recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRouter

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
Direkte link til dette indlæg Emne: Router
    Sendt: 29-December-2007 kl. 20:37

Hejsa.

Jeg skal have mig en ny Trådløs router i det nye år.

Jeg har en del computere, som er på netværket, både trådløst og med kabel. Derudover har jeg et par netværksafspillere og en nas.

Routeren skal have en god hastighed og rækkeevne på det trådløse, have gigabit netværk og så skal den være UPnP kompatibel.

Er der nogen gode forslag.?

Til top
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-September-2005
Point: 217
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 17:37

Du kan eventuelt kigge p� en Linksys WRT350N, den har alt hvad du eftersp�rger, og s� kan den k�re DD-WRT firmwaren , som damatisk udvider dine muligheder.  (check lige på dd-wrt sitet at den model/version dukan få fat i kan "opgraderes" til dd-wrt

Med lidt Linux kendskab og en tilsluttet flashdreveller harddisk, kan du installere alskens Linux software p� dyret.

ildoc

Redigeret af ildocteur - 30-December-2007 kl. 17:38
Til top
Stone Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2004
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 17:44
Hmm - det er da kun hvis den skal sidde inde i et skab. Jeg syntes den er meget grim.
Se evt. på Smallnetbuilder under Wireless.
Link

Mvh. Steen
Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juli-2007
Point: 503
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 18:23

Det var faktisk lige den jeg havde i tankerne. Det gør ikke så meget hvordan den ser ud, den kommer til at stå ret skjult.

Jeg synes den ser spændene ud. Der er da lidt muligheder i den.

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1295&zoneid=5

Nogen forslag til en router i samme liga, men med adsl modem i.?

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 19:46

Jeg vil give dig ret i atdenikke er for køn, men at købe routerud fra udseende er vist rimelig gonat, med mindre duvil placere denmidt på væggen i stuen, hvilet der vist ikke er mange routere der kan tåle.

Grunde til at jeg nævnte WRT350N, var at den er en af de få  gigabit routere jeg er støt på, som er verificeret tilat virke med dd-wrt.

Der findes også et par Buffalos, men de er vist ikke officielt understøttet endnu.

Hvis man er en smule fiks på fingerne og har mod på at flashe sin router med en uofficiel firmware, så bør man ikke købe andet en dd.wrt understøttet routere. Der er stor set ingen grænse for hvad du kan få en router med dd-wrt til at gøre.

ildoc
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 23:10
Den har virkelig de rette specs og det rette navn 
UPnP-muligheden er ikke testet, men mine erfaringer er, at man ikke skal sætte for mange penge på de indbyggede UPnP-servere. Den, der er i min NAS er ikke værd at bruge ift den, som kan købes for få $$ (Twonky, hvis nogen skulle være i tvivl)

N og Gb lan er ikke til diskussion dét, man bør satse på i dag...
Med mindre man har en bærbar, som kun er 'G', kun bruger trådløst til at kommet ud på internettet og ikke skal udskiftes foreløbigt (og ikke kører trådet)

En Linksys WRT545gl kan fås for en meget lille plovmand: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=181069

Gb er godt til overførsel af store filer. Det er fuldstændigt og aldeles ligegyldigt til alm. streaming og netadgang...
N-standarden kan diskuteres, men den skal jo i første omgang understøttes

Venligst
Søren
Edit: Viste ikke, at g - uden L - var noget skidt! Tak Hyldig! Har en gammel, gammel g, som kører stjernegodt! Har opdateret linket!!

Redigeret af Breddam - 30-December-2007 kl. 23:19
Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 23:13
Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

En Linksys WRT545g(l) kan fås for en meget lille plovmand: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=18516

Køb ikke WRT54G !
Det er et enormt dårligt chipset der sidder i den i dag, hvor det er version 7 som sælges. Og DD-WRT understøtter heller ikke denne version.

Så for gudsskyld køb WRT54GL, den har ordentligt Broadcom chipset og understøtter DD-WRT.

Redigeret af hyldig87 - 30-December-2007 kl. 23:14
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 23:26
Læste lige lidt på tingene... Kunne godt huske, at de senere chipsets var lidt spareagtige, da jeg kiggede på dd-wrt

Godt, at du råbte op Hyldig!!!

Venligst
Søren
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 23:33

Jeg var så smart selv at købe WRT54G, inden jeg havde læst om problemerne med de nyere versioner og var så "heldig" at få den berygtede version 7... Havde netop købt den router for at få DD-WRT...

Så måtte sælge den og købe en WRT54GL, så mistede 200kr på det lille stunt

WRT54GL med DD-WRT kører iøvrigt som en drøm! Min uptime på den siger 14 dage nu, har ikke haft et eneste problem med den, eller været nød til at genstarte den siden jeg købte den. Super router og firmware.
DD-WRT giver næsten uendelige konfigurations muligheder... Ja man kan sågar overclocke routeren, det kræver dog man fixer lidt bedre køling til routeren først

Redigeret af hyldig87 - 30-December-2007 kl. 23:36
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 23:44
Købte gl til far, svigermor, ven og veninde - over en tid - for nogen tid siden. Den var et par kroner dyrere, men jeg valgte den, fordi den angiveligt var lavet til hacking (sanktioneret af Linksys). De er ikke blevet hacket, men jeg har ALDRIG hørt om et eneste nedbrud!!!! (hvilket i disse brugeres sammenhæng faktisk er lig med: ikke en gang en genstart )

Hyldig, har du gode erfaringer med at forøge sendestyrken?

Venligst
Søren
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 23:47
Jeg har faktisk ikke rigtig leget med den endnu, hvilket ellers normalt er noget at det første jeg gør på mit elektronik...

Så jeg ved ikke hvordan det forholder sig med at ændre på sendestyrke. jeg bor i forholdvis lille lejlighed, så har en signal styrke på 100% alle de steder jeg bruger min labtop og PS3.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2007 kl. 10:52

Hvis man kan "nøjes" med den ældre teknologi altså (g)baseret wifi og 100 Mbit/s lan, så er WRT54GL et fint valg, dog  kan man få en tilsvarende (nogle argumentere for at de faktisk har længere rækkevidde) router til en billigere penge, hvis man i stedte går efter Buffalo. Både WHR-54 og De nye G125 modeller er meget billige og indeholder den samme hardware som Linksys'.  Det er lidt sværer at flashe en Buffalo med dd-wrt første gang, men når det førster gjort een gang  så går opgraderinger nemt.

ildoc
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu