recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Router til Yousee?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRouter til Yousee?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Nettossen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Maj-2009
Status: Offline
Point: 269
Direkte link til dette indlæg Emne: Router til Yousee?
    Sendt: 11-Maj-2011 kl. 19:07
Hej alle.

Jeg har det problem, at min router ikke rækker til hele huset, - der er simpelthen ikke godt nok signal i den ene ende af huset. I og med, at jeg har Yousee, skal jeg vel bruge en router med coax-indgang, da internettet kommer via kabel-tv kablet. Yousee prakkede mig en "ny og bedre" router på, men den er ikke et hak bedre.

Hvad kan jeg gøre? Findes der en "super-router", der er yousee-kompatibel, kan jeg lave en bridge og i så fald hvordan? Eller hvad foreslår I?

Afslutningsvis har jeg købt ny fladskærm med DLNA, hvor jeg uden problemer kan streame billeder og musik fra min NAS (Buffalo Linkstation), men videoer (Avi) vil den ikke? Ifølge Samsungs hjemmeside skulle formatet være understøttet?

På forhånd tak.

Mvh Chris
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2011 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af Nettossen Nettossen skrev:

Hej alle.

Jeg har det problem, at min router ikke rækker til hele huset, - der er simpelthen ikke godt nok signal i den ene ende af huset. I og med, at jeg har Yousee, skal jeg vel bruge en router med coax-indgang, da internettet kommer via kabel-tv kablet. Yousee prakkede mig en "ny og bedre" router på, men den er ikke et hak bedre.

Hvad kan jeg gøre? Findes der en "super-router", der er yousee-kompatibel, kan jeg lave en bridge og i så fald hvordan? Eller hvad foreslår I?

Afslutningsvis har jeg købt ny fladskærm med DLNA, hvor jeg uden problemer kan streame billeder og musik fra min NAS (Buffalo Linkstation), men videoer (Avi) vil den ikke? Ifølge Samsungs hjemmeside skulle formatet være understøttet?

På forhånd tak.

Mvh Chris

Mener du at den nuværende router ikke kan levere et trådløst signal til hele huset? I så fald kan du blot trække et kabel fra den indbyggede switch i din YouSee-router frem til et trådløst accesspoint der står i den anden ende af huset.
Du får formentlig svært ved at finde en router, der spiller 100% med YouSee fra første dag. Du kan sagtens købe routere med DOCSIS modem, men jeg tror et accesspoint er billigere. Smile

Mht. streaming kan AVI indeholde mange forskellige videocodecs som f.eks. MKV. Du bliver nødt til at undersøge hvilke codecs der er brugt i din AVI fil.

/Mark
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2011 kl. 19:41
Hej Mark. Tak for svarene. Kan du ikke uddybe det med "routerens switch" samt hvad et acces point er, og hvordan jeg gør i praksis (jeg er meget grøn). :)

Og hvor ser jeg, hvilket codecs mine videoer er?

Igen tak for hjælpen.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2011 kl. 19:46

Du trækker et Rj45 kabel fra en af LAN tilsutningerne på modemmet til det sted hvor du vil have dit Acess Point.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2011 kl. 19:56
Med modemmet mener du routeren, hvor kablet fra Yousee er tilsluttet, ikke? Kan jeg bruge min gamle netgear router fra yousee som accespoint, - og i så fald skal jeg bare koble det sammen med det eksisterende med netværkskabel? Skal der ikke opsættes noget software eller lignende?

Beklager de dumme spørgsmål.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2011 kl. 20:07

Hvis du ønsker Trådløst, og du har en anden trådløs router så bruger du den via kablet fra Modemmet, hvis du kan klare dig med kabel, så bruger du bare det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2011 kl. 20:18
Skal den ikke sættes op? Hvis jeg nu f.eks tager et langt netværkskabel fra min "oprindelige" router i mit redskabsrum og fører det op på loftet og hen til den anden ende af huset og putter stikket i "router" nr. 2, - kan jeg så gå på internettet via begge routere og med samme kode? (kryptering).
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2011 kl. 20:29

Hvis ikke du har ændret noget så kan du.
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2011 kl. 20:30
Køb en wireless repeater. Eks kunne være en Apple AirPort Express. Med denne kan du udvide dit trådløse netværk uden at skulle trække kabler; du placerer den midt i huset, sætter den op til at este de dit netværk og viola, du har bedre signal i den anden ende af huset.

@Markh: jeg tror, du bytter rundt på det. Det er MKV, der bare er en container, der kan indeholde eks AVI. At en AVI så kan være en film komprimeret med forskellige slags codecs (divx, xvid o.lign.) er noget andet. Dt er nok derfor, der er problemer med TV'et og filerne; det er komprimeret med et codec, der ikke er understøttet.
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2006
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2011 kl. 20:32
Este skulle have været extende... Damn autokorrektur på iPad
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2011 kl. 20:45
Jeg har lige selv været i samme situation: 200 kvadratmeter hus, router i stueplan i den ene ende = ingen eller dårligt signal i den anden ende af huset og især på førstesalen.

Overvejede at opsætte ekstra wireless acesspoint (genbrug af gammel router) og placere den på første sal i modsatte ende af primær router.

Men da jeg alligevel gik igang med at udstyre huset med gigabit LAN trukket via vores loft, så trak jeg også nogle kabler så routeren kunne placeres i et skab midt i huset.

Det dækker huset rimeligt godt nu og jeg sparer strøm til ekstra AP.

Hvis kabeltræk ikke er en mulighed vil jeg anbefale Homeplugs (over 220V) jeg har ikke gode erfaringer med wireless repeaters. Det koster en hel del på båndbredden.

Ikke svært, den skal kobles direkte til en PC, man skal ind og slå DHCP fra (der må kun være en på dit netværk og den sidde ri primær router). Bagefter er det vigtigt at huske at den skal tilsluttes netværket med en af sine LAN porte (ikke WAN porten, det er til internet og det er kun din primære router der skal derud.)

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2011 kl. 21:02
Pyha, tak allesammen. Der skulle vel ikke være en i Fredericia området, der vil tjene en lille skilling på at hjælpe en novice med ovennævnte? ;€
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu