recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - router til ekstern antenne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

router til ekstern antenne

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4824
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2013 kl. 16:21
Har sendt dig en PB med forslag til spørgsmål på Engelsk

Carsten.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2013 kl. 16:43
Hej.

Jeg var lige inde og kigge på UbiquitiForum.

Der er tilsyneladende en anden med samme problem:

Hilsen Carsten.
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2006
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2013 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Hilsen Carsten.
takker for hjælpen jeg opretter mig der inde

Mvh
Svsommer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2013 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Hilsen Carsten.
takker for hjælpen jeg opretter mig der inde

så har jeg lavet en reply der inde
Mvh
Svsommer
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-November-2008
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2013 kl. 17:59
Frem med spaden og grav et kabel ned. Og sæt er accesspunkt op i den anden bygning. Den billigste og ubetinget bedste løsning. Alternativt skal i lave et point-to-point mellem to ap'er med retningsbestemte antenner på taget.

som andre er inde på nytter det ik meget at sætte +20db antenner på et accesspoint med mindre det er et andet accesspoint med samme konfiguration og antenne du sætter op.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2013 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Frem med spaden og grav et kabel ned. Og sæt er accesspunkt op i den anden bygning. Den billigste og ubetinget bedste løsning. Alternativt skal i lave et point-to-point mellem to ap'er med retningsbestemte antenner på taget.

som andre er inde på nytter det ik meget at sætte +20db antenner på et accesspoint med mindre det er et andet accesspoint med samme konfiguration og antenne du sætter op.
kabel er også den bedste løsning men det er ikke mig der bestemmer og udstyr er købt så vi går trådløst ikWink
Mvh
Svsommer
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-November-2008
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2013 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

kabel er også den bedste løsning men det er ikke mig der bestemmer og udstyr er købt så vi går trådløst ikWink

ja fik først nu læst resten :) ærgeligt udstyret er købt for det ville ha været langt billigere og bedre. Måske vandt man endda lidt større muskler på armene :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2013 kl. 19:30
løsningen blive så point to point også med denne mini router i enden http://www.diamondmm.com/wr300nr-diamond-multimedia-wireless-repeater-range-extender-wifi-access-point-bridge-router-device.html
indtil der kommer en anden firmware
Mvh
Svsommer
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2013 kl. 20:08
Hej Svsommer.

Jeg tror at point to point er en klog beslutning. Men har aldrig hørt om den valgte Diamond enhed.

Så jeg læste databladet og har to kommentarer til den.

Den har ikke Gigabit kun 10/100Base-T Ethernet port, så jeg tror at det
bliver den der kommer til at begrænse hastigheden.

Men har du prøvet at køre en speedtst og se hvad hastighed I nu har på PC'en i den anden bygning?
Så kan I bedre vudere hvad I skal bruge.

Den er lille og smart, men skal sikkert sidde i en stikkontakt. Nu kender jeg ikke bygningen
som I skal have dækket med WiFi, men jeg vil mene at I giver afkald på nogle muligher for placering for at opnå den bedste dækning.

I har ikke en WiFi Router I ikke lige bruger og som I kan prøve med?

Hilsen Carsten. 

Rettelse: Foreslår en speedtst.

Redigeret af csell - 18-Oktober-2013 kl. 20:19
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2013 kl. 20:17
jeg har brugt den mini dims her hjemme 1/2 år og den har kørt uden fejl
købte den over ebay til under 200kr
forbindelsen skal kun bruges til internet så tror ikke der er de stor begrensninger i den.
Mvh
Svsommer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2013 kl. 20:40
nu når vi er lidt inde på typer af sikkerhed hvordan vælger man sin nøgle?
jeg har forstået man skal gå efter wpa2-psk
Mvh
Svsommer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2013 kl. 13:49
der findes et alternativ firmware  http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database
må lige nærlæse det.
Mvh
Svsommer
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu