recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Router som wifi forstærker.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Router som wifi forstærker.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Router som wifi forstærker.
    Sendt: 24-November-2019 kl. 11:10
Hej.

Jeg går ud fra at hvis man er et sted med wifi i huset, at man så kan bruge en anden wifi router til at forstærke/forlænge signalet f.eks. i rum / dele af huset, med dårlig modtagelse af wifi signalet. Specifikt tænker jeg på denne router som wifi forlænger: Asus RT-AC51U. Men i praksis hvordan? Jeg har læst at man skal sætte sig f.eks. ved siden af den primære router og så - på en eller anden måde - logge på det trådløse net via router (el. tilsvarende) nr. 2. Når man har gjort det, kan man så flytte routeren til det rum, eller i nærheden af rummet, hvor man ar brug for forbedring af signalet? Dvs. router 2 opfanger wifi signalet trådløst og "giver signalet videre". Eller ville der f.eks. skulle være et ethernet kabel, mellem de to routere?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2019 kl. 12:27
En wifi repeater er og bliver en nødløsning.
Jeg er ikke sikker på at nævnte ASUS kan fungere som en sådan.

Køb dig et godt wifi accesspoint og forbind det til din nuværende router med et kabel.
Overvej seriøst at købe sådan en her og placer den midt i huset. Så har du godt og stabilt wifi i hele huset (med mindre at du har et kæmpe hus).


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 03:32
Ok, det var også bare hvis det gav mening. Det kan jeg nu ikke helt forstå det ikke gør. F.eks. hvis man nu forbandt denne sekundære router med den primære router med et ethernet kabel. Men indtil videre gør det ikke så meget, fordi signalet er bedre i det på gældende rum end jeg havde regnet med.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 07:05
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ok, det var også bare hvis det gav mening. Det kan jeg nu ikke helt forstå det ikke gør. F.eks. hvis man nu forbandt denne sekundære router med den primære router med et ethernet kabel. Men indtil videre gør det ikke så meget, fordi signalet er bedre i det på gældende rum end jeg havde regnet med.
Du skal ikke bruge 2 routere, men 1 router og et accesspunkt. De skal helst forbindes med et kabel.

De fleste routere kan konfigures som et accesspunkt. Dvs man slår alt router funktionaliteten fra i routeren.
Den Asus du linker til kan godt bruges.
Du sætter et kabel i din eksisterende router som du forbinder til wan porten i Asus boksen. Asus boksen skal konfigures som et Accesspunkt. Det kan man vælge første gang man logger ind.
Derefter skal du konfigurere wifi på Asus boksen. Du skal bare vælge samme ssid og password som på din primære router.




Redigeret af lahan - 26-November-2019 kl. 07:10
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 10:44
Ok, fint nok. Tak for svarene. Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu