recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Router som ekstra access point - ssid/kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Router som ekstra access point - ssid/kanaler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Router som ekstra access point - ssid/kanaler
    Sendt: 17-September-2014 kl. 23:08
Jeg har en ekstra router liggende, som jeg vil sætte op som access point for at udvide range for det trådløse netværk. Så vidt jeg kan se, skal den ekstra router sættes op som bridge (den er koblet på eksisterende lan med kabel), men så løber jeg ind i modstridende forklaringer mht valg af SSID.

Jeg ville umiddelbart mene at den ekstra router skulle have samme SSID som det eksisterende trådløse netværk - helst på en særskilt kanal for at undgå interferens . Jeg møder dog lidt forskellige løsninger, når jeg læser på nettet; der er argumenter for både identisk og forskelligt SSID samt kanalvalg.

Den primære router har B/G/N netværk mens ekstra-routeren kun har B/G - udover manglende N-dækning er der vel ikke andre issues her?

Hvad er jeres mening om ovenstående?

UPDATE/EDIT: Primær router har B/G/N/AC og sekundær router har B/G/N.

Redigeret af tipsen - 18-September-2014 kl. 09:11
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2014 kl. 05:38
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=99091&PID=1078149#1078149

Mvh BS
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2014 kl. 08:06
Nu med link der virker.

Redigeret af Mufti - 18-September-2014 kl. 08:07
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2014 kl. 09:14
Rigtigt informativt indlæg der linkes til - takker. De enheder der er på B, G eller N-netværk vil vel vælge det "stærkeste" accesspoint, men hvad vil der ske med AC-enheder som kommer langt væk fra den primære router / det primære access point - vil der automatisk kunne skiftes ned til N-netværk, hvis den forbindelse er bedre, afhænger det af klienten eller måske noget helt tredje?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2014 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Rigtigt informativt indlæg der linkes til - takker. De enheder der er på B, G eller N-netværk vil vel vælge det "stærkeste" accesspoint, men hvad vil der ske med AC-enheder som kommer langt væk fra den primære router / det primære access point - vil der automatisk kunne skiftes ned til N-netværk, hvis den forbindelse er bedre, afhænger det af klienten eller måske noget helt tredje?

Ja, AC klienter kan jo også køre B/G/N, så de skifter til det kraftigeste. Forøvrigt en god måde at teste AC på, som jo bør have bedre dækning og hastighed.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2014 kl. 23:43
Den kan godt være at nogle har valgt at benytte ord i en anden sammenhæng i opsætningen.

Men normalt er bridge mode til at få de enheder med kabel koblet på et trådløst netværk.

Du skal benytte en accesspunkt opsætning
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu