recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rullelærred uden buler/folder?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRullelærred uden buler/folder?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6247
Direkte link til dette indlæg Emne: Rullelærred uden buler/folder?
    Sendt: 13-Januar-2009 kl. 18:10
Kan det lade sig gøre?
Nok ikke 100%, men tæt på
Er en bestemt producent bedre end andre?
Er det bedre med motor for at undgå ujævnheder?
Et akustisk perforeret rullelærred monteret i loftet ville løse mange problemer...
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 12-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2009 kl. 11:18

Jeg har et rullelærred fra quality screen ONE 95", jeg har haft det ca.8 mdr. og mit lærred står helt jævnt, som du selv skriver nok ikke 100%, men ikke noget man kan se med det blotte øje ved film kigning eller når det bare er rullet ned.

Mit har ikke motor, men et motorlærred skulle være bedre fordi det sikre en jævn oprulning hvergang. Personligt ruller jeg mit lærred ned og op hvergang efter filmkigning,  fordi mit tv hænger inde bag ved. Min projektor har spillet i ca. 280 timer ialt og det er meget sjældent jeg ser mere end en film af gangen, hvis det overhovede er sket. Så hvis man går ud fra en film varer to timer, så har mit lærred været rullet ned og op ca. 140 gange.

Til top
jtofte Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2009 kl. 11:32

Hvis du helt skal undgå buler, så skal du have fat i en tab tension lærred, men de er forholdvis dyre.
Ellers er det vigtigt at sikre sig at lærredet er noget bredere end det er højt. Det er også vigtigt at lærredet hænger 100% vandret.

Som ikeaboy skriver, så skal lærredet rulle stille og roligt op, det kan sikres med motor, men jeg har personligt lærrede som har modstand når det ruller op, mit buler kun ganske lidt i siderne, men ikke noget der genere mig.

Redigeret af jtofte - 14-Januar-2009 kl. 11:34
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu