|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Johansen01 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 75 |
![]() Sendt: 06-Februar-2009 kl. 01:06 |
Ja det er egentlig ret enkelt:
Jeg har en d-link 855 dualband router der står i stuen. DEt jeg så gerne vil er at have min Tranquil Home Server - SQA-5H til at stå på kontoret og det er ikke muligt at trække netkabel hertil. Derofr var min tanke at købe en d-link 655 og koble tranquillen dertil... Kan dette lade sig gøre og vil det virke nemt og enkelt? |
|
Med Venlig Hilsen
Johansen |
|
![]() |
|
Johansen01 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 75 |
![]() |
Vil det være at foretrække at begge enheder har dualband? og vil det
forøge båndbredden til serveren så det bliver muligt at streame film
rundt i huset?
|
|
Med Venlig Hilsen
Johansen |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
brug f.ex de netværks forbindelser som føres igennem strøm nettet, de nyeste har vist en høj båndbredde.. så vis du ikke kan bruge wireless, så kan ethernet via elkabel måske være løsningen?
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja det har jeg også overvejet, problemet er at det er ikke helt så fleksibelt, og det største problem er at det er et ældre hus, så jeg er i tvivl om hvor gode installationerne er og jeg har hørt at powerline har haft problemer når der er tale om ældre strømkabler
|
|
Med Venlig Hilsen
Johansen |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
du får ikke højere båndbredde ved at sætte begge op som AP, men du bør måske tænke i baner som en bridge til løsningen. altså en ethernet bridge. så kan du sætte den på det eksisterende.. Vælger du 2 forskellige AP med hver sit SSID, så trækker du jo på de lokale frekvenser og dermed minimere antallet af kanaler til rådighed. vedr strøm løsningen, så ved jeg ikke hvor godt det er i ældre el installationer, har dog set det hos en med gamle ledninger, og her kører det da nogenlunde selvom det er nogle af de første som kom. men du har nok ret, nu ældre nu ringere..
|
|
![]() |
|
![]() |
Vil du ikke uddybe lidt angående brugen af AP og ethernet bridge og hvordan de adskiller sig fra hinanden. Jeg tror ikke jeg er helt med...
|
|
Med Venlig Hilsen
Johansen |
|
![]() |
|
![]() |
Nu har jeg kigget lidt på forskellen mellem AP og bridges og har fundet ud af at det jeg helt sikkert skal have er en Bridge. Problemet er så at det praktisk talt umuligt at finde i hvert fald når vi snakker N-draft og muligvis dualband.
Jeg har fundet en D-Link Dap-1555, men det ser ikke ud som om det er muligt at købe denne nogen steder overhovedet. Nogen der kender tiil noget ligenende der er til at få fat i? |
|
Med Venlig Hilsen
Johansen |
|
![]() |
|
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
Køb en router, som kan køre DD-WRT firmwaren. DD-WRT kan køre i bridge mode. Et godt bud er ASUS WL-500W, som er anbefalet i denne tråd.
|
|
![]() |
|
![]() |
hmm ikke for at lave en salgs tråd, men jeg har en Dlink DAP-1353 som du kan købe for 600,- inkl. forsendelse. den kan sættes op som wireless client, som en bridge, og så også fungere som AP eller hvad man nu ønsker? |
|
![]() |
|
![]() |
500W ser helt sikkert spændende ud, men det er godt nok nedtur at der ikke er gigabit port i den. Det vil vel teoretisk set blive min flaskehals, ikke..?
Det er lidt noget skidt hvis man har planer om at streame video på et senere tidspunkt |
|
Med Venlig Hilsen
Johansen |
|
![]() |
|
![]() |
hvordan kan manglende Gbit port på en wireless router være et problem? var formålet ikke Wireless? , det må da være din 855 som du trækker kabel fra hvis du vælger at droppe din wireless? Gbit er 125MByte og W-n er sådan cirka 5% af det? hvordan kom du frem til problemet?
Redigeret af pendec - 07-Februar-2009 kl. 19:11 |
|
![]() |
|
![]() |
Ja min fejl..
Bit og Byte... tsk tsk... |
|
Med Venlig Hilsen
Johansen |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |