recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Router samme ip
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRouter samme ip

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Thomas H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2008 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Oprindeligt skrevet af Datamax Datamax skrev:

Hej, skal  slutte en router til et fullrate modem (zyxel) , den kan ikke finde ip adr står bare og søger og søger. noget med den har samme ip tror jeg(router og modem) hjælp hvad skal jeg gøre :)

En router kan ikke have det samme IP-segment på ind- og udgangsiden, hvilket nok er dit problem her.

Hvis Fullrates router uddeler IP-adresser i segmentet 192.168.1.xxx på Lanudgangen, så skal router nummer to sættes op til f.eks. 192.168.2.xxx på Lansiden, da der ellers ikke kan passere trafik igennem den.

Det letteste er dog hvis du får det lavet om hos Fullrate til 1 fast offentlig IP, da deres router så bliver en bridge. Det koster vistnok 10 kr. om måneden. Så er du fri for at rode med dobbelt NAT, hvilket er noger bøvl når der skal forwardes porte.

Jeg sidder og sover..

Redigeret af Thomas H - 06-December-2008 kl. 18:23
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie
Til top
Datamax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 402
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 15:58

Nu har jeg fået det til at virke det sidste problem var at forbinde til trådløs netværk, fandt ud af jeg kun kunne forbinde når sikkerhed var sat til wpa og ikke wpa2, ved ikke hvorfor men nu virker det da.

Så følg guide og sæt sikkerhed til wpa. så køre det da til at starte med, hvis man skulle være i tvil. 

CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu