og tre andre enheder.

Du får formentlig en dynamisk ip-adresse fra din udbyder. Den tager routeren så over i et internt net, som kan hedde noget med 192.168.xx.xx eller måske 10.xx, 172 eller sådan noget. Det er det, som er meningen med en router.

Husk, at der er én indgang i din router, som går ud på nettet -->dit modem. Det er 'ydersiden'
Så er der andre, fysiske porte i din router og måske også trådløst. Det er 'indersiden'.

Venligst
Søren
Til top
Datamax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 23:21
Ja router ip hedder 192.168.1.1, når jeg tilslutter modem til comp, finder den jo bare en ip automatisk, og så køre bussen, men når jeg så tilslutter router efter modem, skriver den begrænset adgang, og skriver tilslutter netværk, men det gør den jo så ikke.
     CASH IS KING
Til top
atdjei Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Oktober-2005
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 23:40

Hej

Der er indbygget router i modemet.

Standard router
Fullrates standard router er en ZyXEL Prestige 2602R. Routeren understøtter et eller to telefonnumre med hver sin telefonport, og en netværksport der kører 10/100 Mbps. Du kan tilslutte fx din computer, server, switch/HUB, Access Point, e.l. i netværksporten.

Derfor kan du ikke tilslutte en ekstra router med DHCP.

Du kan evt. se hvilken ip adresse din computer får, og så sætte denne ip som statisk i din nye router.

Du skal i en command promt på din computer skrive ipconfig /all

Så skal du konfigurerer din nye router med IP adresse Gateway og DNS adresser.

og sætte den op til dhcp på inderside nettet.

Så burde du få det til at virke.

Hilsen Jimmi

Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2008
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 02:19
Det simpleste er at slå routerdelen fra, hvis det er muligt.
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 02:20

En router kan ikke have det samme IP-segment på ind- og udgangsiden, hvilket nok er dit problem her.

Hvis Fullrates router uddeler IP-adresser i segmentet 192.168.1.xxx på Lanudgangen, så skal router nummer to sættes op til f.eks. 192.168.2.xxx på Lansiden, da der ellers ikke kan passere trafik igennem den.

Det letteste er dog hvis du får det lavet om hos Fullrate til 1 fast offentlig IP, da deres router så bliver en bridge. Det koster vistnok 10 kr. om måneden. Så er du fri for at rode med dobbelt NAT, hvilket er noger bøvl når der skal forwardes porte.

Redigeret af fast2night - 21-November-2008 kl. 02:25
Mvh Hans
Til top
Datamax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 06:48
Oprindeligt skrevet af atdjei atdjei skrev:

Hej

Der er indbygget router i modemet.

Standard router
Fullrates standard router er en ZyXEL Prestige 2602R. Routeren understøtter et eller to telefonnumre med hver sin telefonport, og en netværksport der kører 10/100 Mbps. Du kan tilslutte fx din computer, server, switch/HUB, Access Point, e.l. i netværksporten.

Derfor kan du ikke tilslutte en ekstra router med DHCP.

Du kan evt. se hvilken ip adresse din computer får, og så sætte denne ip som statisk i din nye router.

Du skal i en command promt på din computer skrive ipconfig /all

Så skal du konfigurerer din nye router med IP adresse Gateway og DNS adresser.

og sætte den op til dhcp på inderside nettet.

Så burde du få det til at virke.

Hilsen Jimmi

Okey skriver  ipconfig /all så kommer der nogle data frem med ip og gateway osv. men kan ikke forstå hvordan jeg sætter 2 forskellige ip adr. under netværks indstilliger kan jeg jo kun sætte en ip for computer forstå ikke hvordan man sætter hver enkel del op, har  prøvet at ændre ip der men det virker stadig ikke, og kan ikke gå på deres netværk gennem et opsætingslink når den nye router er tilsluttet.

Kunne Du måske sætte en 1.2.3 trin op hvad jeg skal gøre er ikke helt med, men nu har jeg da ligt at gå frem med jeg vil prøve , så jeg måske kan komme med ligt mere konkret spørgsmål, ved det er svært at svare på når jeg måske ikke ved hvad jeg skal spørge om.:)

Men synes nu der er flot I har kommet med nogle gode svar, ifh til div rene computersider hvor alle snakker meget mere sort, så stort tak til alle, og tak for et godt forum.

Mvh.

Ps. på et tidspunkt kommer det til at virke hehe. 

CASH IS KING
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 06:53

Men synes nu der er flot I har kommet med nogle gode svar, ifh til div rene computersider hvor alle snakker meget mere sort, så stort tak til alle, og tak for et godt forum.

Mvh.

Ps. på et tidspunkt kommer det til at virke hehe. 

Ja - Få dit abonnement hos Fullrate ændret til 1 offentlig IP-Adresse, som vist på dette link:

http://www.fullrate.dk/privat/priser/ekstra_service/

Så behøver du overhovedet ikke spekulere på hvordan router nummer to skal sættes op, da det vil virke med standardopsætningen.

Redigeret af fast2night - 21-November-2008 kl. 06:53
Mvh Hans
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2008
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 17:52
Hvis du har en Buffalo router med en knap til at vælge router on/off, så kan du bare sætte den til off og flytte Fullrate kablet til en af de 4 LAN-porte. Strømmen til routeren skal sikkert afbrydes et kort øjeblik for at få den til at se, at knappen har ændret stilling. I manualen står, at router off medfører, at DHCP, NAT og WAN-porten slåes fra.
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-August-2006
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 19:34
Langt det nemmeste er at følge denne guide fra fullrate forum:
http://forum.fullrate.dk/showthread.php?t=1032

God beskrivelse og fine tegninger af kabelføring mellem ZyXEL og din router.
Til top
Datamax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2008 kl. 18:10

Fullrate guide er god og jeg har nu sat første router(ikke trådløs) til ip 192.168.1.1 og den trådløse  til 192.168.1.2 og alt virker med kabel.

Men nu kan jeg ikke gå trådløs , den kommer ikke op på listen over trådløse netværk, hvad gør jeg nu ? sytes det er mærkeligt burde vel bare kunne fjerne kabel og så skulle det virke eller hvad, kan ikke lige se hvad jeg gør forkert håber nogle der kan hjælpe .

CASH IS KING
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu