recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - RS Pi 2 tænd/sluk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

RS Pi 2 tænd/sluk

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: RS Pi 2 tænd/sluk
    Sendt: 11-April-2015 kl. 22:26
Er ny til den her RS pi, så kunne i ikke hjælpe lidt her.

Den er koblet til mit tv (32" samsung led 5 eller 6 generation) jeg bruger KUN min remote til at betjene den med, problemet er at når jeg vælger at slukke RS Pi så kan jeg kun tænde den ved at slukke og tænde for stikkontakten. Kan det ikke gøres smartere? man kan jo ikke sætte den til at gå i dvale
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2015 kl. 22:39
Hvis du investerer i et RemotePi Board

http://www.msldigital.com/pages/more-information

har du andre muligheder, ser det ud til. 

Kender det kun fra net omtalen, ingen erfaring med detWink 

Mvh. JørgenT
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2015 kl. 08:05
Mener da du kan sætte den til at tænde/slukke sammen med TV'et (via HDMI signal).
Jeg selv har den tændt hele tiden. Den bruger kun nogle få watt.

Redigeret af kim.t - 12-April-2015 kl. 10:20
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2015 kl. 10:04
Hvis du har en USB cconnector på TV'et der kan levere tistrækkelig strøm til PI'en, kan du forsyne den derfra, og dermed vil den slukke og tænde sammen mend TV'et. (Teori - det er ikke noget jeg har prøvet).
/Peter
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2015 kl. 10:04
Vi snakker vidst om at den på årsbasis bruger 20-25 kr på at været tændt 24/7 og det er om den streamer eller ej. Min står også tændt hele tiden.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2015 kl. 10:42
det er nu heller ikke for at den ikke må være tændt pga strømforbruget osv, vi har solceller herhjemme, så ikke der skoen presser hehe. Det er mere irriterende hvis damen f.eks har set film, har lært hende at slukke diverse ting hehe, så kan jeg ikke starte den uden at skulle slukke og tænde for kontakten.

Men det med at sætte usb til tv´et, jeg købte en strømforsyning som skulle kunne levere lidt extra, da jeg synes at have læst at den kunne performe lidt bedre. 
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2015 kl. 11:15
Hvis TV'et kører CEC kan man få Kodi til at reagere på sluk-kommandoen fra TV'et, så pi'en lukker ned når tv'et slukkes. Det besværlige er, at der jo så skal være strøm på pi'en et stykke tid efter tv'et slukkes, så der er tid til nedlukningen.

Jeg har min pi sluttet til mit gamle Sony i soveværelset, og det tv har den fordel, at det først slukker helt efter ca. 10 min. Så jeg har Pi'en sluttet til strømskinne, som tænder med tv'et, og pga. forsinkelsn i tv'et først slukker 10 min efter sluk på fjernbetjeningen. I den periode når pi'en at lukke ned på ordre fra tv'et gennem CEC.

Hvis der ikke er nogen forsinkelse i tv'et, skal der en anden løsning til, eftersom strømmen skal holdes, indtil pi'en har lukket ned. Fx. power-bordet i første post.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2015 kl. 18:05
Min pi var også sat til USB på mit gamle Panasonics g20, som havde en forsinkelse på afbrydelsen af strømmen. Da det var i soveværelset var det fint at den skulle da led pæren lyste ret stærkt om natten. Mit nye st60 slukker desværre for hurtigt.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu