recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Router - Sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRouter - Sonos

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nkt1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 474
Direkte link til dette indlæg Emne: Router - Sonos
    Sendt: 12-December-2010 kl. 20:22
Hej,

Vi er igang med el-installationen i vores nye hus.

Vi får sonos i stueplan og routeren står i kælderen sammen med NAS, og disse skal kobles sammen med en switch, som så igen forbindes til alle netudtagene i de forskelige rum.

Selve sonos zp90 og zp 120 skal stå i stueplan og kobles direkte til et af netudtagene i stueplan, som  igen er forbundet med en switch i kælderen, MEN - er det ikke noget med at den første sonos enhed skal være forbundet med routeren, eller er det ok at routeren er forbundet med en swithc og den første sonos enhed er forbundet med switchen eller..?

Skal jeg evt have en zonebridge som kobles til min router i kælderen..? Og kan signalet så komme igennem betondække til stueetagen til de andre sonos enheder...?

Håber i kan hjælpe..

Nicolai
Til top
sorenmt84 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Oktober-2010
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2010 kl. 22:14
En af dine Sonos enheder skal bare være koblet til netværket kablet, om det er i en switch eller direkte i routeren er underordnet - bare den får netforbindelse... Så laver de selv et trådløs netværk i mellem sig og den der så er koblet på nettet, søger for opdateringer, streamning fra nettet osv.
Bridge kan så bruges hvis afstanden mellem enhederne er stor eller måske fordelt over flere sale - hvor signalet kan blive for svagt - og de resterende enheder måske står et sted hvor det ikke er muligt at tilslutte dem via netkabel.
 Men de laver nu et ganske godt trådløs netværk i mellem sig. Jeg har et stående i stueetagen og 2 enheder på 1. sal - hvor af en af dem er koblet på med kabel og det fungere fint med den neden under også - tiltrods for at mit normale trådløse netværk kan have problemer med at række. (min enhed er i øvrigt koblet på en switch og ikke direkte til routeren)
Til top
nkt1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 474
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2010 kl. 16:50
Tak for svar..
Til top

Besvar Besvar